printlogo


کد خبر: 178733تاریخ: 1396/5/4 00:00
اخبار

لیلی و مجنون مدرن
در «شکل‌های لیلا»
حمیدرضا شکارسری تازه‌ترین کتاب شعر خود را با عنوان «شکل‌های لیلا» بزودی روانه بازار نشر می‌کند. به گزارش تسنیم، حمیدرضا شکارسری از انتشار جدیدترین کتاب خود با عنوان «شکل‌های لیلا» خبر داد و گفت:‌ این کتاب حاصل یک تلاش چند ماهه است که 100 شعر نو کوتاه و بلند با تم عاشقانه و با شخصیت ثابت «لیلا» را در خود جای داده است که از سوی انتشارات «ماه باران»‌ منتشر می‌شود. وی ادامه داد:‌ شعرهای این مجموعه اغلب با مضمون عاشقانه است اما می‌تواند زمینه‌های اجتماعی هم داشته باشد،‌ چرا که در تاریخ ادبیات ما بویژه ادبیات معاصر عشق و تغزل بهانه‌ای بوده است برای بیان مفاهیم و محتواهایی دیگر، از این منظر برخی شعرهای این مجموعه تم و زمینه‌های اجتماعی خود را ظهور داده است. وی با بیان این مطلب که «شکل‌های لیلا»‌ در حقیقت وضعیت لیلی و مجنون در جهان معاصر و جامعه متمدن شهری را به تصویر می‌کشد،‌ گفت‌: پیش از این نیز چنین تجربه‌ای را در «شکل‌های مرگ» ‌تجربه کرده‌ام.

انتشار«از ام‌الرصاص تا خان‌طومان»
کتاب «از ام‌الرصاص تا خان‌طومان» اثر مصیب معصومیان توسط نشر شهید کاظمی منتشر شد. به گزارش فارس،  این کتاب 570 صفحه‌ای روایتی است از رزمندگان لشکر «25 کربلا» که در دی‌ماه 1365 در منطقه ام‌الرصاص 300 نفر از آنها عروج کرده و با ارباب شهیدشان دیدار کردند. اما این پایان کار رزمندگان لشکر کربلا نبود و خیل مشتاقان شهادت در روزگار دفاع از حرم اهل بیت(ع) نیز مانند روزگار دفاع از میهن دست از جان شسته در برابر دشمن تکفیری ایستادند تا بار دیگر عهدی که با سرور شهیدان بسته بودند را تجدید کنند و12 نفر دیگر از آنها در خان‌طومان کربلایی شدند. کتاب «از ام‌الرصاص تا خان‌طومان» که مصیب معصومیان آن را نوشته از سوی ناشر برگزیده سال 95 با قیمت 30 هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

نکوداشت زنده‌یاد کاسه‌ساز
در جشنواره فیلم شهر
به پاس بیش از 3 دهه فعالیت زنده‌یاد حبیب‌الله کاسه‌ساز، نکوداشت این سینماگر فقید در افتتاحیه جشنواره بین‌المللی شهر برگزار می‌شود. به گزارش مهر،  حبیب‌الله کاسه‌ساز از جمله تهیه‌کنندگان و مدیران سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس است که پس از تحمل یک دوره سخت بیماری، ۲۸ تیرماه ۱۳۹۶ در سن ۵۵ سالگی دار فانی را وداع گفت. حبیب‌الله کاسه‌ساز در سال ۱۳۴۱ در شهر تهران به دنیا آمد و در رشته‌ فیلمنامه‌نویسی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر فارغ‌التحصیل شد. وی سال‌های زیادی از عمرش را در راه ارتقای سطح سینمای ایران صرف کرد و در این مدت، آثاری مانند «کارناوال مرگ»، «ریسمان باز»، «ارابه مرگ»، «اخراجی‌ها»، «پروانه‌ای در مه»، «کنار رودخانه» و «مزرعه پدری» از وی به یادگار مانده است. ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از ۹ تا ۱۴ مردادماه به دبیری سیدعلی احمدی در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

برگزاری بیست‌ودومین «اتفاق ترانه»
بیست‌ودومین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» روز شنبه هفتم مردادماه ساعت ۱۷ در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، در جدیدترین برنامه اتفاق ترانه سعید کریمی، شاعر و ترانه‌سرا به بحث پیرامون «تفاوت‌های شعر و ترانه» می‌پردازد. کریمی در جلسات «اتفاق ترانه» ‌به صورت تخصصی به قالب ترانه پرداخته و در هر جلسه با بیان دلایل ماندگاری یک اثر موفق در عرصه موسیقی و دعوت از ترانه‌سرایان مطرح کشور، توجه ترانه‌سرایان را به نگاهی عمیق‌تر به این قالب جلب خواهد کرد. بخش بعدی برنامه اتفاق ترانه هم اختصاص دارد به معرفی کتاب برای حاضران جلسه که در هر برنامه یکی از هنرمندان مطرح کشور به معرفی آخرین مطالعات خودش به مخاطبان خواهد پرداخت و در این برنامه آقای «محمدمهدی سیار» از شاعران توانمند کشورمان میهمان بیست‌ودومین محفل اتفاق ترانه خواهد بود. از دیگر بخش‌های این برنامه نیز می‌توان به اجرای موسیقی اشاره کرد که مهدی یغمایی از خواننده‌های مطرح کشور قطعاتی را برای مخاطبان حاضر در برنامه اجرا خواهد کرد. گفتنی‌ است، محفل شعر و ترانه «اتفاق ترانه» شنبه‌های اول هر ماه ساعت ۱۷ در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود که اجرای آن به‌عهده علیرضا بدیع، شاعر و ترانه‌سرای معاصر است.


Page Generated in 0/0047 sec