printlogo


کد خبر: 178788تاریخ: 1396/5/5 00:00
اخبار

احسان محمدحسنی مسؤول بسیج هنرمندان شد
احسان محمدحسنی با حفظ سمت در بنیاد روایت و سازمان هنری - رسانه‌ای اوج، مسؤول بسیج هنرمندان شد. طی حکمی از سوی سردار غیب‌پرور، احسان محمدحسنی با حفظ سمت و با مأموریت هم‌افزایی و ارتقای سطح فعالیت‌های حرفه‌ای و توانمندسازی بسیج هنرمندان، بنیاد روایت و سازمان اوج مسؤولیت این مجموعه را به‌عهده گرفت. به نظر می‌رسد این اقدام می‌تواند مقدمه‌ای برای تشکیل قریب‌الوقوع قرارگاه هنر و رسانه بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد. پیش از احسان محمدحسنی مدیریت سازمان بسیج هنرمندان به‌عهده غلامرضا منتظری بود که شهریور سال ۹۴ جایگزین حسین قنادیان شد. قنادیان یک دهه مدیریت این سازمان را به‌عهده داشت.

دسترسی آنلاین  به فرهنگ جامع زبان فارسی
فرهنگستان زبان و ادب فارسی امکان دسترسی آنلاین به «فرهنگ جامع زبان فارسی» را فراهم کرد. به گزارش تسنیم، محمدرضا ترکی، از اعضای فرهنگستان زبان و ادب فارسی از دسترسی به فرهنگ جامع فارسی خبر داده و در یادداشتی نوشته است: فرهنگ جامع زبان فارسی گسترده‌ترین فرهنگ تاریخی زبان فارسی است که به همت فرهنگستان زبان و ادب فارسی در دست تدوین است. جلد نخست این فرهنگ (حرف آ) در سال 1392 و جلد دوم آن (ا ـ اخیی) در سال 1396 منتشر شده‌ است. جلدهای بعدی نیز به ترتیب حروف الفبا در سال‌های آینده منتشر خواهد شد. مدتی است این فرهنگ، البته بخش‌هایی از آن، در یک اقدام فرهنگی خداپسندانه، برای استفاده عموم علاقه‌مندان و نیز دریافت بازخوردها از همه صاحب‌نظران، به صورت عمومی در دسترس قرار گرفته است؛ این در حالی است که این فرهنگ به مرور توسط گروه فرهنگ‌نویسی فرهنگستان در حال تکمیل شدن است و در بازه‌های زمانی کوتاه، آخرین نسخه آن به‌روز و در دسترس قرار داده می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از فرهنگ جامع زبان فارسی به نشانی www.farhang.apll.ir مراجعه کنند.

انتشار جدید‌ترین اشعار  استاد سازگار
ششمین مجلد از مجموعه اشعار غلامرضا سازگار با عنوان نخل میثم منتشر شد. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسین فتحی مدیر موسسه هنر و ادبیات هلال با بیان اینکه مجلدات نخل میثم یکی از ماندگارترین آثار استاد غلامرضا سازگار است، افزود: ششمین جلد از مجلدات نخل میثم که گردآوری آن در کارگروه کارشناسی این موسسه به پایان رسیده است، همزمان با فرارسیدن ماه محرم چاپ و در سراسر کشور توزیع می‌شود. وی با اشاره به اینکه کتاب نخلستان در واقع گزیده‌ای از مجلدات نخل میثم یک تا 5 و برخی کتاب‌های مناسبتی منتشر شده در موسسه هنر و ادبیات هلال است، خاطرنشان کرد: این کتاب به همت استاد یوسفعلی میرشکاک که از فحول شعر امروز و از جمله صاحب‌نظران در این باره است گردآوری شده و علاقه‌مندان به آشنایی کامل با مجلدات نخل میثم می‌توانند با مطالعه کتاب‌های نخلستان و نخل میثم 6 تا حدود زیادی به این مهم دست یابند. مخاطبان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت madayeh.com مراجعه کنند.

«سگ‌های شکاری» به جاهلیت مدرن می‌پردازد
ناصر مولوی فیلمنامه‌نویس سینما ۲ فیلمنامه با نام‌ «سگ‌های شکاری» و «خالکوبی» می‌نویسد که اولی موضوعی اجتماعی دارد و دیگری طنز است. به گزارش مهر، مولوی درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر ۲ فیلمنامه در دست دارم که یکی موضوع طنز و دیگری موضوعی اجتماعی دارد. وی افزود: یکی از این فیلمنامه‌ها «سگ‌های شکاری» نام دارد که به یکی از مسائل حاد این روزها می‌پردازد و در حال حاضر آخرین مراحل بازنویسی آن سپری می‌شود. این متن درباره جاهلیت مدرن است و در تهران روایت می‌شود. مولوی عنوان کرد: ما تحقیقات زیادی برای نگارش این اثر کردیم
به طوری که هم‌اکنون نیز تیم پژوهشی ما مشغول بررسی است. تمام تلاش ما بر این است که «سگ‌های شکاری» را اواخر امسال یا اوایل سال آینده جلوی دوربین ببریم. نویسنده «دم سرخ‌ها» در پایان بیان کرد: فیلمنامه دیگرم با عنوان «خالکوبی» یک متن طنز و کلا با «سگ‌های شکاری» متفاوت است.


Page Generated in 0/0067 sec