printlogo


کد خبر: 178875تاریخ: 1396/5/7 00:00
رئیس پلیس صهیونیست‌ها در قدس علنا تهدید به کشتار مسلمانان در دومین جمعه خشم کرد
شعار فلسطینی‌ها علیه آل‌سعود

به‌رغم آنکه رژیم صهیونیستی، پنجشنبه برابر اراده و مبارزه فلسطینیان تسلیم شد و تمام موانع امنیتی اتخاذ‌شده در اطراف مسجدالاقصی را برداشت و نمازگزاران فلسطینی، روز گذشته پس از 2 هفته نماز جمعه خود را داخل این مسجد اقامه کردند ولی این رژیم باز هم به مردان زیر 50 سال و فلسطینی‌های اراضی اشغالی 1948 اجازه نداد وارد بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی شوند. بر اساس گزارش اوقاف اسلامی فلسطین، 10 هزار فلسطینی نماز جمعه این هفته را که به نحوی نماز پیروزی اراده بر ظلم بود، در مسجدالاقصی اقامه کردند. از سوی دیگر، هزاران فلسطینی پس از آنکه رژیم صهیونیستی به آنها اجازه ورود به بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی را نداد، نماز جمعه خود را در ورودی‌های بخش قدیمی قدس بجا آوردند. صهیونیست‌ها به نمازگزاران فلسطینی اجازه ندادند به سمت باب‌الاسباط پیش بروند و کمربندی امنیتی در اطراف بخش قدیمی قدس تشکیل دادند. رسانه‌ها گزارش دادند نظامیان صهیونیست برای متفرق کردن معترضان فلسطینی اطراف مسجدالاقصی، از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی و لوله‌های آب فشارقوی استفاده کردند. طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی همچنین تظاهراتی مسالمت‌آمیز در جنوب نابلس را که در اعلام همبستگی با مسجدالاقصی برگزار شده بود، سرکوب کرد. اشغالگران صهیونیست، پنجشنبه‌شب نیز به نمازگزاران در مسجدالاقصی حمله و
150 نفر را بازداشت کردند. همچنین نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در شهرکی در جنوب بیت‌لحم یک فلسطینی دیگر را به ضرب گلوبه و به بهانه عملیات استشهادی به شهادت رساندند. خشونت‌ها در قدس اشغالی در حالی ادامه دارد که رئیس پلیس این رژیم، پنجشنبه‌شب هشدار داد در صورت تداوم تظاهرات‌ در این منطقه اشغالی، تلفات فلسطینیان افزایش خواهد یافت. «یورام هالوی» رئیس پلیس صهیونیست در قدس اشغالی، ساعات پایانی پنجشنبه با تهدید علنی به کشتار مسلمانان  گفت: «می‌دانیم چگونه باید مستقیما و با قدرت پاسخ دهیم». وی همچنین افزود: «اگر کسانی بخواهند فردا(جمعه) آرامش را برهم زده و به پلیس آسیب برسانند، نباید از اینکه مجروحان و تلفات‌شان زیاد باشد، تعجب کنند».در همین حال فلسطینی‌ها خشم خود را از ادعای آل سعود درباره رایزنی موفق در قائله مسجدالاقصی نشان دادند. دربار ریاض در بیانیه‌ای مدعی شده بود تلاش‌های سلمان، پادشاه عربستان و تماس‌هایش با برخی رهبران کشورهای جهان بویژه دولت آمریکا درباره مسجدالاقصی با موفقیت همراه شده و به بازگشت ثبات و آرامش به نمازگزاران و حفظ کرامت و امنیت آنها منجر شده است. در پی این ادعای دروغ از سوی شاه سعودی که هم‌اکنون در طنجه مغرب در حال تفریح و خوشگذرانی است، مردم فلسطین با سردادن شعارهایی علیه آل‌سعود از جمله «آل‌سعود سرنگون باد» در کنار مسجدالاقصی پاسخ این ادعای وی را دادند.
نتانیاهو دست به دامن کاخ سفید
پیشنهاد نتانیاهو به ترامپ برای تبادل اراضی با فلسطینیان در ازای تشکیل دولت مستقل در شرایط بحران فعلی مسجدالاقصی، به منزله اقدامی برای عقب‌نشینی اسرائیل از بحران فعلی از وحشت بالاگرفتن شعله‌های انتفاضه جدید قدس محسوب می‌شود. شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام دیپلماتیک ارشد که نامش را فاش نکرد گزارش داد نخست‌وزیر این رژیم به کاخ سفید پیشنهاد داده در ازای تشکیل دولت مستقل فلسطینی، مرزبندی‌ها تغییر کرده و تبادل اراضی انجام شود. بر این اساس نتانیاهو با «جارد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا و «جیسون گرینبلت» فرستاده ویژه کاخ سفید در امور خاورمیانه درباره هرگونه توافق با فلسطینیان صحبت کرده است. در این مذاکرات تلفنی، طرح «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ کابینه نتانیاهو مبنی بر تغییر مرزهای دولت جعلی اسرائیل و منطقه فلسطینیان در ازای موافقت با تشکیل یک دولت فلسطینی دوباره مطرح شده است. روزنامه عبری‌زبان جروزالم‌پست این طرح را شامل اضافه کردن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به اراضی تحت اشغال رژیم اسرائیل در ازای واگذار کردن منطقه «وادی عاره» به دولت آتی فلسطین توصیف کرده است. با این حال گفته می‌شود کاخ سفید موافقت با این طرح را منوط به طرح جامع‌تری از سازش با فلسطینیان توسط اسرائیل کرده است.
 

حکم نمایشی اردن برای مأمور اسرائیلی
رژیم هاشمی اردن در اقدامی نمایشی برای فرونشاندن خشم مردم این کشور علیه دولت امان، مامور اسرائیلی عامل قتل 2 جوان اردنی را مجرم شناخت. به گزارش خبرگزاری رسمی اردن، اکرم مساده، دادستان کل این کشور دیروز مامور اسرائیلی را که اقدام به قتل 2 شهروند این کشور در داخل سفارت رژیم صهیونیستی در امان کرده است به جرم حمل سلاح بدون مجوز تحت تعقیب قرار داد. این در حالی است که هفته گذشته متعاقب حادثه سفارت اسرائیل در امان، این مامور با رایزنی کاخ سفید به عنوان میانجی و چراغ سبز پادشاه اردن از این کشور به سرزمین‌های اشغالی فراری داده شده بود. این تصمیم ذلتبار حکومت اردن باعث شد هزاران تن به خیابان‌های پایتخت سرازیر شده و خواهان تعطیلی سفارت صهیونیست‌ها در کشورشان شوند. حتی با وجود درخواست ظاهری عبدالله دوم، پادشاه اردن از نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، محال است که مامور قاتل برای محاکمه به این کشور عودت داده شود.
 


Page Generated in 0/0054 sec