printlogo


کد خبر: 178869تاریخ: 1396/5/7 00:00
رویدادها

برگزاری نکوداشت دکتر عماد افروغ
سجاد نوروزی از برگزاری آیین نکوداشت دکتر عماد افروغ، نویسنده و جامعه‌شناس در فرهنگسرای اندیشه خبر داد. به گزارش تسنیم، سجاد نوروزی با بیان این خبر افزود: آیین نکوداشت و رونمایی از 4 عنوان کتاب تازه منتشر شده دکتر عماد افروغ روز یکشنبه 8 مردادماه ساعت 18 در آمفی‌تئاتر فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود و قرار است در این برنامه  که با حضور اهالی فرهنگ و دانشگاه برگزار خواهد شد از تلاش‌های چندین ساله دکتر عماد افروغ تجلیل شود. وی اظهار داشت: 4 عنوان کتاب «ارزیابی انتقادی نهاد علم در ایران»، «فریادهای خاموش روزنگاشت تنهایی(جلد دوم)»، «فریادهای خاموش روزنگاشت تنهایی(جلد سوم)» و «نگرش منظومه‌ای و دیالتیکی به سینما در دفاع از سینمای اجتماعی» در این برنامه رونمایی خواهد شد. رئیس فرهنگسرای اندیشه به حضور چهره‌های علمی و فرهنگی در این برنامه اشاره کرد و افزود: در این آیین نکوداشت چهره‌هایی همچون دکتر علی مطهری، دکتر مهدی گلشنی، دکتر حمید پارسانیا، دکتر مریجی، سرکار خانم فرشته طائرپور، دکتر صالحی (معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و... به ایراد سخن خواهند پرداخت. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این مراسم به آدرس فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند.

شعار «بیست‌ویک روز بعد» اعلام شد
شعار فیلم سینمایی «بیست‌ویک روز بعد» نخستین ساخته سیدمحمدرضا خردمندان در آستانه اکران عمومی اعلام شد. به گزارش مهر، شعار فیلم سینمایی «بیست‌ویک روز بعد» نخستین ساخته سیدمحمدرضا خردمندان به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه به همراه تیزر جدید معرفی این فیلم، در آستانه اکران عمومی اعلام و رونمایی شد. «حسی که رهایتان نمی‌کند» شعار فیلمی است که در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر و سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان حضور داشت. تیزر این شعار با توجه به واکنش‌های متعدد مخاطبان در فضای مجازی و معرفی این فیلم به دیگران تولید شده است. گفتنی است، نامزد بهترین فیلم از نگاه تماشاگران سی‌وپنجمین جشنواره فجر، از هفته آینده ۱۱ مردادماه در گروه کورش روی پرده می‌رود. در این فیلم ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، جلال فاطمی، رضا استادی و سینا رازانی به همراه دو بازیگر نوجوان سینمای ایران مهدی قربانی و حسین شریفی نقش‌آفرینی می‌کنند. مهدی یراحی، خواننده این اثر سینمایی است.

«پایتختی‌ها» راهی شهرک دفاع‌مقدس می‌شوند
تصویربرداری سریال «پایتخت۵» به کارگردانی سیروس مقدم این روزها در ورامین ادامه دارد. به گزارش فارس، تصویربرداری سریال «پایتخت5» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری با مشارکت سازمان هنری اوج این روزها با پیشروی 60 درصدی در ورامین ادامه دارد. گروه تولید که اخیرا از شمال کشور برگشته‌اند، بعد از پایان تصویربرداری در ورامین، راهی شهرک دفاع‌مقدس می‌شوند و تصاویر کوتاهی را در آنجا مقابل دوربین می‌برند.

خاطره‌ اتوبوس‌های دوطبقه زنده می‌شود
کتاب «اتودوست مهربان» داستان دوستی‌های یک پسربچه با اتوبوس دو طبقه فرسوده و قدیمی در قالب یک کتاب برای نوجوانان منتشر شده است. به گزارش فارس، نیما پسربچه‌ای که پدرش را از دست داده هر روز به همراه مادرش سوار اتوبوسی دوطبقه می‌شود که راننده‌اش آقای مهربان است. او مانند همه کودکانی که سال‌های گذشته با این اتوبوس‌های خاطره‌انگیز رفت‌و‌آمد می‌کردند، دوست دارد در طبقه دوم این اتوبوس بنشیند و در خیال‌های شیرین خود با اتودوست مهربان درددل کند. اما اتوبوس داستان این کتاب بسیار فرسوده است و آقای مهربان نیز بزودی باید بازنشسته شود اما نیما دوست ندارد این اتوبوس را به قبرستان خودروها تحویل دهند. داستان اتودوست مهربان را فروغ علی‌شاهرودی نوشته و تصویرگری آن را سمائه شریفی برعهده داشته است.


Page Generated in 0/0055 sec