printlogo


کد خبر: 178640تاریخ: 1396/5/2 00:00
رویدادها

«داستان همشهری» تابستانی شد
«میان‌فصل تابستانی» ماهنامه داستان همشهری منتشر شد. به گزارش مهر، در شماره مردادماه، داستان‌های خارجی مجله با عنوان «میان‌فصل تابستانی» گردآوری شده که محمود حسینی‌زاد دبیر میهمان این بخش، 4 داستان کوتاه را از زبان آلمانی انتخاب کرده. حسینی‌زاد همچنین طی یادداشتی مخاطبان را با ادبیات معاصر آلمان آشنا کرده و از دلایل انتخاب این داستان‌ها گفته است.  بخش روایت‌های داستانی این شماره نگاهی دارد به 2 خارجی‌ که سال‌ها در ایران ماندگار بودند. یکی بارتلمی سیمنو ژنرال جنگ‌های ایران و روس که جانش را برای ایران داد و دیگری ادوارد پولاک پایه‌گذار طب نوین ایران. دیگر مطالب خواندنی این شماره در بخش مستند است که مخاطبان و نویسندگان تجربه‌های‌شان را از چپ‌دستی روایت می‌کنند. هفتادونهمین شماره ماهنامه داستان همشهری در262 صفحه با قیمت 7000 تومان، از اوایل مرداد در روزنامه‌فروشی‌ها و کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

«زار» در فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک سال ٢٠١٧
فیلم سینمایی «زار» ساخته نیما فراهی در فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک جهان در سال ٢٠١٧ قرار گرفت. به گزارش فارس،  سایت سینمایی «spotlight horror awards» به عنوان یکی از معتبرترین نشریات مجازی سینمای وحشت، فیلم سینمایی «زار» به نویسندگی و کارگردانی نیما فراهی را در فهرست بهترین فیلم‌های سینمایی ژانر وحشت جهان در سال ٢٠١٧ قرار داد. این نشریه مجازی، متشکل از منتقدان سینمای وحشت جهان، هر ساله از بین صدها فیلم ساخته شده در این ژانر، لیستی شامل بهترین ساخته‌های سینمای وحشت دنیا را تحت عنوان
Award winning filmmakers  منتشر می‌کند. این نخستین بار است که نام یک فیلمساز ایرانی بین اسامی حاضر در این فهرست به چشم می‌خورد. «زار» نخستین ساخته بلند نیما فراهی است که در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال خوب مخاطبان همراه بود.

تقدیر شورایعالی انقلاب فرهنگی از «ویلایی‌ها»
شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده شورایعالی انقلاب فرهنگی از منیر قیدی، کارگردان فیلم «ویلایی‌ها» قدردانی کرد. به گزارش مهر، در جلسه ۷۹۹ شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده شورایعالی انقلاب فرهنگی از منیر قیدی، کارگردان فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» تجلیل شد. منیر قیدی گفت: یکی از مشکلات در مسیر فیلمسازی درباره نقش زنان و مادران در دفاع‌مقدس، مشخص نبودن متولی این امر مهم است. این کارگردان سینما ادامه داد: مسلما فروش فیلمی مانند «ویلایی‌ها» نمی‌تواند با برخی آثار دیگر در سینما مانند فیلم‌های کمدی رقابت کند و به همین دلیل باید بخشی که چندان به فکر بازگشت سرمایه خود نباشد و بیشتر ابعاد فرهنگی تولید و عرضه این آثار را دارای اهمیت بداند، متولی حمایت از این دست آثار باشد. در پایان جلسه از نویسنده و کارگردان فیلم «ویلایی‌ها» با اهدای لوح تقدیر و جایزه قدردانی به عمل آمد.

«واقعه» منتشر شد
جدیدترین مجموعه شعر غلامرضا کافی به نام «واقعه»  از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر شد. به گزارش فارس، این مجموعه شعر که انتشارات شهرستان ادب آن را روانه بازار کتاب کرده در بردارنده 24 شعر است که ترکیبی از اشعار در موضوعات مختلف که درونمایه‌های مذهبی، اجتماعی و اشعار مرتبط با محور مقاومت در آنها دیده می‌شود.  غلامرضا کافی شاعر و پژوهشگر عرصه ادبیات انقلاب و دفاع‌مقدس که متولد 1347 است تاکنون آثار بسیاری را روانه بازار کتاب کرده است. «پژوهش‌نامه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس» شاخص‌ترین اثر این پژوهشگر است. همچنین آثاری نظیر «تاوان تنهایی»، «در آشیان چکاوک»، «در تابستان زخم»، «گزیده ادبیات معاصر»، «ترکش کلمات» و... برخی آثار این پژوهشگر ارزنده ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس است.
در این چشمه گم شد پریزاد من
که امروز رفته‌ست از یاد من
همین چشمه بود و همین بید پیر
همین جا، همین سایه دلپذیر
همین جوی از نقره آیینه‌بند
ردیف سپیدارهای بلند
همین کوه سنگی ستبر و گران
همین دره شب‌چر آهوان
همین خلوت پرهیاهو، همین
همین تنگه کبک و تیهو، همین


Page Generated in 0/0146 sec