printlogo


کد خبر: 178991تاریخ: 1396/5/9 00:00
نگاهی به انواع نقض‌های برجام
نقض خرکی برجام!

محمدرضا شهبازی
تا پیش از این تصور می‌شد در نسبت با یک قرارداد یا تعهد کلا دو جور برخورد وجود دارد: پایبندی و نقض. یعنی شما یا به یک قرارداد پایبند هستید یا آنکه آن را نقض می‌کنید. بعد از برجام مشخص شد که نخیر! یک روح و متنی هم وجود دارد. همین یکی دو روز پیش آقای عراقچی پای یک چیز دیگر را هم وسط کشیدند و آن نقض و نقض فاحش بود! یعنی گفتند اگرچه برجام نقض شده اما نقض فاحش نشده! در همین راستا انواع نقض‌هایی که برجام با آن روبه‌رو شده یا می‌تواند بشود را با هم می‌شماریم:
نقض معمولی برجام: یعنی همین کاری که آمریکا از زمان تصویب برجام دارد می‌کند.
نقض الکی برجام: یعنی آمریکا برجام را نقض نمی‌کند بلکه دلواپس‌ها به دروغ می‌گویند دارد نقض می‌کند.
نقض مفتکی برجام: یعنی آمریکا بدون اینکه هیچ هزینه‌ای برایش داشته باشد برجام را نقض می‌کند.
نقض نامردی برجام: یعنی در حالی که ما همه تعهداتمان را انجام دادیم و تا جایی که جا داشته بتن ریخته‌ایم، آمریکا برجام را نقض می‌کند.
نقض سگ‌خور برجام: یعنی ما که با شعار «تحریم‌ها بر نمی‌گردد» و... رای‌مان را آوردیم و دولت دوم‌مان هم هست،  حالا دیگر آمریکا می‌خواهد برجام را نقض بکند،  بکند،  سگ‌خور!
نقض خرکی برجام: یعنی آمریکا پشت سر هم و به‌صورت وحشیانه هی تحریم تصویب کند و هی برجام را نقض کند.
نقض بلاوجه برجام: یعنی در حالی که ناموساً برجام را نباید نقض کنند و قرار بود امضای کری تضمین باشد، آمریکابرجام را نقض کند.
نقض قایمکی برجام: یعنی اینکه آمریکا علاوه بر این تحریم‌هایی که همه دارند می‌بینند، پشت پرده هم موش بدواند و نگذارد بانک‌ها با ایران مبادلات تجاری داشته باشند.
نقض خداوکیلی برجام: یعنی دیگر آمریکا یک جور برجام را نقض کند که حتی آقای عراقچی هم نتواند ماله بکشد.
نقض بیست دقیقه‌ای برجام: یعنی آمریکا در تقدیر از تصویب بیست دقیقه‌ای برجام توسط آقای لاریجانی، آن را بیست دقیقه یکبار نقض کند.
 


Page Generated in 0/0064 sec