printlogo


کد خبر: 178647تاریخ: 1396/5/2 00:00
سقوط سعودی

گزارش آگهی رویترز برای رژیم سعودی
ولیعهد اعتیادش را به گردن سلفش انداخت
رژیم سعودی در یک گزارش آگهی فرمایشی در خبرگزاری رویترز تلاش کرد افکار عمومی را از افشاگری‌های برخی روزنامه‌های آمریکایی درباره اعتیاد ولیعهد این کشور و کودتای او و پادشاه به منظور برکنار کردن ولیعهد پیشین منحرف کند. در این گزارش یکطرفه که تماما به نقل از یک منبع آگاه اما ناشناس در دربار سلطنتی نقل شده است تلاش شده در مقابل افشاگری هفته گذشته روزنامه نیویورک‌تایمز که به اعتیاد محمد بن سلمان که در آستانه تحویل گرفتن پادشاهی از پدرش قرار دارد، ولیعهد برکنار شده یعنی محمد بن نایف به اعتیاد متهم شود. طبق ادعای رویترز، محمد بن نایف به‌خاطر منافع بالاتر کشور از ولیعهدی برکنار شده است چرا که به مورفین و کوکائین معتاد شده و در بسیاری از رویدادهای عمومی به خواب می‌رفت. این در حالی است که موضوع اعتیاد پسر پادشاه موسوم به صدامک به کوکائین دست‌کم طی 2 سال اخیر نقل بسیاری از محافل بوده و به عنوان یکی از عوامل جنون قدرت او شناخته می‌شود. در گزارش آگهی رویترز تنها نکته قابل تامل، اعتراف خبرنگار این خبرگزاری به عدم دسترسی به محمد بن نایف است که مقامات دربار می‌گویند از زمان برکناری در کاخش در شهر جده به سر می‌برد و قادر به اظهار نظر نیست که معنایی جز حصر خانگی ولیعهد پیشین ندارد.
اصابت بالستیک‌های یمن به پالایشگاه‌های عربستان
یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، شنبه‌شب با یک فروند موشک بالستیک دوربرد برکان، پالایشگاه‌های نفت در استان ینبع در غرب عربستان را در هم کوبید. یک منبع نظامی به المسیره نت گفت این پالایشگاه‌های نفت در سواحل دریای سرخ واقع شده و با نزدیک‌ترین منطقه مرزی با یمن بیش از یکهزار کیلومتر فاصله دارد.  ینبع دومین منطقه نفتی در عربستان به شمار می‌رود و رژیم سعودی 3 مجتمع نفتی در این استان دارد.
فیلم شاهزاده سعودی در حال کتک زدن زنان
انتشار یک ویدئوی جنجالی در شبکه‌های اجتماعی به رسوایی جدید آل‌سعود بدل شد. در این فیلم یکی از شاهزادگان به نام «سعود بن عبدالعزیز بن مساعد آل‌سعود» شماری از شهروندان از جمله زنان را به بادکتک گرفته و آنان را کنیز خود می‌خواند. رژیم ریاض در واکنش به این افشاگری همه کسانی را که در عربستان اقدام به انتشار این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی کرده بودند تحت تعقیب قرار داده یا به زندان انداخته است. همچنین پادشاه هم برای پرده‌پوشی پنجشنبه گذشته دستور بازداشت شاهزاده مزبور را صادر کرد.
هدیه نظامی پاکستان به دشمن سعودی
با ورود نخستین هواپیماهای آموزشی نظامی پاکستان به دوحه عملا این کشور به ائتلاف سعودی پشت کرد. وزارت دفاع قطر چهارشنبه گذشته از رسیدن نخستین هواپیماهای آموزشی جنگی و سبک معروف به «سوپر موشک» از سری پرنده‌های آموزشی ساخت مجتمع هواپیمایی پاکستان به این کشور خبر داده بود. نیروهای مسلح قطر به همین مناسبت مراسمی با حضور سرلشکر ستاد «احمد بن ابراهیم المالکی»، معاون فرمانده نیروی هوایی قطر و هیات بلندپایه پاکستانی متشکل از افسرانی از نیروی هوایی این کشور برگزار کردند. این تحول تنها 3 هفته پس از خبر خروج ژنرال راحیل شریف، فرمانده سابق ارتش پاکستان از ستاد فرماندهی ائتلاف سعودی متجاوز به یمن و بازگشت او به کشورش رخ می‌دهد.


بزرگ‌ترین پایگاه نظامی خاورمیانه در مصر
رئیس‌جمهوری مصر، روز شنبه پایگاه نظامی «محمد نجیب» در استان مطروح واقع در شمال غرب این کشور را افتتاح کرد. این پایگاه نظامی بزرگ‌ترین پایگاه نظامی در شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود. این پایگاه نظامی به افتخار نخستین رئیس‌جمهوری مصر پس از انقلاب ۱۹۵۲ به نام سرلشکر محمد نجیب نامگذاری شد. در این پایگاه نظامی انواع مختلفی از تسلیحات اصلی و لشکرهای مصری شامل ۲۰ هزار نظامی حضور دارند .


Page Generated in 0/0079 sec