printlogo


کد خبر: 178868تاریخ: 1396/5/7 00:00
اخبار

داریوش ارجمند 73 ساله شد
بازیگر توانای سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و ایفاگر نقش‌های ماندگاری چون مالک اشتر و ناخدا خورشید 73 ساله شد. داریوش ارجمند از جمله بازیگرانی است که در نقش‌های متفاوتی به ایفای نقش پرداخته اما برای مردم 2 نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) و ناخدا خورشید بیش از سایرین به یادگار مانده است. وی
۵ مرداد سال ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد و دارای مدرک کارشناسی ارشد تئاتر و سینما از دانشگاه پاریس و کارشناسی تاریخ و جامعه‌شناسی از دانشگاه مشهد و از شاگردان دکتر علی شریعتی است. ارجمند به همراه مهرداد تدین از موسسان سینمای آزاد مشهد در اواخر دهه ۱۳۴۰ است. وی علاوه بر بازیگری و کارگردانی در تئاتر مشهد به ساخت فیلم‌های کوتاه ۸ میلیمتری می‌پردازد که مهم‌ترین آنها فیلم هیس است. کارگردانی فیلم «گفت به زیر سلطه من آیید» نوشته دکتر علی پزشکی، نخستین تجربه سینمایی او در قطع ۱۶ میلیمتری است.

انتشار مجموعه رباعی‌های «سیار»
شهرستان ادب مجموعه رباعی‌های محمدمهدی سیار را منتشر می‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی سیار درباره انتشار اثر جدیدش گفت: کتاب جدیدم مجموعه رباعی‌هایم است قرار است انتشارات شهرستان ادب آن را منتشر کند. این کتاب هم مانند بقیه کتاب‌هایم موضوعات مختلفی دارد. اشعاری با مضامین عاشقانه و تاملات انسانی در آن وجود دارد. وی افزود: در مجموعه رباعی‌هایم بیشتر به مضامین فردی و کمتر به مسائل جمعی پرداختم. هنوز مشخص نیست چه زمانی کتابم در بازار نشر عرضه خواهد شد. بزودی کتاب برای طی مراحل انتشار خواهد رفت. گفتنی است، سیار نخستین کتاب خود را در سال ۱۳۸۸ با عنوان بی‌خوابی عمیق در انتشارات سوره‌مهر منتشر کرد که مجموعه‌ای است از اشعار فارسی در قالب‌های کلاسیک، سپید و نیمایی. در ۱۳۸۹ او مجموعه غزل‌های خود را که حق‌السکوت نام داشت در انتشارات فصل پنجم به چاپ رساند و با این کتاب توانست جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را در دوره بیست‌ونهم آن به دست آورد.

روایتی از کشته شدن خبرنگار ایرانی خواندنی شد
رمان «سوگند به فرشتگان در صف» به قلم مهران نجفی روانه بازار کتاب شد.
به گزارش فارس، حادثه کشته شدن خبرنگار ایرانی در بمب‌گذاری سال 2011 کشور نروژ دستمایه نوشتن رمان «سوگند به فرشتگان در صف» شده و منجر به خلق این اثر شده است. در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «دلم می‌گیرد. مادرم... این کلمه بدجوری حال مرا دگرگون می‌کند. اسم شبی است که مرا از باطنم می‌رهاند. سخت‌ترین قسمتش این است که می‌دانم او دیگر هیچ کجای این دنیا نیست. پدر زمزمه می‌کند: «اولین دیدارمان توی بیمارستان بود. عجیب است که آخری‌اش هم...» سکوت می‌کند. و من می‌دانم بغض کرده. بدجور هم بغض کرده. او دیگر آن پدر سابق نیست. به قول دولت‌آبادی، زندگی را چون قابی خالی از عکس به گردن انداخته و در خیابان‌ها پرسه می‌زند». رمان «سوگند به فرشتگان در صف» به قلم مهران نجفی از سوی انتشارات سوره‌مهر در 206 صفحه با قیمت 9 هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

داوران بخش بین‌الملل   جشنواره شهر معرفی شدند
فیلمسازان برجسته‌ای از ایتالیا، فرانسه و مالزی در کنار مجید مجیدی و مریلا زارعی آثار بخش بین‌الملل ششمین جشنواره فیلم شهر را داوری خواهند کرد. به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، استفانا گیلرولی گودوین، سامی ناصری، یو وی بین ساری، مریلا زارعی و مجید مجیدی آثار بخش بین‌الملل این رویداد سینمایی را داوری می‌کنند. «سامی ناصری» بازیگر صاحبنام فرانسوی است که با فیلم‌های تاکسی و کد مشهور شد. وی در بیش از 50 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت است و برنده جوایزی از جشنواره فیلم «کن» و «لوکارنو» است. «یو وی بین ساری» یکی از برجسته‌ترین کارگردانان کشور مالزی است که با فیلم آشوبگر در سال 1995 مشهور شد. ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از 9 تا 14 مردادماه در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0058 sec