printlogo


کد خبر: 178611تاریخ: 1396/5/2 00:00
با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران
مرکز تجاری ترکیه کالا هم می‌فروشد

مرکز تجاری کالای ترکیه فعالیت خود را برای بازاریابی و فروش عمده محصولات ساخت ترکیه با قیمت‌گذاری براساس نرخ دلار، در قلب پایتخت ایران آغاز کرد.
به گزارش تسنیم، این مرکز تجاری در ساختمان 6 طبقه‌ای واقع‌شده که در یکی از طبقات آن دفتر مرکزی یک شرکت هواپیمایی ترکیه‌ای قرار گرفته و طبقات بالایی محل بازاریابی و فروش عمده کالاهای ساخت ترکیه مانند پوشاک، پرده، تخت، مبلمان، حوله، سیسمونی بچه، جوراب و لباس زیر است. یکی از کارکنان مرکز درباره این مجموعه می‌گوید: حاضران این مرکز تجاری از مجلس صادرکنندگان ترکیه هستند که برخی برندهای آنها قبلا در ایران حضور داشته‌اند و اکنون به دنبال توسعه بازارهای خود و برخی نیز به دنبال بازاریابی در ایران‌ هستند. وی ادامه می‌دهد: ما برای حضور در ایران فقط به دنبال فروش مستقیم محصولات خود نیستیم و در صورت توافق با طرف ایرانی حتی سرمایه‌گذاری مشترک خواهیم داشت اما مشتریان خردتر خود را نیز رد نمی‌کنیم و تبادلات تجاری و صادرات محصولات خود را به ایران خواهیم داشت. از نکات قابل‌توجه برای فروش محصولات این مرکز، قیمت‌گذاری اجناس به دلار است. یکی از فروشندگان که برای فروش لباس‌های مجلسی بانوان بازاریابی می‌کند، می‌افزاید: این پوشاک با در نظر گرفتن هزینه‌های واردات و تحویل در ایران از 12 دلار تا 30 دلار قیمت دارند که در صورت خرید پوشاک در حجم بیشتر، امکان تخفیف بیشتر وجود دارد اما این کار باید براساس قرارداد مستمر صورت گیرد. بنا بر این گزارش، برچسب نصب شده روی پوشاک نمونه موجود در غرفه‌ها به یورو و دلار نوشته‌ شده است. راهنمای مرکز تصریح می‌کند: این مرکز توسط معاون وزیر صنعت- خسروتاج-  افتتاح‌ شده و برای واردات، همه امور قانونی انجام می‌شود.
به هر حال فعالان تجاری و اقتصادی ترکیه مرکز تجاری یکجانبه‌ای برای عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات خود در ایران ایجاد کرده‌اند و گویی آب از آب نیز تکان نخورده است. به رغم اظهارنظر مسؤولان وزارت صنعت مبنی بر عدم فروش کالا در این مرکز تجاری اما گردانندگان آن علاوه بر بازاریابی و تبلیغ واردات چمدانی اقدام به فروش کالا می‌کنند.


Page Generated in 0/0060 sec