printlogo


کد خبر: 178881تاریخ: 1396/5/7 00:00
چهارگوشه

9 هزار مورد خودکشی در ارتش آمریکا
مطالعاتی که در آمریکا انجام شد نشان می‌دهد 9 هزار و 512 نظامی ارتش این کشور، بین سال‌های 2004 تا 2009  اقدام به خودکشی کرده‌اند. این بررسی که در ایالت مریلند انجام و نتایج آن پنجشنبه توسط مجله پزشکی «گاما» منتشر شد، نشان می‌دهد میانگین اقدام به خودکشی در ارتش آمریکا از سال 2001 تا 2011 میان نظامیانی که در جنگ‌های افغانستان و عراق شرکت کردند 2 برابر شده است.

اخراج 2 نماینده کرد در پارلمان ترکیه
پارلمان ترکیه که اکثر نمایندگان آن را اعضای حزب حاکم تشکیل می‌دهند، 2 نماینده حزب دموکرات خلق را به بهانه غیبت‌های مکرر، اخراج و پروانه نمایندگی آنها را باطل کرد. با اخراج این دو نماینده حزب دموکرات خلق، شمار نمایندگان اخراجی این حزب از پارلمان به 4 تن رسید. دولت ترکیه پیش از این نیز 10 تن از اعضای این حزب را که به کردهای ترکیه نزدیک است بازداشت کرده بود.

حزب‌الله در آستانه یک پیروزی بزرگ
دبیرکل حزب‌الله چهارشنبه‌شب طی سخنرانی‌ خود درباره عملیات این حزب در منطقه مرزی عرسال اظهار داشت که حزب‌الله از مدت‌ها پیش خود را برای این عملیات آماده کرده بود. سیدحسن نصرالله با بیان اینکه هدف از عملیات جرود عرسال، خارج کردن تروریست‌ها و عناصر مسلح از این منطقه است، تصریح کرد با کسانی که به مقاومت حمله کرده‌اند، وارد جر و بحث نخواهد شد، زیرا حزب‌الله مشغول نبردی سرنوشت‌ساز است. وی ضمن اشاره به سخت بودن انجام عملیات در این منطقه، خاطرنشان کرد که تبدیل منطقه عرسال به پایگاهی برای انتحاری‌ها و تروریست‌ها حزب‌الله را مجبور به آغاز این عملیات کرد.

توطئه تروریستی در کربلا خنثی شد
بسیج مردمی عراق تلاش برای هدف قرار دادن کربلای معلا با یک تانکر بمب‌گذاری شده از طریق صحرای الانبار را خنثی کرد. بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق و کنترل هوایی با استفاده از پهپاد، راننده تانکر و همراهش را هدف قرار داده و تانکر را ضبط کرد. شبکه العالم گزارش داد تانکر بمب‌گذاری شده از صحرای الرطبه به طرف صحرای غرب کربلا حرکت می‌کرد که توسط بسیج مردمی در منطقه بین النخیب و الکیلو در غرب الانبار ضبط شد.

رسوایی و استعفای وزیر دفاع ژاپن
 وزیر دفاع ژاپن جمعه پس از انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌ها درباره تلاش مسؤولان وزارت دفاع برای مخفی کردن برخی اسناد، استعفای خود را تقدیم کرد. این گزارش‌ها حاکی است، مسؤولان وزارت دفاع ژاپن اسنادی را مخفی کرده‌اند که نشان می‌داد نیروهای حافظ صلح این کشور در سودان به دلیل اوضاع بد امنیتی، در معرض خطر قرار دارند. تومومی اینادا با اعلام استعفای خود، اظهار داشت درخواست استعفای خود را به نخست‌وزیر ارائه کرده و  با آن موافقت شده است.


50 مجروح در تصادف قطار بارسلونا تصادف مرگبار قطار در قلب کاتالونیا
۵۰ مجروح برجای گذاشت. به گزارش یورونیوز، این حادثه در پررفت‌وآمدترین ساعات بامداد دیروز در ایستگاه راه‌آهن فرانسه، دومین ایستگاه مهم شهر بارسلونا رخ داد.  به گفته شاهدان عینی، ترمز قطار حین ورود به ایستگاه عمل نکرد و باعث برخورد شدید آن با سکوهای این ایستگاه راه‌آهن پایتخت کاتالونیا شد. این تصادف دست‌کم 50 مجروح برجای گذاشت که 18 تن از آنان از جمله راهبر قطار به بیمارستان منتقل شده و حال 5 تن از آنها وخیم گزارش شده است.


Page Generated in 0/0054 sec