printlogo


کد خبر: 178706تاریخ: 1396/5/3 00:00
اخبار

بیانیه سپاه در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی
در حمایت از مجاهدان «طریق‌القدس» دریغ نمی کنیم
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید حمله رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، ظهور انتفاضه نوین و خیزش نسل جدید فلسطین با تکیه بر گزینه مقاومت را کابوس صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنها دانست. در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدامات تجاوزگرانه و جنایات جدید رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی که پس از عملیات شهادت‌طلبانه جوانان فلسطینی در 14 جولای شدت یافته است، بیانگر وحشت و هراس صهیونیست‌ها از شکل‌گیری انتفاضه نوین و عمق یافتن مبارزه ملت فلسطین به متن جوانان و نوجوانان فلسطینی و ارتقای ظرفیت مقاومت ضدصهیونیستی است. این بیانیه می‌افزاید: اقدامات رژیم صهیونیستی در هتک حرمت ارزش‌های مقدس مسلمانان و تعرض به مسجدالاقصی که با استقرار تجهیزات نظامی و گیت‌های امنیتی گسترده در قدس و اعمال محدودیت‌ها و سختی‌های بی‌سابقه برای ورود نمازگزاران وارد مرحله جدیدی شده است، محکوم به شکست بوده و هرگز پروژه یهودی‌سازی قدس را به فرجام خود نخواهد رساند. این بیانیه خاطرنشان کرده است: با قاطعیت می‌توان گفت این حضور جانانه و معنادار، تبلور همان راهبرد «مقاومت همه‌جانبه جهان اسلام» علیه صهیونیست‌ها بوده و «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» به‌عنوان یکی از حامیان اصلی و راهبردی «انتفاضه فلسطین»، اراده  همه مجاهدان «طریق‌القدس» را می‌ستاید و در حمایت از آنان ذره‌ای دریغ نخواهد کرد.


اذعان روحانی به نقض برجام به دلیل بدعهدی آمریکا  مثبت است
رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات روحانی و ظریف مبنی بر نقض برجام به دلیل عهدشکنی آمریکا گفت: این امر همان چیزی است که از اول در ارتباط با آمریکا پیش‌بینی می‌شد اما عده‌ای گمان می‌کردند در شرایط جدید با این شیوه می‌توان با آمریکا تعامل برقرار کرد. حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به اظهارات روحانی و ظریف مبنی بر نقض برجام به دلیل اقدامات و عهدشکنی آمریکا اظهار داشت: گذشت زمان ثابت کرد حرف حق همان حرف امام(ره) و پیش‌بینی مقام معظم رهبری بود که درباره ماهیت آمریکا داشتند و ایشان فرمودند آمریکا قابل پیش‌بینی نیست. وی افزود: ما در هر صورت این موضوع را یک قدم مثبت می‌دانیم که قبل از آن وزیر امور خارجه و در حال حاضر نیز رئیس‌جمهور به این امر اذعان کردند و امیدواریم با توجه به این تجربه تلخی که به دست آمد عبرت بگیریم و بیش از این به دشمنان امیدوار نباشیم.

 مبنای فکری جبهه مردمی یک جبهه متفکر و پویاست
عضو هیات رئیسه جبهه مردمی با تاکید بر اینکه جبهه مردمی فقط برای انتخابات شکل نگرفته بود، گفت: مبنای فکری ما یک جبهه متفکر و پویاست که بتواند همه گروه‌ها، احزاب‌ و سازمان‌ها را در کنار یکدیگر منسجم کند. مهدی چمران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به روند فعالیت جبهه مردمی و اثرگذاری این جبهه بین نیروهای انقلاب پس از انتخابات اظهار داشت: جبهه مردمی در یک زمان بسیار کوتاهی شکل گرفت و چون فرصت هم کوتاه بود، نخستین هدفش برگزاری و حضور در انتخابات به صورت منسجم بود؛ لذا تلاش فشرده‌ای را آغاز کردیم و استقبال گسترده‌ای نیز از این جبهه به عمل آمد. چمران ادامه داد: این انتخابات برای نخستین‌بار از پایین به بالا شکل گرفت و منتخبان ما کسانی بودند که از بین توده‌های مردم بالا آمدند و بعد به جایگاه نامزدی انتخابات رسیدند؛ البته شاید برخی به این روند ایراد هم داشته باشند اما با مبانی محاسبه شده‌ به نتایجی رسیدیم که در انتخابات دیدیم اگرچه پیروزی نبود اما اصل مساله انسجام بود و همین انسجام در مقایسه با سال 92 یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود. عضو هیات رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه پس از انتخابات ما به یک بازنگری در جبهه مردمی نیاز داریم که بتوانیم در آن تجدید سازمان انجام دهیم و کار خود را دنبال کنیم، یادآور شد: این کار در شرف انجام است و علی‌القاعده باید این موضوع بلافاصله به سازماندهی نیروها و برنامه‌ریزی برای آینده منجر شود.


Page Generated in 0/0057 sec