printlogo


کد خبر: 178870تاریخ: 1396/5/7 00:00
پرسپولیس لیگ هفدهم را با پیروزی آغاز کرد
وعده لیگ جذاب

پرسپولیس که عنوان قهرمانی لیگ قبل را به خود اختصاص داده بود نخستین دیدار در فصل هفدهم را با پیروزی پشت سر گذاشت. پرسپولیس پنجشنبه شب در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد بود و موفق شد با 2 گل امیری و خلیل‌زاده از سد این تیم بگذرد. شاگردان برانکو در همان شروع بازی حملات زیادی را روی دروازه میهمان جنوبی خود پی‌ریزی کردند که ماحصل آن گل زودهنگام وحید امیری بود. در دقیقه ششم این دیدار فرشاد احمدزاده با شوتی محکم از کنار دروازه نخستین خطر جدی را ایجاد کرد. یک دقیقه بعد در یک رفت و برگشت درون محوطه جریمه و پس از آنکه ضربه علی علیپور به تیر عمودی دروازه برخورد کرد، وحید امیری در برگشت دروازه فولاد را باز کرد. کارشناسان داوری اعتقاد داشتند این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسید. البته بعضی دیگر از کارشناسان معتقد بودند چون پاس رو به عقب را مدافع فولاد داده بود، آفساید نباید گرفته می‌شد. در هر صورت حرف و حدیث درباره این گل فراوان بود. پس از این گل پرسپولیس اداره‌کننده بازی بود اما نشاط لازم برای انجام حملات بیشتر و تاثیرگذارتر را نداشت تا نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد. با شروع نیمه دوم پرسپولیس باز هم در همان دقایق ابتدایی حملاتی را روی دروازه حریف پی‌ریزی کرد که البته خیلی زهردار نبود اما در دقیقه ۵۴ شجاع خلیل‌زاده مدافع جدید سرخپوشان با پرشی بلند و ضربه سر گل دوم را برای پرسپولیس به ثمر رساند. در ادامه پرسپولیس بیشتر به فکر اداره بازی بود و تلاش داشت در ضدحملات بر تعداد گل‌هایش اضافه کند اما در دقیقه ۷۰ علی علیپور با دریافت دومین کارت زرد از بازی اخراج شد تا نخستین بازیکن اخراجی سرخپوشان در لیگ هفدهم باشد. در دقایق پایانی برانکو دست به چند تعویض زد و کمال کامیابی‌نیا، گادوین منشا و شایان مصلح را هم به زمین فرستاد تا بتواند از نتیجه‌ای که تیمش به دست آورده است محافظت کند. در دیگر دیدار‌های روز پنجشنبه سیاه‌جامگان در مشهد به تساوی 2 - 2 مقابل ذوب‌آهن رضایت داد، نفت تهران در حالی که بازی را یک بر صفر مقابل سپیدرود واگذار کرده بود، در نهایت با نتیجه 2 بر یک برنده این دیدار شد و تراکتورسازی با نتیجه یک بر صفر بازی را به استقلال خوزستان واگذار کرد.
جنجال‌آفرینی 2 ستاره سرخپوشان
مهدی طارمی عزمش را جزم کرده تا به جبران سنگ‌اندازی پرسپولیس در مسیر خروجش از تیم، هر روز یک بحران برای تیم سرخ درست کند. در این راه شریک همیشگی‌اش «محسن مسلمان» نیز او را یاری می‌دهد. هرجا لازم باشد بازیکنان متن مشترک بگذارند، «وصله‌ ناجور»ی را آن‌فالو کنند یا برای یکی تونل افتخار ترتیب بدهند «مهندس» دستورش را می‌دهد. حال نیز هر دو با هم کمر به نابودی مدیران پرسپولیس بسته‌اند. شاید برای نخستین‌بار در دنیا این اتفاق می‌افتد که یک بازیکن با صراحت کامل از ارکان مدیریتی باشگاهش انتقاد می‌کند و با هیچ اهرم فشاری مواجه نمی‌شود. در دنیا بازیکنان زیادی داشته‌ و داریم که بشدت خواهان خروج از تیم یا افزایش دستمزد بوده‌اند ولی هرگز چنین مصاحبه‌هایی از سوی آنها مشاهده نشده است. مثال بارزش «داوید دخه‌آ» که 2 سال است در تب‌وتاب رفتن به رئال مادرید می‌سوزد، تاکنون یک خط از تصمیمات مدیران منچستر انتقاد نکرده یا «دوناروما» یا دیگران. درباره دوناروما شاهد بودیم صرف تمدید نکردن یک بازیکن، با چه واکنش سهمگینی از سوی باشگاه مواجه شد، تا جایی‌که مدیران میلان تهدید کردند «لوییجی» جوان را در سال جام جهانی سکونشین خواهند کرد. تهدیدی که مثمر ثمر واقع شد تا گلر جوان به تمدید قرارداد تن بدهد. در پرسپولیس اما این شدت عمل مشاهده نمی‌شود با وجود آنکه باشگاه می‌تواند از اهرم‌های فشاری که قطعا در قرارداد پیش‌بینی شده، استفاده کرده و بازیکن یاغی را سر جایش بنشاند. شاید دلیل آن نزدیکی مسابقه با الاهلی باشد یا بحران‌های مالی عجیبی که تیم با آنها دست به گریبان است. موضوعی که طارمی و شرکایش می‌دانند و با علم به آن در مقطع حساس فعلی، دست بر شاهرگ حیاتی پرسپولیس گذارده و می‌فشارند. یک نظریه‌ بدبینانه هم می‌گوید مخالفان طاهری چه در اسپانسر چه در وزارتخانه پشت این اعتراضات ناگهانی هستند. هرچه هست که دوقلوهای پرسپولیس با این بیانیه‌های پیاپی فعلا آب به آسیاب آنها می‌ریزند. باید دید این نرمش طاهری چقدر دوام دارد و از آنسو ترکتازی‌های طارمی- مسلمان تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد. هرچه هست پرسپولیس قدرتمند امروز در زمین مسابقه هیچ هماوردی ندارد، بلکه مغلوب حریفی شده است که از درون خودش تیم را به آشوب کشیده است.
فلسفه برانکو: هافبک‌ها موقعیت خراب کنند!
برانکو ایوانکویچ در کنفرانس خبری بعد از دیدار با فولاد، از یک فلسفه جالب پرده برداشت. او که با سوالی مبنی بر نگرانی هواداران به خاطر از دست دادن فرصت‌های فراوان توسط هافبک‌ها مواجه شده بود، گفت: «دوست دارم هافبک‌های ما به صورت مداوم در حمله‌ها شرکت کنند و ترجیح می‌دهم آنها 4-3 موقعیت را از دست بدهند تا اینکه اصلاً موقعیتی ایجاد نکنند. این فلسفه بازی هجومی ماست که باید حمله کنیم و از هجومی بودن تیمم خوشحالم حتی اگر هافبک‌ها نیز فرصت‌های گلزنی خود را از دست بدهند».
برانکو برای رسیدن به این فلسفه، راه زیادی را پیموده زیرا کاملا درست می‌گوید؛ تیم او مدام موقعیت می‌سازد و اکثر فرصت‌های گلزنی را از دست می‌دهد. با اینکه از دست رفتن این همه موقعیت برای هواداران تلخ است اما مدل فوتبال پرسپولیس به نوعی است که هر کسی را سر ذوق می‌آورد. مدلی کاملا تهاجمی که همه ارکان تیم در حمله شرکت می‌کنند.
فروش و استعمال دخانیات در ورزشگاه آزادی به‌رغم ممنوعیت
به‌رغم مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و اعلام سازمان لیگ مبنی بر ممنوعیت استعمال دخانیات در تمام ورزشگاه‌های محل برگزاری لیگ برتر فوتبال ایران، پنجشنبه‌شب گذشته و در هفته اول لیگ شاهد فروش و استعمال دخانیات در سکوهای ورزشگاه آزادی حین دیدار پرسپولیس و فولاد به‌رغم محدودیت‌های ایجادشده بودیم. درجلسه هیات رئیسه سازمان لیگ فدراسیون ممنوعیت استعمال دخانیات در تمام استادیوم‌های محل برگزاری مسابقات لیگ برتر به تصویب رسید تا در فصل جدید این رقابت‌های فوتبال ایران این مصوبه به اجرا درآید. پس از این مصوبه 31 تیرماه سال جاری بود که سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد از این به بعد استعمال دخانیات در ورزشگاه‌ها ممنوع است. براساس این مصوبه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، سیگار نیز جزو اقلام ممنوعه محسوب شده و تماشاگران نباید ‏با سیگار وارد ورزشگاه شوند یا در ورزشگاه به استعمال دخانیات بپردازند. اما نکته قابل تامل اینکه در دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان در هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران که در ورزشگاه آزادی برگزار شد شاهد تعداد بسیاری از تماشاگران بودیم که با خود سیگار به همراه داشتند و در سکوهای ورزشگاه مشغول استعمال دخانیات بودند. در این بین هرچند محدودیت‌های مختلفی توسط نیروی انتظامی ایجاد شده بود اما برخی دستفروشان در ورزشگاه آزادی به صورت مخفیانه به مشتریانی که متقاضی خرید سیگار بودند، سیگار می‌فروختند تا شاهد نقض صریح قانونی باشیم که باید در هفته اول لیگ بیش از هر زمان دیگری درباره آن جدیت به خرج داده می‌شد. مساله دیگری که باید به آن اشاره کرد وارد کردن سیگار توسط بسیاری از تماشاگران به درون ورزشگاه بود، هرچند بازدید بدنی توسط نیروی انتظامی هنگام ورود به ورزشگاه انجام می‌شد و از ورود سیگار بسیاری از هواداران هنگام ورود به ورزشگاه جلوگیری به عمل آمد اما بسیاری دیگر از افرادی که به ورزشگاه آمدند نیز توانستند این مواد ممنوعه را با خود به سکوهای ورزشگاه آزادی برسانند.
 


Page Generated in 0/0063 sec