printlogo


کد خبر: 178789تاریخ: 1396/5/5 00:00
رویدادها

خاطره مرحوم شریف صادقی با رهبر انقلاب
«محمود شریف‌صادقی» متخلص به «وفا» شاعر آیینی و غزلسرای استان قم در 81 سالگی به دلیل بیماری دارفانی را وداع گفت. به گزارش فارس،  وی  در خاطره‌ای به چگونگی آشنایی خود با رهبر انقلاب اشاره کرده است. مرحوم صادقی ضمن بیان خاطرات خود گفت: اگر من بخواهم شعر بگویم نمی‌توانم، چراکه شعر باید به سراغ شاعر بیاید البته در شعر آیینی اینگونه است. بنده یک‌بار کنار خیابان منتظر ماشین بودم که حدود 10 دقیقه طول کشید و در همان مدت غزلی با 8 بیت سرودم و تقدیم به حضرت رضا علیه‌السلام کردم.  «وفا» در ادامه به سابقه آشنایی خود با مقام معظم رهبری در قم اشاره کرد و افزود: حدود 55 سال پیش هنگام خروج از انجمن ادبی مسعود (پشت میدان سبزی- شهید مطهری فعلی) در قم با ایشان که طلبه‌ای جوان بودند روبه‌رو شدم و همان گفت‌وگوی مختصر باب آشنایی با رهبر انقلاب بود. از آن زمان هرگاه مساله‌ای پیش بیاید به‌وسیله نامه یا پیام به ایشان منتقل می‌کنم.

رضا رفیع با «منبع موثق» در تلویزیون
برنامه جدید شبکه 4 با عنوان «منبع موثق» به تحلیل مسائل روز جامعه از دریچه طنز می‌پردازد. به گزارش فارس، «منبع موثق» برنامه‌ای شبانگاهی و با رویکرد تحلیلی از دریچه نگاه طنز است که هر شب جز پنجشنبه و جمعه حدود ساعت ١١:٤٠ به‌صورت زنده از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. این برنامه که از اول مردادماه با اجرای رضا رفیع پخش آن آغاز شده است، هر شب به تحلیل موضوعات روز اجتماعی و حتی در وسعت کلان‌تر موضوعات روز جهان با زبان طنز می‌پردازد. روزنامه‌ها، سایت‌های خبری، اپلیکیشن‌های فضای مجازی و رسانه‌های مختلف سمعی، بصری و مکتوب منابعی هستند که در این برنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد. «منبع موثق» به تهیه‌کنندگی میثم تربتی کاری از واحد تامین برنامه شبکه 4 سیماست.

«روزهای بی‌آیینه» نیامده پرفروش شد
کتاب «روزهای بی‌آیینه» خاطرات همسر شهید حسین لشکری به قلم گلستان جعفریان به چاپ چهارم رسید. به گزارش فارس،  این اثر در آستانه رونمایی روز پنجشنبه با تیراژ
10 هزار نسخه به چاپ چارم رسید و به تعبیری کتاب «روزهای بی‌آیینه» نیامده پرفروش شد. این کتاب شامل خاطرات منیژه لشکری همسر سرلشکر خلبان شهید آزاده حسین لشکری از زندگی‌اش و چگونگی تحمل 18 سال دوری از همسرش در دوره اسارت است. این کتاب به روایت ناگفته‌هایی از جنگ تحمیلی می‌پردازد و چگونگی انتخاب‌های یک زن در نبود همسرش و به دوش کشیدن بار زندگی توسط دختری 18 ساله به همراه فرزند 4 ماهه‌اش را شرح می‌دهد که روایت آن به صورت اول شخص و در قالب مستند داستانی است که به دلیل واقعی بودن آن سنگینی بار مستند در این کتاب بیشتر به چشم می‌خورد. تازه‌ترین برنامه «شب خاطره» پنجشنبه 5 مردادماه همزمان با سالروز عملیات مرصاد در تالار اندیشه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ برگزار خواهد شد.

کارگردان «دیرین دیرین» انیمیشنی ترافیکی می‌سازد
تهیه‌کننده انیمیشن‌های تلویزیونی گفت: شخصیت اصلی این انیمیشن مردی است که مدام درگیر وسوسه‌ها و توصیه‌های وجدان خود است و بین انتخاب خیر و شر مانده است! به گزارش فارس، «علی درخشی» تهیه‌کننده برنامه‌های انیمیشن‌ با اشاره به جدیدترین فعالیت خود گفت: این روزها مشغول آماده‌سازی انیمیشنی برای حمل‌ونقل ترافیک شهری هستیم. وی ادامه داد: این مجموعه انیمیشن در 50 قسمت تولید می‌شود و هنوز نامی برای آن در نظر نگرفتیم. این اثر کاریکاتوری از آدم‌هایی است که در سطح شهر حضور دارند و درگیری یک آدم، با وجدان خود را نشان می‌دهد. 6 شخصیت اصلی دارد اما شخصیت اصلی مردی است که مدام درگیر وسوسه‌ها و توصیه‌های وجدان خود است و بین انتخاب خیر و شر مانده است! کارگردان انیمیشن «دیرین دیرین» درباره موضوع کلی این مجموعه انیمیشن نیز بیان داشت: در این انیمیشن به جای اینکه از راه قانون به مسائل نگاه کنیم، می‌خواهیم وجدان افراد را درگیر کنیم و از آن طریق به قانون برسیم. رعایت قانون در واقع احترام به حقوق دیگران است و کاری است اخلاقی و ما می‌خواهیم از این زاویه وارد قصه‌های‌مان شویم. وی در پاسخ به اینکه آیا این انیمیشن از لحاظ محتوای شباهتی به انیمیشن سیاساکتی خواهد داشت، افزود: نه شبیه به کارهای خودم است چراکه من معمولا 2 بعدی کار می‌کنم.


Page Generated in 0/0060 sec