printlogo


کد خبر: 178793تاریخ: 1396/5/5 00:00
اخبار

کسب نخستین نقره تاریخی توسط امیر مهدی‌زاده
امیر مهدی‌زاده با شکست 4 بر 2 برابر فردوسی فرضعلی‌اف قهرمان اروپا و نفر سوم جهان از آذربایجان، به نشان نقره بازی‌های جهانی (ورلد گیمز) دست یافت. به گزارش ایسنا، مهدی‌زاده برای رسیدن به فینال، ابتدا پس از کسب تساوی یک-یک و باخت در قانون سنشو برابر داگلاس صوفیانی از فرانسه، داروسکی لهستانی و خورخه گومز از اسپانیا را با شکست از تاتامی بدرقه کرد. این برای نخستین‌بار است که کاراته ایران در بازی‌های جهانی صاحب نشان نقره می‌شود. پیش از این، کاراته ایران در 3 دوره بازی‌های جهانی حضور داشته؛ 1993 هلند، 1997 فنلاند و 2001 ژاپن که رهاورد این 3 حضور 2 برنز بود: سعید آشتیان در سال 1993 و علیرضا کتیرایی در سال 1997. در ادامه این رقابت‌ها در وروسلاو لهستان، امروز پنجشنبه علی‌اصغر آسیابری، ذبیح‌الله پورشیب، سجاد گنج‌زاده و حمیده عباسعلی روی تاتامی می‌روند.

۷۰ میلیون تومان اجاره بهای زمین آزادی برای سرخابی‌ها
به گفته مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اجاره‌بهای زمین آزادی برای 2 تیم پرسپولیس و استقلال در لیگ هفدهم احتمالا ۷۰ میلیون تومان خواهد بود. مصطفی مدبر در گفت‌وگو با مهر، با تاکید بر اینکه هنوز کارشناسی لازم و نهایی درباره رقم اجاره زمین آزادی به دو تیم پرسپولیس و استقلال برای لیگ هفدهم انجام نشده است، گفت: اما معمولا برای هر فصل رقم جدید با ۱۰ درصد افزایش اعلام می‌شود.  با این حساب می‌توان گفت تقریبا ۷۰ میلیون تومان اجازه آزادی برای 2 تیم پرسپولیس و استقلال خواهد بود. مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تاکید کرد: سال گذشته ۶۵ میلیون تومان مبلغ اجاره زمین آزادی برای سرخابی‌ها بود. با احتساب ۱۰ درصد افزایش یادشده، ورزشگاه آزادی را حدود ۷۰ میلیون تومان به 2 تیم پرسپولیس و استقلال اجاره می‌دهیم.

ملی‌پوشان ایرانی به سرزمین اشغالی نمی‌روند
سایت خبری باشگاه پانیونیوس آتن اعلام کرد نگرانی‌ای جهت محرومیت احتمالی مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی از سوی یوفا به‌خاطر عدم بازی برابر حریفی از رژیم صهیونیستی ندارد. به گزارش تسنیم، تیم فوتبال پانیونیوس یونان برای برگزاری بازی رفت مرحله سوم مقدماتی لیگ اروپا راهی سرزمین‌های اشغالی قدس شد تا مهیای رویارویی با تیم مکابی تل‌آویو شود. در این میان یکی از رسانه‌های یونانی از احتمال محرومیت مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، ملی‌پوشان ایرانی تیم پانیونیوس به‌خاطر غیبت در بازی برابر تیم مکابی به‌خاطر مسائل سیاسی خبر داد. سایت خبری باشگاه پانیونیوس ظهر دیروز با انتشار خبری نوشته است: دلیل فوق نمی‌تواند باشگاه پانیونیوس را نگران کند، زیرا هیچ چیزی را به‌خاطر غیبت ملی‌پوشان ایرانی نمی‌توانند اثبات کنند.

پاری‌سن‌ژرمن به نیمار اولتیماتوم داد
غول‌ پاریسی برای مهاجم برزیلی بارسلونا جهت مشخص کردن تکلیفش ضرب‌الاجل تعیین کرد. به نقل از نشریه اکیپ فرانسه، باشگاه‌ پاری‌سن‌ژرمن سعی در سرعت بخشیدن به فرآیند انتقال نیمار به پارک دو پرنس دارد و به همین دلیل برای این بازیکن برزیلی جهت مشخص کردن تکلیف خودش و قهرمان سابق لوشامپیونه مهلت تعیین کرده است. از ابتدای هفته جاری بود که اخباری درباره تلاش PSG برای جذب نیمار با پرداخت غرامت 222 میلیون یورویی قرارداد او با بارسلونا منتشر شد اما خود او هنوز هیچ اظهارنظری در این‌باره انجام نداده است. ظاهرا مهاجم برزیلی بارسلونا میان انتخاب امتیازات مالی قابل توجه مالکان قطری‌ PSG و فرصت کسب جام در بارسلونا مردد است و هنوز به باشگاه فرانسوی پاسخی قطعی نداده است. پاری‌سن‌ژرمن هم اما قصد ندارد تا پایان بازار نقل‌وانتقالات منتظر پاسخ نیمار بماند و به همین دلیل تا پایان هفته آینده به او مهلت داده تکلیف این باشگاه را مشخص کند. از قرار معلوم مسؤولان باشگاه پاریسی بر این باورند اگر روند مذاکرات به طول انجامد، ورود این بازیکن 25 ساله به پارک دو پرنس پیچیده می‌شود.
 


Page Generated in 0/0067 sec