printlogo


کد خبر: 178668تاریخ: 1396/5/3 00:00
اخبار

«پرزیدنت؛ آکتور سینما» در تلویزیون
مستند «پرزیدنت؛ آکتور سینما» که روایتگر تلاش‌های میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در جهت ایجاد رفاه برای مردم شوروی و مذاکرات او با آمریکا برای تحقق این موضوع است، امشب ساعت 21 در قالب برنامه «به اضافه مستند» در شبکه مستند پخش و بررسی خواهد شد. به گزارش فارس، برنامه «به اضافه مستند» که هر هفته سه‌شنبه‌ها روی آنتن شبکه مستند می‌رود در بخش گفت‌وگوی این هفته میزبان ناصر نوبری سفیر سابق ایران در شوروی و محمدرضا برونی کارگردان این مستند خواهد بود. در خلاصه داستان این مستند که سعی دارد داستان یک پیروزی بدون جنگ را روایت کند، آمده است: «شوروی، حسرت، آشوب، تنش با دنیا. مردی می‌آید تا کشوری بزرگ را با دنیا آشتی دهد... افراطی‌‌ها اجازه خواهند داد؟». «به اضافه مستند» با اجرای علی صدری‌نیا سه‌شنبه هر هفته ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش‌های آن چهارشنبه‌ها ساعت ۹:۳۰ صبح و جمعه‌ها ساعت ۱۴ خواهد بود.

چاپ دوم «باغ طوطی» منتشر شد
چاپ دوم رمان «باغ طوطی» به قلم مسلم ناصری روانه بازار کتاب شد. به گزارش فارس،  «باغ طوطی» رمانی جذاب و روانی است که زندگی میثم تمار را دستمایه داستان‌سازی خود قرار داده است. میثم تمار، یکی از یاران حضرت علی(ع) است. میثم تمار فرزند یحیی و اهل سرزمین نهروان، منطقه‌ای میان عراق و ایران بود. او را ایرانی و از مردمان فارس دانسته‌اند. به او «ابو سالم» هم می‌گفتند. لقب «تمار» (خرمافروش) را هم از آن جهت به او می‌گفتند که در کوفه خرمافروش بود. مقام میثم به امیرالمومنین مانند مقام سلمان به رسول خداست چون که هر دو ایرانی بودند که از اسارت نجات داده شدند و مسلمان شدند و جزو خواص و یاران نزدیک آن دو بزرگوار بوده‌اند. رمان «باغ طوطی» به قلم مسلم ناصری در 2 قطع رقعی با قیمت 11 هزار تومان در 216 صفحه و در قطع وزیری با قیمت 18 هزار و 500 تومان در 122 صفحه از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

رونمایی از «مبارزه در خلیج عدن۲»
بازی«مبارزه در خلیج عدن۲» با حضور امیر سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش رونمایی شد. به گزارش مهر، آیین رونمایی از بازی«مبارزه در خلیج عدن ۲» از تولیدات سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این مراسم امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مسؤولان و فرماندهان کشوری و لشکری حضور داشتند.«مبارزه در خلیج عدن» از نخستین بازی‌های ایرانی است که به جنگاوری مدرن پرداخته و در زمان حال روی می‌دهد و در آن کاربر در نقش یکی از تکاوران نیروی دریایی ارتش ایران به ماموریت‌های مهم و حساس در آب‌های بین‌المللی اعزام می‌شود ‌و به ایفای نقش می‌پردازد.

اکران «یتیم‌خانه ایران» در آرژانتین
فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» به همت مرکز فرهنگی ال خارتچه، ۲۶ جولای، چهارشنبه این هفته در بوئنوس‌آیرس، پایتخت آرژانتین اکران و نقد و بررسی می‌شود. به گزارش صبا،  برخلاف اکران‌های پیشین، این برنامه اکران به صورت عمومی نیست و با حضور فعالان فرهنگی-رسانه‌ای آرژانتین همراه با نقد و بررسی آخرین ساخته ابوالقاسم طالبی برگزار می‌شود.  پیش‌تر، این فیلم سینمایی به همراه فیلم‌های «قلاده‌های طلا»، «تنهای تنهای تنها» و تعدادی از آثار جشنواره مردمی فیلم عمار در قالب هفته فیلم سینمای مستقل ایران و با شعار «ایرانی که ندیده‌اید» در دانشگاه UNALR شهر لاریوخا و همچنین 2 سالن سینمایی گامونت و تیپوگرافیکو  پایتخت کشور آرژانتین اکران و با استقبال مردم مواجه شده بود.

فیلم جدید نولان رکورد جهانی زد
جدیدترین ساخته «کریستوفر نولان» در نخستین هفته اکران جهانی خود در صدر گیشه بین‌الملل و آمریکا قرار گرفت.  به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، درام جنگ دوم جهانی «دانکرک» در نخستین هفته نمایش بین‌المللی خود در ۴۶ کشور جهان روی پرده رفت و به فروش 106 میلیون دلاری رسید و در تمام بازارهای عمده از جمله انگلیس، فرانسه، روسیه، اسپانیا، کره‌جنوبی و استرالیا پرفروش‌ترین فیلم گیشه نام گرفت. «نولان» فیلم «دانکرک» را براساس فیلمنامه نوشته‌ خودش و با حضور چهره‌های مطرحی از جمله «تام هاردی» و «مارک رایلنس» جلوی دوربین برده است. این فیلم  درباره عملیات نجات معجزه‌آسای نیروهای انگلیسی و متفقین از بندر «دانکرک» فرانسه در سال ۱۹۴۰ است.


Page Generated in 0/0087 sec