printlogo


کد خبر: 178651تاریخ: 1396/5/2 00:00
چهارگوشه

 یک زن رئیس دیوانعالی بریتانیا شد
«برندا هیل» به عنوان نخستین رئیس زن در دیوانعالی بریتانیا انتخاب شد و قرار است از دوم اکتبر رسما کارش را آغاز کند. هیل ۷۲ ساله در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک کارشناس حقوقی به دیوانعالی پیوست. او در سمت ریاست دیوانعالی سالانه ۲۲۵ هزار پوند درآمد خواهد داشت. دیوانعالی بریتانیا، دیوانعالی در حقوق انگلستان، حقوق ایرلندشمالی و حقوق اسکاتلند است که آخرین جایگاه و عالی‌ترین دادگاه تجدیدنظر در بریتانیا به شمار می‌رود. این دادگاه اکتبر ۲۰۰۹ شروع به کار کرد.

بازداشت یک روحانی برجسته شیعیان در بحرین
منابع بحرینی گزارش دادند شیخ بشار العالی از روحانیون برجسته بحرین به مرکز تحقیق و بازجویی این کشور احضار و سپس برای تکمیل بازجویی قرار بازداشت وی صادر شد. علت احضار، بازداشت یا اتهام وارده به این عالم شیعیان بحرین اعلام نشده اما ارتباط وی با بیرون از بازداشتگاه نیز قطع شده است. آخرین سخنرانی‌های‌ شاخص العالی به مراسم‌های تشییع و بزرگداشت شهدای انقلابی که توسط عوامل دولت بحرین به شهادت رسیده‌اند، بازمی‌گردد.

هشدار اتحادیه اروپایی به آمریکا
اتحادیه اروپایی به آمریکا درباره تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه، هشدار داد و گفت اقدامات واشنگتن براساس اولویت‌های داخلی این کشور صورت می‌گیرند. پیش‌تر آلمان و اتریش بشدت از برنامه آمریکا مبنی بر تحریم شرکت‌های اروپایی که در ساخت پروژه گازی «نورداستریم» دست داشتند، انتقاد کرده بودند. اتحادیه اروپایی با انتشار بیانیه‌ای پس از اینکه کنگره در زمینه پیش‌نویس تحریم‌ها علیه روسیه و ایران به توافق رسید، در زمینه موضع مشترک به اتفاق‌نظر رسیدند.

کم‌آبی‌ بی‌سابقه در پایتخت ایتالیا
به گفته شهردار رم، حدود 15 میلیون ساکن رم با خطر بی‌آبی روبه‌رو هستند. مقامات شهر تصمیم گرفتند برداشت آب از دریاچه براچانو را به دلیل خشکسالی شدید ممنوع کنند. این تصمیم بی‌سابقه، شنبه آینده به اجرا درخواهد آمد. علت اتخاذ چنین تصمیمی، خشکسالی بی‌سابقه طی 200 سال اخیر است که گریبانگیر رم شده است. شهردار رم گفت: «طبق تصمیم ما، پس از یک هفته برداشت آب ممنوع خواهد شد. نمی‌توانستیم این موضوع را جدی نگیریم. آب در رم به پایان می‌رسد. همه باید با تشنگی رم کنار بیایند».
 


Page Generated in 0/0214 sec