printlogo


کد خبر: 178852تاریخ: 1396/5/7 00:00
اخبار

معاملات ارزی در سامانه بانک مرکزی
بانک مرکزی تصمیم دارد معاملات ارزی را به صورت تدریجی به سمت انجام از طریق «سامانه معاملات ارزی» سوق دهد تا بلکه این بازار مکاره را به سر و سامانی برساند. به گزارش مهر، سامانه خرید و فروش ارز یا سامانه معاملات الکترونیکی، سامانه‌ای است که بانک‌های عضو بازار بین‌بانکی ارز تهران و بانک مرکزی می‌توانند علاوه بر اعلام نرخ خرید و فروش خود در این سامانه، اقدام به خرید و فروش همه اسعار مورد معامله در بازار بین‌بانکی به نرخ آزاد کنند. این سامانه علاوه‌بر خرید و فروش ارز به نرخ آزاد، هدایت عرضه ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به بازار ارز کشور را نیز انجام خواهد داد. در این سامانه هیچگونه محدودیتی از لحاظ حجم معاملات وجود ندارد.  همه بانک‌های عضو بازار بین‌بانکی ارز تهران به عنوان کارگزار می‌توانند ارز حاصل از صادرات غیرنفتی را از طریق سامانه عرضه کرده و نیازهای ارزی خود را نیز تأمین کنند.

نقدینگی ۱۲۶۴ هزار میلیارد تومان شد
براساس اعلام بانک مرکزی، حجم نقدینگی کشور در پایان فروردین امسال به ۱۲۶۴ هزار میلیارد تومان رسید. به گزارش تسنیم، گزارش جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد حجم نقدینگی در پایان فروردین نسبت به پایان اسفند معادل 9/0 درصد و نسبت به پایان فروردین پارسال 7/23 درصد افزایش داشته است. نقدینگی کشور در پایان اسفند 95 بیش از 1253 هزار میلیارد تومان بوده که در فروردین ماه حدود 11 هزار میلیارد تومان رشد داشته است.

تقاضای جهانی طلا رکورد زد
تقاضای بازار داخلی چین برای شمش طلا در ۶ ماه نخست 2017 میلادی به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و برآورد می‌شود تقاضای جهانی برای طلا بیش از یکهزار تن باشد. به گزارش مهر، تجار با افزایش خرید شمش طلا به دنبال سرمایه‌گذاری ایمن در پی بحران‌های مالی و ژئوپلیتیکی جهان هستند. بر همین اساس، «انجمن طلای» چین اعلام کرد، خرید شمش طلا با ۵۱ درصد افزایش به 40/158 تن رسیده است؛ ضمن اینکه مجموع مصرف طلا در این بازه زمانی تقریبا با ۱۰ درصد افزایش به 2/545 تن رسیده که از این مقدار، 8/330 تن به فروش جواهرات و نیز تقاضای صنعت و دیگر بخش‌ها به طلا هم ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین نگرانی سرمایه‌گذاران از کاهش ارزش یوآن،  بی‌ثباتی بورس چین و کاهش قیمت زمین در این کشور موجب شد تقاضای طلا در چین با یک جهش چشمگیر در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی روبه‌رو شود.
 


Page Generated in 0/0073 sec