printlogo


کد خبر: 178777تاریخ: 1396/5/4 00:00
اخبار

تفکیک وزارتخانه‌ها پشت‌پرده سیاسی دارد
عضو دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: تفکیک وزارتخانه‌ها اساسا مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت، چرا که این موضوع اصلا کارشناسی نبوده و به نظر می‌رسد پشت‌پرده‌های سیاسی داشته باشد. الیاس نادران، عضو دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با راه دانا، درباره لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، گفت: قرار نبود آقای روحانی به عقب برگردد اما اکنون وی به خیلی قبل‌تر بازگشته است. وی با انتقاد از عملکرد وزرای دولت یازدهم تصریح کرد: بحث تفکیک وزارتخانه‌ها اساسا مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت، چرا که این موضوع اصلا کارشناسی نبوده و به نظر می‌رسد پشت‌پرده‌های سیاسی داشته باشد. عضو دیده‌بان شفافیت و عدالت در ادامه گفت: در زمانی که ادغام وزارتخانه‌ها صورت گرفت این یک اقدام سیاسی نبود که اکنون دولت به دنبال تفکیک سیاسی وزارتخانه‌هاست؛ در سال‌های گذشته ادغام وزارتخانه‌ها در جهت منافع ملی و کمک بیشتر به صنعت کشور صورت گرفت اما همچنان دولت دلیل قابل توجهی برای تفکیک مطرح نکرده است.

احتمال ارائه فهرست کابینه دوازدهم در مراسم تحلیف به مجلس
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره زمان اعلام فهرست پیشنهادی کابینه دوازدهم گفت: به احتمال زیاد رئیس‌جمهور در روز تحلیف فهرست پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کند. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره زمان اعلام فهرست پیشنهادی کابینه دوازدهم از سوی حسن روحانی گفت: پیش‌بینی این است طبق روال گذشته که معمولا آقای روحانی در اعلام فهرست کابینه پیش‌دستی می‌کند، در این دوره نیز در روز تحلیف این فهرست به مجلس ارائه شود. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگر اسامی پیشنهادی کابینه دوازدهم در روز تحلیف ارائه نشد، طبق قانون، رئیس‌جمهور 2 هفته فرصت دارد کابینه پیشنهادی را معرفی کند و مجلس نیز بعد از آن یک هفته فرصت بررسی دارد تا در نهایت به صحن علنی برسد. سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان درباره جلسه‌ای که قرار بود نواب رئیس و اعضای هیات‌رئیسه مجلس درباره کابینه دوازدهم با رئیس‌جمهور داشته باشند، خاطرنشان کرد: مکاتبات برای برگزاری این جلسه انجام شده و منتظر هستیم دفتر ریاست‌جمهوری زمان جلسه را اعلام کند.


ایران حمله تروریستی به بیمارستانی در افغانستان را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت حمله تروریستی به بیمارستان مرکزی افغانستان، با دولت و ملت آن کشور ابراز همدردی کرد. بهرام قاسمی حمله تروریستی به بیمارستان مرکزی افغانستان که ده‌ها کشته و مجروح بر جای گذاشت را محکوم و با دولت، ملت و بازماندگان این جنایت هولناک ابراز همدردی کرد. گفتنی است گروه طالبان در ۳ روز گذشته با نیروهای امنیتی افغانستان درگیر بوده است. در این درگیری‌ها عناصر طالبان با ورود به بیمارستان مرکزی افغانستان واقع در ولایت «غور» ۳۵ نفر را کشتند که تمام این افراد غیرنظامی بودند.

وزیر دفاع قطر:
ایران تنها راه تنفس را به روی حریم هوایی قطر باز کرد
وزیر دفاع قطر با اشاره به روابط حسنه کشورش با ایران تأکید کرد: در پی محاصره قطر از سوی کشورهای عربی، ایران حریم هوایی خود و تنها راه تنفس را به روی قطر گشود. به گزارش فارس، «خالد بن محمد العطیه» با اشاره به اینکه ایران کشوری همسایه و شریک قطر در میدان گاز شمالی است، گفت: همکاری ما با ایران الزامی است و علاوه بر آن حسن همجواری نیز وجود دارد. وی افزود: پس از آنکه برادران ما حریم هوایی خود را به روی قطر بستند، این ایران بود که حریم هوایی خود و تنها راه تنفس را به روی قطر گشود و برخی مایحتاج غذایی ما را تأمین کرد بنابراین «آیا جزای احسان و نیکی چیزی جز نیکی است؟».
 


Page Generated in 0/0390 sec