printlogo


کد خبر: 178860تاریخ: 1396/5/7 00:00
مازندران

بخش کشاورزی مازندران آسیب‌پذیر است
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در جلسه کارگروه سیل و مخاطرات دریایی استان با اشاره به شرایط اقلیمی، از استان مازندران به عنوان استانی سیل‌خیز یاد کرد و گفت: به دلیل سیستم سنتی انتقال آب از جمله 2000 سر دهنه سنتی و تخریب آنها بعد از هر سیل و طغیان رودخانه، امکان انتقال آب به اراضی کشاورزی میسر نبوده و بعد از هر سیل ما با مشکل خشکسالی مواجه هستیم.  محمدابراهیم یخشکی با بیان اینکه تنوع سیلاب نیز در این استان زیاد بوده، افزود: در بسیاری از مواقع بدون آنکه دارای بارندگی زیادی باشیم، شاهد وقوع سیلاب در رودخانه‌هایی که دارای رژیم یخچالی هستند بوده‌ایم  و این تنوع سیل موجب آسیب به بخش کشاورزی نیز می‌شود. وی تصریح کرد: برای مدیریت سیلاب کارهای انجام نشده زیادی داریم که باید با کمک دیگر اعضا آنها را انجام دهیم. رئیس کارگروه سیل و مخاطرات دریایی استان در پایان بر تشکیل کمیته‌های تخصصی ذیل کارگروه سیل تأکید و آموزش و اطلاع‌رسانی را اولویت اول مدیریت  سیلاب  برشمرد که باید در برنامه سالانه مدیریت سیلاب استان به این مهم توجه بیشتری شود.

برگزاری اردوی فرهنگی فرزندان کارکنان شرکت گاز مازندران
اردوی فرهنگی- تربیتی فرزندان دختر کارکنان شرکت گاز مازندران به مدت 4 روز در مشهد مقدس برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، «سیدحمزه عمادی» دبیر شورای فرهنگی شرکت گاز استان با اشاره به این مطلب گفت: برگزاری همایش خانواده مطهر با رویکرد شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز با حضور «حجت‌‏الاسلام زارعیان» امام جماعت اداره گاز نوشهر از جمله برنامه‌های انجام‌شده شرکت گاز مازندران در این اعزام بود. وی افزود: افراد شرکت‌کننده در این اردو علاوه بر تشرف روزانه به حرم مطهر و استفاده از برنامه‌های  
فرهنگی- مذهبی بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع)، طبق برنامه‌های اعلام شده در برنامه‌هایی از جمله همایش عفاف، حجاب و سبک زندگی ایرانی- اسلامی حضور داشتند.


Page Generated in 0/0153 sec