printlogo


کد خبر: 178707تاریخ: 1396/5/3 00:00
اخبار

قدردانی روحانی از فرماندهان سپاه
رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد با تقویت توان رزمی سپاه و ارتش با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، امنیت ملی کشور بیش از پیش تضمین شود. حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار فرماندهان عالیرتبه سپاه، با قدردانی از تلاش‌های نیروهای مخلص سپاه بر ضرورت وحدت و انسجام همه نیروها و نهادهای نظام و تلاش برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خدمت خالصانه به مردم تاکید و ابراز امیدواری کرد در دوره مسؤولیت دولت دوازدهم، تلاش هماهنگ همه نیروهای مسلح به سرعت بیشتر در تحقق خواسته‌های مردم بینجامد و همه نهادها و دستگاه‌های مسؤول با شفافیت کامل در حوزه‌های تخصصی خود بر کارآیی مجموعه بیفزایند و تقویت توان رزمی سپاه و ارتش با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، امنیت ملی کشور را بیش از پیش تضمین کند. رئیس‌جمهور همچنین بر حمایت کامل دولت دوازدهم از خدمات سپاه در حوزه ماموریت خود تاکید کرد. در این دیدار سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه انتخاب مجدد روحانی و حضور گسترده مردم در انتخابات را تبریک گفت و آمادگی سپاه برای همکاری همه‌جانبه با دولت در تحقق اهداف انقلاب اسلامی را اعلام کرد. فرماندهان بخش‌های مختلف سپاه نیز گزارشی از فعالیت‌ها و آمادگی‌های سپاه پاسداران را به رئیس‌جمهور ارائه کردند و از حمایت‌های دولت برای تقویت بنیه دفاعی کشور و نیز مقابله با تروریسم در منطقه تشکر کردند.

طرح «مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا» تأثیرگذار نیست
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با انتقاد از محتوای طرح تهیه شده توسط مرکز پژوهش‌ها برای مقابله با اقدامات آمریکا و عدم تاثیرگذاری این طرح گفت: باید به گونه‌ای اقدام کنیم که آمریکا نگران شود. مرتضی صفاری‌نطنزی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به در دست بررسی بودن طرح یک‌فوریتی واکنش به اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه ایران و با ارزیابی این طرح، اظهار داشت: این طرح در ایام تعطیلات مجلس تهیه شده بود و اعضای کمیسیون امنیت ملی به استثنای هیأت رئیسه کمیسیون، در جریان روند تهیه آن نبوده‌اند. وی افزود: فراکسیون‌های سیاسی مجلس نیز ظاهراً در تهیه این طرح مشارکت داشته‌اند اما به لحاظ فنی و کارشناسی به نظر من این طرح چندان کاربردی، تأثیرگذار و عملیاتی نیست. رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب یک فوریت این طرح در جلسات هفته گذشته مجلس و ارجاع آن به کمیسیون امنیت ملی برای بررسی بیشتر، ادامه داد: تلاش می‌کنیم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نظرات‌مان را به صورت کارشناسی ارائه دهیم. صفاری‌نطنزی درباره نقاط ضعف طرح تهیه شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس با عنوان «مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران»، گفت: اشکال کار این است که طرف مقابل ما یعنی آمریکا معمولاً با مطالعه و به صورت هدفدار جاهایی را مورد تهاجم تحریمی قرار می‌دهد که به طور واقعی روی مسائل کشور تأثیر می‌گذارد ولی طرح‌هایی از این قبیل که در مجلس ما تهیه شده، عمدتاً شعاری و غیرتأثیرگذار است.

شناسایی محل دپوی مواد منفجره تروریست‌ها در کرمانشاه
خانه تیمی تروریستی که گفته می‌شود مرتبط با عوامل حوادث تروریستی حرم امام(ره) و مجلس شورای اسلامی بوده است در یکی از روستاهای مرزی کرمانشاه تخریب شد. یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: رد پای عوامل حوادث تروریستی منطقه در یکی از روستاهای استان کرمانشاه که باعث به دست آمدن اطلاعات موثری از تحرکات تروریست‌ها گردید، شناسایی شد. وی افزود: با بررسی و تلاش سربازان گمنام امام عصر(عج) در همین راستا خانه تیمی محل اختفای مرتبط با عوامل تروریستی تکفیری با کمک مردم منطقه شناسایی و با دستور قضایی تخریب شد. این منبع آگاه همچنین تصریح کرد: امکانات و اسناد موجود در محل ضبط شده است. این خانه تیمی برای جمع‌آوری و دپوی مواد منفجره تروریست‌ها استفاده می‌شد. به گزارش مهر، شواهد از ارتباط این محل تخریب شده با حوادث تروریستی 2 ماه گذشته در پایتخت حکایت دارد.


Page Generated in 0/0052 sec