printlogo


کد خبر: 179006تاریخ: 1396/5/9 00:00
رویدادها

تکمیل سه‌گانه تشکری با «رژیسور»
سعید تشکری در تازه‌ترین اثر خود با عنوان «رژیسور»که توسط سوره مهر به چاپ رسیده، به شهر مشهد پرداخته است.
به گزارش فارس، «رژیسور» داستان شهری است که در آن شروران آتش می‌افروزند، بیگانگان غارت می‌کنند و روشنفکران در کنار مردم ذبح می‌شوند. حوزه اقلیمی رمان، شهر مشهد است که انگار پهنه و باند آن همه‌ سرزمین ایران است. قلمرو معنویت‌گرایی و به توپ بستن حرم رضوی توسط روسیه تزاری کشمکشی غریب را می‌سازد که ساحت بارگاهی به خون کشیده می‌شود که روس و انگلیس رژیسورهای این درام غم‌انگیزند. غارتی غریب که تنها توسط کلمه به تصویر کشیده می‌شود. این رمان نخستین جلد از تریلوژی داستانی وی درباره روشنفکران مشهد طی 100 سال اخیر است که چند سال پس از انتشار مجلد دوم و سوم این سه‌گانه با عنوان «پاریس پاریس» و «مفتون و فیروزه» توسط ناشر دیگر، حالا توسط سوره مهر به بازار عرضه می‌شود. در سطرهای ابتدایی اثر تم عاشقانه پررنگ می‌شود و  ماجرای ارتباط میان یک مترجم زبان فارسی در دانشگاه سن‌پترزبورگ با نام «نینا» با یک ژنرال روس با عنوان ردکو روایت می‌شود.

«طیب‌خان»؛ فیلم جدید ده‌نمکی
مسعود ده‌نمکی فیلم سینمایی «طیب‌خان» را براساس کتاب «زندگینامه طیب حاج‌رضایی، حر انقلاب» می‌سازد.
به گزارش سینماپرس، در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی و پس از 2 سال پژوهش کتاب زندگی شهید طیب حاج‌رضایی براساس اسناد و مدارک و مصاحبه با ده‌ها تن از پیشکسوتان انقلاب و دوستان و وابستگان طیب حاج‌رضایی توسط مسعود ده‌نمکی در 2 جلد و در1400 صفحه‌ به رشته تحریر درآمده و احتمالا توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر خواهد شد. گفتنی است، نگارش فیلم سینمایی «طیب‌خان» نیز براساس همین کتاب در حال انجام بوده و بزودی نهایی خواهد شد و بعد از ارائه به سازمان سینمایی در مرحله پیش‌تولید قرار می‌گیرد. گفتنی است 4 فیلم؛ سه‌گانه «اخراجی‌ها» و «رسوایی»1 پرفروش‌ترین فیلم‌های سال اکران خود بوده‌اند و قابل پیش‌بینی است که فیلم «طیب‌خان» نیز باتوجه به مضمون نوستالژیک آن در صورت اکران مناسب مورد اقبال مخاطبان واقع شود. براساس شنیده‌ها چهره‌هایی همانند: حبیب‌الله عسگراولادی، اسدالله عسگراولادی، محسن رفیق‌دوست، محمد خوشجان، محمد استادمرتضی، اسدالله صفا، عبدالله جاسبی، اسدالله بادامچیان، بیژن حاج‌رضایی، غلامعلی حدادعادل، محمد کلهر و... برای نگارش کتاب و فیلمنامه مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند.

«عملیات مهندسی» بررسی می‌شود
میزگرد بررسی کتاب «عملیات مهندسی» در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.
به گزاش تسنیم، در این میزگرد کارنامه عملیاتی مجاهدین خلق با حضور کارشناسان و اهالی رسانه بررسی می‌شود. این میزگرد تخصصی امروز از ساعت 17 تا 19 در فرهنگسرای رسانه واقع در میدان قبا با حضور اهالی رسانه و مطبوعات با عنوان «کارنامه عملیاتی مجاهدین خلق» برگزار می‌شود اما حضور در این مراسم برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. در این برنامه اساتید و کارشناسان شاخص ملی چون علی‌اکبر طاهری کارشناس ارشد حوزه اطلاعات امنیت و استاد دانشگاه، محمدحسن روزی‌طلب نویسنده کتاب عملیات مهندسی و کارشناسان حوزه مبارزه با نفاق به طرح بحث و پاسخگویی به سوالات می‌پردازند.


شاه چراغ ما
موسی عصا ز چوب درختان طور داشت
شاه چراغ ما می ‌الله نور داشت
نام شما چه با دل بی‌طاقتم نکرد
پیمانه را شکست، می ‌از بس که زور داشت
نور تو در ادامه نور محمد است
یعنی زمان خلقت عالم حضور داشت
شمس‌الشموس را ز ازل با تو نسبتی است
آن نسبتی که ساقی و جام طهور داشت
با مشهد اشتباه گرفت و دمی نشست
روزی کبوتری که از اینجا عبور داشت
از گوشه حرم چه خوش‌آواز می‌گذشت
دلخسته زائری که به دستش زبور داشت
پابوس آستانه‌تان دستغیب‌ها
فرخنده آن سری که به شوق تو شور داشت
هر صبح جمعه مجمره‌گردانی تو را
اسفندهای سوخته بوی ظهور داشت
پیش تو فال حافظ شیرازم آرزوست
از بس که اشک در غمت اینجا سرور داشت
مهدی جهاندار


Page Generated in 0/0119 sec