printlogo


کد خبر: 178730تاریخ: 1396/5/4 00:00
آوای شهر

کارشناس سازمان هواشناسی:
افزایش دمای هوا در راه است
کارشناس سازمان هواشناسی کشور از افزایش دمای غالب نقاط کشور در روزهای آتی خبر داد و گفت: این افزایش دمای هوا و وزش بادهای گرم، احتمال بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور را افزایش می‌دهد.
امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی 3 روز آینده کشور اظهار کرد: گذر موج بارشی و جریان‌های خنک شمالی که از اواخر وقت روز دوشنبه وارد کشورمان شده بخش‌هایی از گیلان، مازندران، اردبیل و آذربایجان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بروز بارش‌های پراکنده باران و رعد و برق خواهد شد. وی ادامه داد: روز چهارشنبه(امروز) نیز بارش پراکنده باران در شرق گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت. کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: عصر روز پنجشنبه(فردا) نیز در استان‌های گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر و رگبار باران پدید خواهد آمد و از اواخر همین روز نیمه غربی کشور و سواحل خزر با افزایش دما مواجه خواهند شد. نقشینه افزود: طی 3 روز آینده در جنوب غرب کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر با باد و گرد و خاک همراه خواهد بود.
وی تصریح کرد: از روز چهارشنبه در شرق کشورگاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی مناطق بویژه زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود. کارشناس سازمان هواشناسی کشور، اهواز با 50 درجه بالای صفر را گرم‌ترین و شهرکرد با 8 درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقطه کشور دانست و گفت: امروز (سه‌شنبه) دمای هوای تهران در گرم‌ترین لحظات به 38 درجه بالای صفر رسید و روند نسبی افزایش دما در روزهای آتی نیز ادامه می‌یابد. نقشینه همچنین به روند افزایش دما از اواخر وقت روز چهارشنبه تا اواسط هفته آینده اشاره کرد و گفت: هموطنان با توجه به افزایش 3 تا 5 درجه‌ای دما به مصرف انرژی در نقاط مختلف کشور دقت کافی داشته باشند. وی نسبت به خطر آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شمال کشور و جنگل‌های زاگرسی هشدار داد و گفت: افزایش دما و وزش بادهای گرم احتمال بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها را افزایش می‌دهد، از این رو هموطنانی که در تعطیلات آخر هفته به مراتع یا جنگل‌ها مراجعه می‌کنند باید از سهل‌انگاری و روشن کردن آتش خودداری کنند.

افتتاح متروی فرودگاه امام در روزهای آینده
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه از افتتاح متروی حرم امام به فرودگاه امام خمینی به طول 32 کیلومتر در روزهای آینده خبر داد.
هابیل درویشی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، با بیان اینکه این خط مترو یکی از تکمیل‌ترین خطوط است، گفت: تست‌های آزمایشی این طرح در حال انجام است و طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد. وی درباره اقدامات شرکت مترو درباره متروی حومه تهران هم افزود: اسم شرکت مترو، «قطار شهری تهران و حومه» است که متأسفانه موضوع حومه تهران چندین بار دست به دست شده است.  درویشی گفت: یکی از بخش‌هایی که به ما عودت داده شده همین 32 کیلومتر متروی فرودگاه امام است که شرکت متروی تهران آن را احداث کرده است. مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه افزود: مطالعات متروی اسلامشهر انجام شده و آماده اجراست. وی گفت: بقیه خطوط حومه را هم دولت خودش می‌خواهد انجام دهد. شرکت متروی تهران هم آمادگی انجام آن را دارد.  
اتصال برخی ایستگاه‌های مترو به بیمارستان‌های بزرگ
همچنین پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه طی هماهنگی با شهرداری قرار شده چند واگن مترو برای اورژانس پیش‌بیمارستانی اختصاص داده شود، گفت: برخی ایستگاه‌ها به بیمارستان‌هایی همچون امام خمینی(ره)، شریعتی، شهدای تجریش و... متصل می‌شود.
 


Page Generated in 0/0057 sec