printlogo


کد خبر: 178820تاریخ: 1396/5/5 00:00
اخبار

باید ندای مظلومیت کودکان فلسطینی به جهانیان برسد
دبیر شورای نگهبان گفت: باید سعی کنیم ندای مظلومیت کودکان فلسطینی به گوش جهانیان برسد.  به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی در همایش رؤسای دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، گفت: باید تلاش کنیم کیفیت و کمیت نظارت بر انتخابات بهتر و نواقص برطرف شود. هرچند برخی از مشکلات انتخابات، مانند مشکلات قانونی در حیطه کار شورای نگهبان نیست. رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر حضور بیشتر نیروهای انقلابی در شبکه نظارت بر انتخابات گفت: در هر نهادی حضور افراد انقلابی و بااخلاص جدی‌تر باشد فعالیت آن نهاد بهتر انجام می‌گیرد. آیت‌الله جنتی در ادامه با تجلیل از خدمات نیروهای انقلابی در سپاه و بسیج گفت: دشمن علیه این نهادها تبلیغات می‌کند زیرا این نهادها بازوان ولایت فقیه هستند. آیت‌الله جنتی در ادامه با ابراز تأثر از کشتار کودکان مسلمان در میانمار، یمن و فلسطین گفت: باید ندای مظلومیت این کودکان و انسان‌های بی‌گناه را به گوش جهانیان برسانیم.

استفاده داعش از تلگرام برای هماهنگی‌  حمله تروریستی به مجلس
معاون دادستان کل کشور می‌گوید داعش تمام هماهنگی‌های خود برای حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی را از طریق تلگرام انجام داده است. او گفته اگر از این به بعد، وزیر ارتباطات دستورهای قضایی را اجرا نکند، علیه وی اعلام جرم می‌شود. به گزارش تسنیم، عبدالصمد خرم‌آبادی در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر اجرای دستورهای قضایی مربوط به کانال‌های مجرمانه تلگرامی گفت: متأسفانه وزیر ارتباطات هم در مصاحبه‌های قبلی و هم در مصاحبه اخیر خود مطالبی خلاف واقع بیان کرده است. وی اضافه کرد: کانال مربوط به گروهک تروریستی منافقین و کانال آمدنیوز 2 نمونه بارز از کانال‌های مجرمانه تلگرامی هستند که مجرمانه بودن آنها برای همه محرز است و دستور قضایی هم برای مسدودسازی آنها صادر شده است ولی مسدود نشده‌اند. آیا آقای وزیر با فعالیت مجرمانه کانال گروهک تروریستی منافقین در کشور موافقند؟ چرا وزیر ارتباطات، مدیر تلگرام را ملزم به اجرای دستور فیلتر کانال منافقین و امثال آن نمی‌کند؟ چرا از اقدام تلگرام درباره فیلتر نکردن این کانال‌ها دفاع می‌کند؟ معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: از این به بعد اگر وزیر ارتباطات اقدامی نسبت به اجرای دستورهای قضایی درباره محتواهای مجرمانه به‌عمل نیاورد حتما پس از کسب اجازه از دادستان کل کشور و مسؤولان عالی قضایی علیه او اعلام جرم خواهم کرد. خرم‌آبادی گفت: برای هیچ ایرانی‌ای قابل قبول نیست که داعش فیلم عملیات تروریستی خود در مجلس شورای اسلامی را در حین عملیات به‌صورت آنلاین از طریق تلگرام برای همه دنیا پخش کند و کسی نتواند از نظر فنی جلوی این اقدام را بگیرد. همچنین برای هیچ ایرانی قابل قبول نیست که تیم‌های تروریستی داعش تمام هماهنگی‌های خود برای انجام عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی را از طریق تلگرام انجام دهند و نهادهای امنیتی کشور به لحاظ غیرقابل کنترل بودن تلگرام، قبل از عملیات هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته باشند.

هشدار ستاد کل نیروهای مسلح به دولت ترامپ
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: دولت ترامپ بیش از گذشته نسبت به رویکردهای نظامی خود در محیط انقلاب اسلامی دقت و مراقبت داشته باشد. سردار سیدمسعود جزایری در پی مصوبه کنگره آمریکا درباره قانون جدید آمریکا علیه کشورمان به دولت ترامپ هشدار داد من‌بعد بیش از گذشته نسبت به رویکردهای نظامی خود در محیط انقلاب اسلامی دقت و مراقبت داشته باشد. وی با تأکید بر اینکه سپاه و ارتش دو بال قدرتمند نظام هستند و بازی در هر میدان انقلاب اسلامی را برای آمریکایی‌ها تغییر خواهند داد، افزود: عواقب هرگونه بداخلاقی جدید در منطقه به‌عهده آمریکای شرور و تروریست‌پرور خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: رعایت اصل اتکا به خود و خودکفایی بومی در نیروهای مسلح کشورمان عامل مهم خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا در گذشته بوده که این خط‌مشی با قوت همچنان جاری خواهد بود.


Page Generated in 0/0072 sec