printlogo


کد خبر: 178755تاریخ: 1396/5/4 00:00
چهارگوشه

انهدام پهپاد جاسوسی عربستان
پدافند ارتش یمن و انصارالله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی عربستان را در ورودی منطقه الخضرا واقع در نجران (جنوب عربستان) منهدم کرد. عربستان سعودی پیش از این چندین فروند هواپیماهای جاسوسی را برای جمع‌آوری اطلاعات درباره تحرکات ارتش و نیروهای مردمی یمن از آمریکا خریداری کرده است. ایالات متحده علاوه بر فروش هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین به عربستان سعودی، اطلاعات ماهواره‌های خود درباره تحرکات ارتش یمن را نیز در اختیار ارتش عربستان قرار می‌دهد.

حمله به نیروهای پلیس در اسپانیا
سخنگوی پلیس اسپانیا، سه‌شنبه از حمله یک مرد چاقو به دست به یک نیروی پلیس این کشور در شهر مرزی «ملیله» خبر داد. وی تصریح کرد، مردی با سر دادن فریاد «الله‌اکبر» با چاقو به یک مأمور پلیس مرزی در شهر ملیله حمله‌ور شد و او را مجروح کرد. همزمان وزیر کشور، از دستگیری این فرد مهاجم توسط پلیس خبر داد. اسپانیا از سال 2016 میلادی تاکنون از جمله اهداف افراط‌گرایان و تکفیری‌ها بوده است.

فرار هواپیمای جاسوسی آمریکا
 از دریای چین
رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند 2 جنگنده چینی، هواپیمای جاسوسی آمریکا که در حال پرواز بر فراز دریایی در چین بوده است را فراری داده‌اند. آمریکایی‌ها گفته‌اند این هواپیما در حال انجام عملیات‌های عادی خود در آب‌های بین‌المللی در منطقه کینگدائو بوده است. چین و ژاپن بر سر جزایر خالی از سکنه سنکاکو در منطقه شرق چین، با یکدیگر اختلاف دارند. توکیو از ۲۰۱۲ کنترل این منطقه را در دست گرفته و با پرداخت مبلغی، این جزیره را از خانواده‌ای که قبلا صاحب آن بود، خریده است.

 حزبی جدید به ‌ریاست عمار حکیم
عمار حکیم از سمت خود به عنوان رئیس مجلس اعلای عراق کناره‌گیری کرده و یک حزب سیاسی جدید موسوم به «حکمت ملی» تشکیل داده است. سیدعمار حکیم دوشنبه در سخنانی با اعلام این خبر گفت: عراق ۲۰۱۷ بسیار با عراق ۲۰۰۳ تفاوت دارد و احزاب سیاسی فعال باید به این اختلاف پی ببرند. در پی اعلام موجودیت جریان حکمت ملی، احزابی مانند المواطن، تجمع‌الامل، جنبش ترکمانی وفا به وی پیوستند. انتظار می‌رود در روزهای آینده، شمار بیشتری از احزاب عراقی به این حزب جدید بپیوندند.

معضل اجساد داعشی‌ها در لیبی
چند کشور عربی از تحویل گرفتن اجساد اتباع تروریست خود در لیبی خودداری می‌کنند. در همین راستا، مسؤولان محلی لیبی اعلام کردند با وجود گذشت 7 ماه از بیرون راندن نیروهای داعش از شهر سرت اجساد صدها داعشی همچنان در سردخانه‌ها برای تعیین‌تکلیف آن نگهداری می‌شود. نیروهای امنیتی لیبی دسامبر 2016 داعش را از شهر سرت بیرون راندند و اجساد صدها داعشی به شهر مصراته در غرب سرت منتقل شد.


آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی
گمانه‌زنی‌ها درباره زمینه‌چینی کره‌شمالی برای انجام یک آزمایش موشکی جدید افزایش یافته است. رسانه‌های آمریکایی و کره‌جنوبی به نقل از مقام‌های نظامی و اطلاعاتی گزارش دادند خودروهای حامل تجهیزات پرتاب فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. این آزمایش که مقام‌های واشنگتن و سئول نگران هستند یک موشک بالستیک قاره‌پیمای دیگر باشد، ممکن است همزمان با شصت و چهارمین سالروز پایان جنگ کره در ۲۷ ژوئیه که پیونگ‌یانگ از آن به عنوان «روز پیروزی» یاد می‌کند، آزمایش شود.

بحران غذایی در کره‌شمالی
سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل(فائو) در گزارشی هشدار داد خشکسالی در کره‌شمالی به حدی رو به وخامت گذاشته که این کشور را با بحران غذایی جدی مواجه کرده است. این آژانس سازمان ملل تخمین زده که تولید غلات در کره‌شمالی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 30 درصد کاهش به 310 هزار تن برسد. کاهش دامنه‌دار بارش باران در کره شمالی در ماه‌های اخیر باعث کاهش کشت و برداشت غلاتی چون برنج، ذرت، سیب‌زمینی و سویا شده که زندگی مردم کره شمالی به آنها بستگی دارد.
 


Page Generated in 0/0061 sec