printlogo


کد خبر: 178854تاریخ: 1396/5/7 00:00
اخبار

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت:
4 هزار نفر، عرفه به کربلا می‌روند
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام عتبات برای ایام عرفه در روزهای آتی خبر داد و گفت: امسال بیش از ۴۰ هزار زائر ایرانی روز عرفه در کربلای معلا حضور خواهند یافت. محسن نظافتی درباره برنامه‌های سازمان حج و زیارت برای عتبات عالیات به تسنیم اظهار کرد: ثبت‌نام عتبات عالیات برای ایام عرفه و عید قربان از روز دوشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد. وی ادامه داد: اعزام‌ها برای ایام عید قربان و عرفه نیز از هفته آینده یعنی 15 مردادماه تا پایان شهریورماه انجام می‌گیرد. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تعداد اعزام زائران در ایام عرفه نسبت به سال قبل تغییری نخواهد داشت و قیمت‌های اعزام‌ها نیز در روزهای آتی مشخص خواهد شد. به گفته نظافتی، امسال بیش از 40 هزار زائر ایرانی در ایام عرفه در عتبات عالیات حضور خواهند یافت که این زائران در روز عرفه برای مراسم زیارت و دعای عرفه به کربلای معلا اعزام خواهند شد. وی تاکید کرد: تمام زائران ایرانی در روز عرفه به کربلای معلا رهسپار می‌شوند و مراسم زیبایی هم در کنار بارگاه نورانی امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) برگزار خواهد شد.

8 مجروح در زلزله همدان
زلزله‌ای به بزرگی 7/4 درجه در مقیاس ریشتر شهر نهاوند در استان همدان را لرزاند.
به گزارش ایلنا، زلزله‌ای به بزرگی 7/4 درجه در مقیاس ریشتر صبح جمعه ساعت 5:34 استان همدان را لرزاند. این زلزله که در عمق ۲ کیلومتری زمین بوده در حوالی شهرهای نهاوند، برزول و گیان استان همدان رخ داده است. پس از زلزله مردم شهر نهاوند به خیابان‌ها ریختند. به گفته سرپرست اورژانس کشور، بر اثر زمین لرزه 7/4 ریشتری نهاوند 8 نفر مجروح شدند که ۵ نفر پس از درمان ترخیص و سه نفر همچنان بستری هستند. این زمین‌لرزه موجب ترک‌خوردگی خانه‌های روستایی شد.

وضعیت آب و هوا در روزهای پیش‌رو اعلام شد
گرم‌تر شدن پایتخت و رگبار در شرق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ساعات بعدازظهر روزهای شنبه و یکشنبه (امروز و فردا) افزایش ابر در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و همچنین در جنوب استان‌های کرمان و سیستان‌وبلوچستان و برخی نقاط هرمزگان با احتمال رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، به پیش‌بینی وضعیت آب و هوا پرداخت و اظهار کرد: در ساعات بعدازظهر روزهای شنبه و یکشنبه افزایش ابر در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و همچنین در جنوب استان‌های کرمان و سیستان‌وبلوچستان و برخی نقاط هرمزگان با احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روز یکشنبه نیز در مناطق شمال غرب کشور و بخش‌های غربی سواحل دریای خزر افزایش ابر، کاهش دما و بارش پراکنده دور از انتظار نیست، گفت: در این روز در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور نیز به سبب افزایش سرعت وزش باد، احتمال گردوخاک و کاهش دید افقی وجود دارد. به گفته وظیفه، در سایر مناطق کشور طی روزهای آینده آسمان صاف و آفتابی خواهد بود. شرق دریای عمان نیز مواج است.
وی دمای پایتخت در روزهای پیش‌رو را نیز اعلام کرد و گفت: شنبه 7 مرداد آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد است و کمترین میزان دما ۲۸ و بیشترین میزان آن ۴۱ درجه سانتیگراد است. همچنین یکشنبه 8 مرداد هوا صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دما بین۲۷ تا ۴۰ درجه سانتیگراد متغیر است.


Page Generated in 0/0054 sec