printlogo


کد خبر: 178845تاریخ: 1396/5/7 00:00
اخبار

انتقال بخشی از سرورهای تلگرام به ایران
پاول دوروف، موسس تلگرام در پیامی اعلام کرد سرورهای تحویل محتوای این شبکه پیام‌رسان به ایران و تعدادی از کشورهای خاورمیانه منتقل شده است. به گزارش مهر، پنجشنبه‌شب گذشته پاول دوروف در پیامی توئیتری تایید کرد برخی سرورهای «تحویل محتوا»ی تلگرام به ایران و برخی کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان  منتقل شده است. پیش‌تر و با انتشار اخباری در رسانه‌های  داخلی، موسس تلگرام موضوع انتقال سرورها به ایران را تکذیب کرده بود.


نان باید گران شود
رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم صنعتی با اعلام اینکه نان از سال ۹۳ تاکنون گران نشده، گفت: باتوجه به افزایش هزینه‌های جاری و ثبات نرخ نان در 3 سال اخیر تغییر قیمت این کالای اساسی ضروری به نظر می‌رسد. به گزارش تسنیم، محمدجواد کرمی با اعلام اینکه آرد دو نرخی و نبود رقابت سالم از جمله عوامل نارضایتی مردم از کیفیت نان است، افزود: نرخ نان افزایش نداشته ولی در عوض هزینه‌های مترتب بر تولید این کالا ازجمله حقوق و دستمزد، بیمه، مالیات، آب، برق، گاز و تلفن همواره روی ریل صعودی قرار داشته است. وی با اعلام اینکه عامل فساد در بخش نان دونرخی بودن قیمت آرد در بازار است، تصریح کرد: در حال حاضر دولت هرکیلوگرم آرد یارانه‌ای را با قیمت 665 تومان و آرد آزاد را با نرخ 900 تومان در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌دهد. وی افزود: یکسان‌سازی نرخ آرد و گندم افزایش کیفیت و رقابت را به همراه دارد.


انحصارطلبان مخالف قیمت‌گذاری خودرو هستند
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه شورای رقابت داستان کهنه‌ای نیست، گفت: کسانی که موافق انحصارگرایی هستند با رویکرد فعالیت شورای رقابت مخالفت می‌کنند. رضا شیوا در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اظهارات اخیر یکی از اعضای اتاق بازرگانی که اعلام کرده شورای رقابت باید قیمت خودروهای وارداتی را کاهش دهد، اظهار داشت: این اظهارات درست نیست، چراکه اصلا شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی ورود پیدا نکرده و متولی بررسی قیمت این خودروها وزارت صنعت است. وی افزود: این شورا اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز انحصار در بازار انجام می‌دهد. هر کجا فعالیت‌ها ضدرقابتی باشد، شورا ورود پیدا کرده و مسؤولیت خود را انجام می‌دهد. به همین دلیل هیچ‌کس نمی‌تواند به شورای رقابت بگوید وظیفه تو چیست، بلکه قانون وظیفه این شورا را مشخص کرده است. شیوا با اعلام اینکه ما به هیچ عنوان موافق قیمت‌گذاری خودرو نیستیم، ادامه داد: انحصار بازار باعث شده به قیمت‌گذاری تعدادی از خودروها ورود پیدا کرده و دستورالعمل آن را تهیه کنیم.

تحویل خودروی صفر با باک خالی!
این روزها در کنار کیفیت پایین برخی خودروهای صفر، بعضی مشتریان خودروی جدید خود را با باک بنزین تقریباً خالی تحویل می‌گیرند. به گزارش فارس، در شرایطی که خودروسازان بابت تک‌تک قطعات خودرو و امکانات نصب شده  روی آن از مشتریان هزینه دریافت می‌کنند، حذف برخی موارد الزامی از خودروهای صفر کیلومتر تحویلی به مشتریان نارضایتی خریداران را به همراه داشته است. از جمله می‌توان به تحویل خودروهای با باک بنزین خالی به برخی مشتریان اشاره کرد، به طوری که اولین جایی که خریدار باید پس از تحویل خودرو به آنجا مراجعه کند، پمپ‌بنزین است. یکی از خریداران ساندرو می‌گوید: وقتی ماشینم را از کارخانه تحویل گرفتم، یکی از دست‌اندرکاران تحویل خودرو به من گفت سریع خودت را به یک پمپ بنزین برسان اگرنه در اتوبان می‌مانی! در کنار این مساله، می‌توان به حذف جعبه ابزار از روی خودروهای صفر نیز اشاره کرد. شرکت‌های خودروساز در تحویل برخی خودروها از قرار دادن جعبه ابزار در خودرو خودداری کرده و خودروی بدون ابزار به مشتریان تحویل می‌دهند.
 


Page Generated in 0/0063 sec