printlogo


کد خبر: 178604تاریخ: 1396/5/2 00:00
اخبار

در آستانه دهه کرامت طی مراسمی با حضور رهبر انقلاب
مضجع شریف امام رضا علیه‌السلام غبارروبی شد
در آستانه ماه ذی‌القعده و دهه کرامت، مراسم غبارروبی مضجع شریف ثامن‌الحجج، حضرت امام رضا علیه‌السلام صبح دیروز یکشنبه در فضایی معنوی با حضور رهبر حکیم انقلاب اسلامی برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در طول مراسم، قاریان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام با قرائت آیات نورانی قرآن و مدیحه‌سرایی به این آیین با شکوه معنویت و روحانیت خاصی بخشیدند.

سازمان ملل در برابر سرکوبگری‌های رژیم صهیونیستی بایستد
سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی به بهانه ممانعت از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی، از سازمان ملل خواست فورا به بررسی این تحولات پرداخته و قاطعانه در برابر سرکوبگری‌های این رژیم بایستد. بهرام قاسمی تداوم اقدامات تجاوزکارانه و سرکوب وحشیانه مردم مظلوم فلسطین در قدس اشغالی را که به بهانه ممانعت از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی برای ادای فریضه نماز آغاز شده بشدت محکوم و افکار عمومی، رسانه‌ها و همه آزاداندیشان و ملت‌ها و دولت‌های جهان را به حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با تجاوزات و اقدامات ضدانسانی صهیونیست‌های غاصب دعوت کرد. قاسمی با انتقاد از سکوت و بی‌عملی برخی کشورهای منطقه که داعیه اسلام‌مداری و محوریت جهان اسلام را دارند، اظهار داشت: از مجامع بین‌المللی بویژه سازمان ملل متحد می‌خواهیم به فوریت به بررسی تحولات تاسفبار در سرزمین‌های اشغالی پرداخته و با قاطعیت در برابر سرکوبگری و سیاست‌های تبعیض نژادی و تبعیض مذهبی رژیم صهیونیستی بایستند. همچنین از مجامع بین‌المللی و نهادهای
حقوق بشری از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل و سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) می‌خواهیم با عمل به وظایف خود به مقابله و محکومیت جدی و قاطع سیاست‌های ضدانسانی، ضدفرهنگی و مخالف قواعد و مقررات حقوق بشری رژیم صهیونیستی
بپردازند.

ایران به روسیه پهپاد صادر می‌کند
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح گفت: با روس‌ها کار مشترکی را شروع کرده‌ایم که شامل همکاری در طراحی و صادرات برخی پهپاد‌هایی است که می‌توانیم به روسیه صادر کنیم. امیر سرتیپ عبدالکریم بنی‌طرفی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه روسیه همواره به دنبال همکاری با ایران در زمینه پهپادها بوده است، خاطرنشان کرد: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران در زمینه طراحی و تولید پهپادها جزو کشورهای برتر جهان است، روسیه تمایل بسیار زیادی برای همکاری در این حوزه دارد که البته به صورت رفت و برگشتی خواهد بود و ما نیز از برخی تکنولوژی‌های آنها استفاده خواهیم کرد. مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با اشاره به حضور 4 مدل از پهپادهای ساخت ایران در نمایشگاه هوافضای روسیه ادامه داد: نمی‌توان آخرین دستاوردهای کشور را در اینگونه نمایشگاه‌ها عرضه کرد، چراکه ارائه محصولات باید به صورت کنترل شده باشد. بنی‌طرفی در پایان گفت: آنچه به نفع جمهوری اسلامی است را سریع پیش خواهیم برد، البته روس‌ها در برخی موارد خصوصا پهپاد‌ها درخواست‌هایی دارند که نمی‌توانیم آنها را اجابت کنیم.

ناخدا یکم روح‌الامینی فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش شد
ناخدا یکم منصور روح‌الامینی به عنوان فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش منصوب شد. با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش مراسم تودیع و معارفه فرماندهان جدید و قدیم هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش برگزار شد. طی این مراسم ناخدایکم منصور روح‌الامینی به عنوان فرمانده هوادریای این نیرو منصوب شد. ناخدایکم روح‌الامینی پیش از این فرمانده هوادریای منطقه یکم بود. پیش از این مسؤولیت فرماندهی هوادریای نداجا بر عهده امیر دریادار رضا اسماعیلیان بود.
 


Page Generated in 0/0055 sec