printlogo


کد خبر: 178725تاریخ: 1396/5/4 00:00
نبض جامعه

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خبر داد
31 هزار تومان هزینه هوشمند کردن کارت‌های ملی
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: رقم دریافتی برای صدور کارت ملی هوشمند 31 هزار تومان است و مردم برای دریافت این کارت مبلغ بیشتری پرداخت نکنند. به گزارش میزان، سیف‌الله ابوترابی گفت: برای صدور کارت ملی هوشمند باید ۲۰ هزار تومان بابت واریز به حساب خزانه، ۹ هزار تومان جهت تکمیل فرآیند ثبت‌نام، عکس و ارسال و مراسلات و همچنین ۲ هزار تومان بابت تحویل پرداخت شود که مجموع مبلغ ۳۱ هزار تومان می‌شود. وی گفت: برخی هموطنان گلایه‌هایی در این باره مطرح می‌کنند که مبلغ دریافتی از آنان بیش از این است که این تخلف است. ابوترابی ادامه داد: درصورتی که کسی با مبلغی بیش از این مواجه شد به روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کند تا موضوع پیگیری شود. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: کارت‌های ملی فعلی که تاریخ صدورشان پیش از سال ۸۹ است فقط تا پایان امسال اعتبار دارند و با آغاز سال ۹۷ باطل می‌شوند. وی افزود: در همین راستا به مردم توصیه می‌کنیم هرچه زودتر به دفاتر پیشخوان دولت و پست مراجعه و درخواست کارت ملی هوشمند خود را به ثبت برسانند. ابوترابی ادامه داد: با پیش‌بینی‌های انجام شده فرآیند صدور کارت بیش از یک‌ماه به طول نمی‌انجامد. سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون ۲۵ میلیون نفر از هموطنان این کارت را دریافت کرده‌اند و بیش از ۲ میلیون نفر کارت‌شان با وجود صدور هنوز در دفاتر پیشخوان و پست است که درخواست‌مان این است صاحبان آنها هم سریع‌تر کارت‌های‌شان را دریافت کنند. وی خاطرنشان کرد: سامانه‌ای تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود که هموطنانی که ثبت‌نام کرده‌اند براحتی می‌توانند از طریق سامانه از اینکه صدور کارت‌شان در چه مرحله‌ای قرار دارد آگاه شوند.

معاون سازمان برنامه‌ریزی آموزشی عنوان کرد
فعالیت مجدد سامانه ثبت‌نام اینترنتی کتب‌ درسی
معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: سامانه ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های درسی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و دوره پیش‌دانشگاهی از 15 مردادماه برای جاماندگان دوباره فعال می‌شود.
سیدحسین طلایی‌زواره، معاون توسعه منابع انسانی و  پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به فارس اظهار داشت: سامانه ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و دوره پیش‌دانشگاهی از 15 لغایت 30 مردادماه دوباره فعال می‌شود تا جاماندگان به ثبت‌نام کتب درسی بپردازند. وی ادامه داد: دانش‌آموزان این پایه‌ها و مقطع پیش‌دانشگاهی که موفق نشده‌اند در مهلت مقرر، یعنی 19 فروردین لغایت 22 خردادماه نسبت به ثبت‌نام و سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند، به شرط ثبت‌ اطلاعات خود در سامانه «سناد» می‌توانند در تاریخ یادشده برای ثبت سفارش به سامانه فروش اینترنتی به نشانی www. irtextbook.com مراجعه کنند. معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: دانش‌آموزان پایه‌های اول ابتدایی، پایه‌های دهم و یازدهم شاخه فنی و حرفه‌ای و کتاب‌های تکمیلی پایه هفتم استعدادهای درخشان می‌توانند تا 17 شهریورماه نسبت به ثبت‌نام و  سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند. طلایی‌زواره خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم رشته معارف اسلامی نیز می‌توانند از دهم مرداد تا 18 شهریورماه به سامانه ثبت‌نام مراجعه کرده و نسبت به سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام کنند. وی اضافه کرد: مابقی دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز می‌توانند برحسب تاریخ‌هایی که متعاقباً اعلام خواهد شد، در نیمه دوم شهریورماه از طریق کتابفروشی‌ها نسبت به تهیه کتب درسی خود اقدام کنند.


Page Generated in 0/0059 sec