printlogo


کد خبر: 178641تاریخ: 1396/5/2 00:00
چاله و چاه منصوریان و افتخاری در آغاز راه
چراغ خطر استقلال

 محرومیت 3 بازیکن جوان استقلال تا اطلاع ثانوی از همه رقابت‌ها به دلیل عدم همراهی تیم‌ملی امید و دستور AFC مبنی بر تسویه حساب بدهی تیم‌های باشگاهی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه استقلال را با توجه به تعداد پر شمار مصدومان این تیم در وضعیت قرمز قرار داده است. محرومیت 3 بازیکن جوان استقلال در آغاز لیگ هفدهم و دستور تسویه بدهی‌های تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا با توجه به مصدومان پر تعداد استقلال و نبود منابع مالی کار را بیش از هر زمان دیگری برای مجموعه مدیریتی و کادر فنی استقلال سخت‌ کرده است، تیمی که طبق وعده‌ها قصد داشت بر خلاف سال گذشته از ابتدای راه کار خود را با کسب نتایج درخور دنبال کند.
سرپیچی منصوریان و محرومیت 3 بازیکن جوان استقلال در آغاز لیگ
علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با وجود موافقت مدیرعامل این باشگاه برای حضور بازیکنان در تیم‌ملی امید در نهایت با در اختیار تیم‌ملی امید نگذاشتن آنها باعث محرومیت 3 بازیکن تیمش شد.
اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره بازیکنان استقلال که به تیم‌ملی امید دعوت شده و از حضور در اردوی تیم‌ملی امید استنکاف کرده بودند اعلام کرد با توجه به شکایتی که سرپرست تیم‌ملی امید، دپارتمان جوانان، کمیته جوانان و سازمان تیم‌های ملی به عمل آورده‌اند، سرپرست دبیر کلی فدراسیون جهت رسیدگی کمیته انضباطی این شکایت را سی‌ویکم تیرماه به کمیته مربوطه ارجاع داد.
وی درباره وضعیت امید نورافکن، مهدی قائدی و سیدمجید حسینی بیان کرد کمیته انضباطی با استفاده از اختیارات قانونی و استناد به ماده ٣٢ آیین‌نامه انضباطی، دستور موقت محرومیت این 3 بازیکن را از مسابقات رسمی باشگاه استقلال اعلام می‌کند و حکم نهایی پس از رسیدگی و شنیدن دفاعیات باشگاه و بازیکنان صادر خواهد شد.
خط و نشان جدی AFC برای تیم‌های ایرانی
کنفدراسیون فوتبال آسیا از تمام تیم‌های صعودکننده به فصل 18 – 2017 لیگ قهرمانان خواسته است بدون بدهی مالی در این رقابت‌ها شرکت کنند. نامه‌ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا در اختیار فدراسیون‌های تابعه قرار داده است، تاریخ‌های متفاوتی دارد اما مهلت نهایی برای اثبات عدم بدهکاری نهم شهریور (40 روز دیگر) اعلام شده است. این کنفدراسیون اعلام کرده مطابق شاخص F.03 و F.04 متقاضیان مجوز باید تا پیش از تاریخ 30 ژوئن 2017 اثبات کنند هیچ پرداختی معوقه‌ای در نقل و انتقالات، به کارمندان یا مراجع مالیاتی ندارند و اگر پرداختی معوقه‌ای تا تاریخ 30 ژوئن 2017 وجود داشته باشد، متقاضی مجوز باید تا پیش از تاریخ 31 آگوست 2017 (نهم شهریور 1396) ثابت کند این رقم یا به طور کامل پرداخت شده یا طبق توافقی مشترک بخشیده شده، یا با مدارک و شواهد کافی از مرجع مربوطه، نشان دهد بی‌پایه و اساس بوده است در غیر این صورت، مجوز حضور در رقابت‌هایی که تحت نظر AFC برگزار می‌شود، از باشگاه گرفته خواهد شد.
به گزارش شفقنا، با این وجود قطعا استقلال چه در لیگ و چه در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کار بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت؛ ‌از 3 بازیکن جوان محرومش گرفته تا مصدومان بسیار زیادی که نمی‌توانند آبی‌پوشان را همراهی کنند. باید منتظر ماند و دید منصوریان و مجموعه استقلال که سطح توقعات هواداران آبی‌پوش را تا حد بسیار زیادی بالا برده‌اند چه عملکردی را از خود به جای خواهند گذاشت، نتایجی که در صورت مطلوب نبودن بدون شک با واکنش طرفداران استقلال همراه خواهد بود.
بازی دو سر باخت
3 ماه پیش بود که آخرین اردوی تیم ملی جوانان ایران برای حضور در جام جهانی جوانان در کشور کره جنوبی آغاز شد. تمرینات این تیم در روزهای ابتدایی اردو با 11و حتی 9 بازیکن کلید خورد و تعدادی از بازیکنان به دلیل عدم همکاری باشگاه‌های خود نتوانستند از روز اول در اردوی تیم امید حاضر شوند. جالب اینکه هیچ تذکر و برخوردی از سوی فدراسیون فوتبال با باشگاه‌ها صورت نگرفت. این اتفاق باعث شد امیرحسین پیروانی در پستی اینستاگرامی از مربیان باشگاهی گلایه کند. در آن مقطع بیشترین بحث بر سر امید نورافکن بود، بازیکنی که تبدیل به مهره کلیدی استقلال شده بود و این تیم در 2 سنگر لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا درگیر بود. سرمربی استقلال ابتدا با حضور نورافکن در اردوی تیم امید مخالف بود اما تحت فشار شدید رسانه‌ها و به‌رغم مصدومیت امید ابراهیمی، محرومیت فرشید اسماعیلی و با وجود نیاز شدید تیمش به نورافکن سرانجام حاضر شد این بازیکن را در اختیار تیم جوانان قرار دهد؛ اتفاقی که با مصدومیت فرشید باقری و نرسیدن ابراهیمی به بازی برگشت، یکی از سنگین‌ترین باخت‌های تاریخ استقلال را مقابل العین امارات رقم زد. نورافکن به هر شکلی که بود در اردوی تیم امید حاضر شد اما رضا کرملاچعب بازیکن پرسپولیس در آخرین روز از فهرست تیم امید خط خورد. او 2 بار به دلیل مخالفت برانکو در اردوهای تیم امید غیبت کرده بود و به همین دلیل پیروانی مجبور شد او را از فهرست نهایی تیمش حذف کند. مخالفت‌های برانکو با حضور کرملاچعب در اردوی جوانان در حالی صورت می‌گرفت که او بازیکن تعویضی و مهره دقیقه 90 به بعد پرسپولیس بود و شرایطش با نورافکن فرق داشت!
با این حال نه در آن مقطع برخوردی با باشگاه پرسپولیس و کرملاچعب صورت گرفت و نه حالا خبری از برخورد با باشگاهی مثل تراکتورسازی است که 2 بازیکن خود را به دلیل نیاز و کمبود نفرات به تیم امید نداده است. اما بازیکنان جوان استقلال مثل نورافکن و حسینی که جزو فیکس‌های این تیم هستند به همراه مهدی قائدی جوان توسط کمیته انضباطی محروم شده‌اند! بگذریم از اینکه صادق محرمی هم در آخرین روز اردوی تیم امید به تمرینات اضافه شد و فقط با یک جلسه تمرین به همراه تیم عازم قرقیزستان شد.
حتی اگر فدراسیون فوتبال قبل از اردوی تیم امید به باشگاه‌ها هشدار داده باشد، باید در برخورد با تیم‌ها و بازیکنان متخلف عدالت را رعایت کند. تراکتورسازی هم مثل استقلال و به دلیل نیاز خود، بازیکنانش را در اختیار تیم امید نگذاشت اما از محرومیتی که شامل حال استقلال و بازیکنانش شد در امان ماند. در واقع استقلال هم در همکاری با تیم جوانان متضرر شد و هم در همکاری نکردن با تیم امید نقره داغ شد. تاوان همکاری با تیم جوانان را با باخت به العین داد و همکاری نکردن با تیم امید هم باعث محرومیت بازیکناش شد. این دوگانگی می‌تواند فدراسیون فوتبال را به برخوردهای رنگی و سلیقه‌ای متهم کند و باعث شود لیگ هفدهم از همین ابتدا در فضایی جنجالی و پرتنش آغاز شود.


Page Generated in 0/0055 sec