printlogo


کد خبر: 178811تاریخ: 1396/5/5 00:00
اخبار

نعمت‌زاده: در دولت بعدی نیستم
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت آینده من به‌ عنوان وزیر نخواهم بود، چون درخواستم این بود که مسؤولیتم سبک‌تر باشد. به گزارش تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت، درباره مصوبه عدم خرید کالاهای خارجی توسط نهادهای دولتی و عدم رعایت آن، اظهار داشت: ما از سال 93 فهرستی را تقدیم دولت کردیم که دستگاه‌های دولتی و پیمانکاران از خارج خرید نکنند. در سال 94 هم به آن فهرست اقلامی را اضافه کردیم که 114 قلم به فهرست اضافه شد و خرید کل این فهرست برای دستگاه‌های دولتی از خارج ممنوع است. وی افزود: بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات بر این کار نظارت می‌کنند و همه دستگاه‌های دولتی باید آن را اجرا کنند. نعمت‌زاده درباره حضورش در کابینه دولت آینده گفت: من به‌ عنوان وزیر نخواهم بود، چون درخواستم این بود که مسؤولیتم سبک‌تر باشد ولی خدمتگزاری وظیفه ماست. وی درباره عدم اعلام منفی شدن تراز تجاری ایران، گفت: ما معتقدیم آمار هر چه هست باید اعلام شود و 2 ماه این اقدام توسط گمرک انجام نشده و  وزیر اقتصاد هم دستور داده این کار انجام شود.


تبدیل ریال به تومان با تصویب مجلس
موضوع تومان بعد از تصویب مجلس عملیاتی می‌شود و قرار نیست اسکناس‌های موجود جمع شود. به گزارش تسنیم، ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع  خبرنگاران درباره مساله واحد پول و اجرایی شدن موضوع «تومان» اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید این مساله به تصویب هیات دولت رسید و پس از تصویب به‌عنوان ماده‌ای از  لایحه پیشنهادی دولت با عنوان «افزایش موادی بر قانون پولی کشور» به مجلس منعکس شده و ان‌شاءالله بعد از بررسی در مجلس و تصویب عملیاتی‌ می‌شود. سیف تصریح کرد: اصلی‌ترین هدف از این کار تطبیق واقعیت‌های پولی با ذهنیت مردم است. وی درباره  سپرده‌گذاری بانکی تصریح کرد: فکر می‌کنم الان سپرده‌گذاران ذهنیت دقیق‌تری نسبت به موضوع دارند. همانطور که می‌دانید درباره سپرده‌گذاران تعاونی‌های ادغامی در کاسپین تا 100 میلیون را تعیین‌تکلیف کردیم. سیف ادامه داد: غیر از تعاونی‌های منحله ادغامی در کاسپین 3 تعاونی دیگر هم داریم که‌ غیرمجازند و  بزودی تعیین‌تکلیف آنها را هم اعلام خواهیم کرد. پس از آن اعلام می‌کنیم که هیچ‌گونه موسسه غیرمجازی در کشور نخواهیم داشت.


سهمیه‌بندی بنزین نداریم
وزیر نفت درباره افزایش مصرف بنزین گفت: تصمیمی مبنی بر سهمیه‌بندی بنزین نداریم و در صورت کمبود، نیازمان را از طریق واردات تامین می‌کنیم. به گزارش مهر، بیژن نامدارزنگنه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره افزایش مصرف بنزین و اینکه آیا بنزین سهمیه‌بندی خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: سهمیه‌بندی بنزین نداریم. وی تاکید کرد: در صورت کمبود بنزین نیازمان را از طریق واردات تامین می‌کنیم. وزیر نفت درباره احتمال افزایش قیمت بنزین نیز گفت: دولت آینده باید نسبت به آن تصمیم‌گیری کند.


 قانون خدمات کشوری دائمی شد
هیأت وزیران لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری را تصویب کرد. پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، از تصویب لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری در هیات دولت خبر داد. بر این اساس هیات وزیران دیروز تشکیل جلسه داد و مواد باقیمانده از لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری را به تصویب رساند. هیات‌دولت در این جلسه خود ضمن تصویب اصلاحات قانون مدیریت خدمات کشوری به دائمی شدن این قانون رای داد و به این ترتیب کار بررسی و تصویب این لایحه به پایان رسید.
 


Page Generated in 0/0062 sec