printlogo


کد خبر: 178620تاریخ: 1396/5/2 00:00
کوتاه و گویا

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش بر تاثیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر رشد خلاقیت‌های کودکان تاکید کرد. رضوان حکیم‌زاده در گردهمایی مشترک مدیران کل ستاد و استانی کانون و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب افزود: خودروهای کتابخانه سیار کانون عوض شده اما کتاب‌ و کتابخوانی و خدمات فرهنگی آن اصالت خود را حفظ کرده است.
نخستین مرکز غیردولتی و غیرانتفاعی پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک روز یکشنبه، اول مردادماه 1396 افتتاح شد. افتتاحیه مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک با حضور دکتر کاظمینی رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، دکتر کامران‌زاده دبیر شبکه ملی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی، دکتر جمالی مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، اعضای هیأت امنا و مدیره، مدیرعامل، مدیران و کارکنان محک، اعضای هیأت‌مدیره و مدیران ارشد شرکت‌های بهمن‌موتور و بهمن‌دیزل، فعالان عرصه اقتصادی و جمعی از نیکوکاران برگزار شد.
ابوذر ریاضی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 از حضور گروه‌های نمایش خیابانی پویش ترافیکی «از خودمان شروع کنیم» در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه هر هفته در میدان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خبرداد.
حمیدالله بهادر، عضو کمیته علمی کنگره ملی و دومین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار با اشاره به اینکه حدود 5 تا 10 درصد پزشکان از مهارت آموزش به بیمار برخوردار هستند، گفت: لازم است پزشکان زمان کافی برای ویزیت بیمار اختصاص دهند تا حداقل به تشخیص احتمالی بیماری رسیده و اطلاعات لازم را به بیمار ارائه دهند.
ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت از مجموعه برنامه‌های «جشنواره تابستانی تهران» سازمان فرهنگی- هنری است که با عنوان «رأفت کریمانه» از ۳ تا ۱۳ مرداد در مناطق بیست‌ودوگانه تهران برگزار می‌شود. سعید رنجبریان، مدیر فرهنگی- هنری منطقه ۱۹ و دبیر ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت سازمان فرهنگی- هنری با اشاره به تاکید ستاد کشوری دهه کرامت بر شعار «در شادی اهل بیت شاد باشیم» گفت: بر این اساس رویکرد سازمان فرهنگی- هنری در اجرای برنامه‌های دهه کرامت ایجاد فضایی شاد با الهام از آموزه‌های رضوی است.
به مناسبت فرا رسیدن میلاد باسعادت کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه‌معصومه سلام‌الله‌علیها و آغاز دهه کرامت 2 نمایشگاه پوستر با عنوان‌های «دختر خورشید» و «بانوی کرامت» در ایستگاه‌های منتخب مترو در معرض نگاه مسافران قرار گرفت.
پایگاه‌های تابستانه با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت در 4 مدرسه، سرای محلات و تعدادی از مساجد منطقه 10 راه‌اندازی شد.
در راستای اجرای طرح مدیریت انرژی محله‌محور «مام» که برای نخستین‌بار در شهر تهران آغاز شده است، کارگاه آموزشی «بهینه‌سازی مصرف برق در ساختمان‌ها» در مردادماه به میزبانی شهرداری منطقه 11 برگزار می‌شود.
سعید طلوعی، شهردار منطقه 7 از اجرای طرح نیمرخ محله با هدف شناسایی، ثبت، ضبط و همچنین به‌روزرسانی اطلاعات مکان‌های فرهنگی و اجتماعی محلات خبر داد.
با کاشت 7118 اصله درخت و درختچه در حاشیه بزرگراه‌ها، معابر، میادین اصلی و لچکی‌ها، فضای سبز منطقه 15 بیش از  27 هزار مترمربع افزایش یافت.  
برآوردهای اولیه باستان‌شناسان در قالب پروژه مطالعات فرهنگی- تاریخی و کاوش‌های نجات‌بخشی در محدوده سد کانی سیب حاکی از تعلق آثار این محوطه به عصرآهن است که با محوطه‌های کشف شده پیشین متفاوت است.
در ادامه برگزاری برنامه‌های مهیج و ویژه موزه ملی علوم و فناوری در تابستان 96، تورهای یک‌روزه علمی در هفته نهایی مردادماه برگزار می‎شود. زمان برگزاری این تورهای یک‌‎روزه
23 الی 31 مردادماه است و تمام بازدیدکنندگانی که در این بازه زمانی به موزه مراجعه می‎کنند با هزینه 10 هزار تومان می‎توانند از تمام برنامه‎ها و خدمات متنوع این تورها استفاده کنند.
براساس دستورالعمل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران مرحله دوم پویش «از خودمان شروع کنیم» در منطقه 9 در حال اجراست. حمید محسنی، شهردار منطقه 9 با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف رعایت حریم عابر پیاده با شعار «رعایت حریم عابر پیاده یک قانون است» در تقاطع‌های انتخابی منطقه که استانداردهای لازم را دارند به اجرا درمی‌آید.
مریم ملکی، معاون فرهنگی- تربیتی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برپایی جشن «دختر ماه» با شعار «دختر بیدار امروز؛ مادر موفق فردا» خبر داد و گفت: در طرح نذر ماه، طی دهه کرامت دختران دانش‌آموز با اقتدا به مهربانی خواهر خورشید بخشی از زمان خود را صرف کمک به دیگران می‌کنند.


Page Generated in 0/0124 sec