printlogo


کد خبر: 178844تاریخ: 1396/5/7 00:00
اخبار

برخی در داخل سیاست آمریکا در قبال سپاه را اجرا می‌کنند
رئیس مجلس خبرگان رهبری می‌گوید دشمن می‌خواهد به‌طور غیرمستقیم و با تخریب سپاه پاسداران به جنگ رهبری برود، بنابراین نباید سپاه را به اسم تفنگدار محکوم کنیم و همان سیاست آمریکا را در داخل به اجرا بگذاریم.  به گزارش تسنیم، آیت‌الله احمد جنتی در آغاز دومین جلسه مشترک هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان تصریح کرد: ما باید چه فردی و چه به‌صورت جمعی احساس وظیفه کرده و انقلابی عمل کنیم و آن مواردی را که رهبر انقلاب روی آن حساسیت دارند به مردم منتقل کنیم. رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با یادآوری اینکه آگاهی و بصیرت‌افزایی از دیگر وظایف اعضای مجلس خبرگان رهبری است، گفت: ما امروز شاهد مضاعف شدن تحریم‌ها هستیم، دشمن می‌خواهد به‌طور غیرمستقیم و با تخریب سپاه پاسداران به جنگ رهبری برود، سپاه بازوی رهبر انقلاب است و همیشه در مقابل دشمنان سینه سپر کرده و امنیت کشور را تأمین کرده و هر جا وارد شده بهترین خدمات را عرضه کرده، بنابراین نباید سپاه را به اسم تفنگدار محکوم کنیم و همان سیاست آمریکا را در داخل به اجرا بگذاریم. دشمن هم می‌خواهد ما بگوییم این نظام در طول 38 سال جز اعدام چیز دیگری نداشته است.

نیروهای انقلابی را از ادارات بیرون نکنید
خطیب موقت نماز جمعه تهران از مسؤولان دولتی خواست نیروهای انقلابی را دلسرد و از ادارات بیرون نکنند. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: این تحریم‌ها تجمیع تحریم‌ها قبلی نیست و خودشان هم این را اعلام می‌کنند که تحریم‌های جدیدی است و اشخاص و نهادهای جدید را تحریم ‌کردند. همه مسؤولان اجرایی، تقنینی و قضایی هم گفتند این تحریم‌ها نقض روح و پیکره برجام است. وی افزود: در انتخابات اخیر گفته شد اگر فردی باشد که از نظر آنها (آمریکا) انقلابی است اینها به همین دلیل تحریم‌ها را تشدید می‌کنند و سایه جنگ به سراغ کشور می‌آید اما چنین نشد و حتی کسی آمد که آنها تبلیغ می‌کردند و مع‌ذالک می‌بینید که آمریکایی‌ها ذاتاً با دین ناسازگاری دارند، با اسلام تضاد دارند. حجت‌الاسلام صدیقی با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: نیروهای انقلابی را دلسرد نکنند و از ادارات بیرون نکنند. در این مقطع باید همه، مسائلی را در راس امور قرار دهند که اولویت کشور باشد، در ابتدا هم بازگشت به توصیه‌های قرآنی و مشی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در طول زندگی‌شان است. آنها دائما با مشرکان مبارزه کردند و عقب‌نشینی نکردند. سازش نکردند و نترسیدند و اینها را قرآن کریم توصیه کرده است.

طرح «مقابله با اقدامات آمریکا» ۲۰ درصد امکان مقابله دارد
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه طرح «مقابله با اقدامات آمریکا» ۲۰ درصد امکان پاسخ به اقدامات طرف مقابل را دارد، گفت: در شرایط نقض برجام، از هیات نظارت بر برجام، انتظار بیشتری وجود دارد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به مصوبات تحریمی ماه‌ها و روزهای اخیر در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا و در پاسخ به این سوال که طرح «مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا» چقدر امکان برابری با این مصوبات آمریکایی‌ها را دارد، اظهار داشت: شاید حدود ۲۰ درصد امکان پاسخ به طرف مقابل در این طرح وجود داشته باشد. وی افزود: ما معتقدیم جنس برخورد تقابلی ما باید از جنس اقدامات آمریکایی‌ها باشد؛ لذا چون کار آنها نقض برجام است، کار ما نیز باید از همین جنس باشد. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس در توضیح این نکته افزود: به عنوان مثال، ما پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه اجرا کرده‌ایم و حالا که آنها مدام برجام را نقض می‌کنند، ما باید روند همکاری را تعلیق کنیم یا تعداد و سطح فعالیت سانتریفیوژها را به حالت قبل بازگردانیم و سطح غنی‌سازی را افزایش دهیم. ذوالنور خاطرنشان کرد: ظاهرا در حال حاضر نظر مسؤولان این است که همچنان ما باید خویشتنداری کنیم؛ در حالی که طرف مقابل برجام را نقض کرده است.


Page Generated in 0/0053 sec