printlogo


کد خبر: 179019تاریخ: 1396/5/9 00:00
چهارگوشه

خشونت‌های اعتراض‌آمیز در شرق لندن
درگیری‌های خشونت‌آمیز معترضان به نژادپرستی دستگاه انتظامی انگلیس با پلیس لندن به یک هفته رسید. آنها به رفتار خشونت‌آمیز پلیس لندن با جوان سیاهپوست 20 ساله به نام «راشان چارلز» که هفته گذشته در خیابان کینگزلند در شرق لندن توسط پلیس دستگیر شده و یک ساعت بعد جان باخت، اعتراض دارند. شنبه‌شب جوانان خشمگین در منطقه هاکنی با پرتاب اشیای مختلف به سوی ماموران پلیس اعتراض خود را نشان دادند. آنها همچنین اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله کرده و خیابان‌های منطقه را مسدود کردند. در مقابل پلیس برای متفرق کردن آنها به خشونت متوسل شد.

باراک: نتانیاهو بزدل است
ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو به منظور فرار از تحقیقات و بازجویی‌های جاری درباره تعدادی از پرونده‌های فساد مالی آماده است اوضاع منطقه را ملتهب و متشنج کند. وی در صفحه خود در فیسبوک نوشت: نتانیاهو یک بزدل و اقداماتش کاملا نسنجیده است. رفتارهای او موجب نابودی‌اش می‌شود. وی ضمن انتقاد از عملکرد کابینه امنیتی اسرائیل و تصمیمات نسنجیده آن، افزود: عملکرد اعضای کابینه امنیتی ضعیف است.

برنامه اردوغان برای پیروزی در انتخابات آتی
رئیس‌جمهوری ترکیه برای تضمین موفقیت خود و حزبش در انتخابات سال 2019، قصد انجام تغییراتی در دولت و همچنین حزب عدالت و توسعه را دارد. بر همین اساس تغییراتی که در تاریخ ۱۹ جولای انجام شد و ۱۱ وزیر در دولت ترکیه تغییر کردند نیز در همین راستا بود و به احتمال زیاد روند تغییر وزرا در دولت ترکیه همچنان ادامه خواهد داشت. علاوه بر این اردوغان برای افزایش شانس خود در انتخابات آتی «برنامه اقدام ۶ ماهه‌ای» را تدارک دیده که اجرای آن بزودی در ترکیه آغاز می‌شود.

بولیوی: آمریکا تهدید است
رئیس‌جمهور بولیوی در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، کره‌شمالی و ایران، واشنگتن را تهدیدی علیه «چندجانبه‌گرایی، حقوق بین‌الملل و سازمان ملل متحد» خواند. اوو مورالس در توئیتر نوشت: «ایالات متحده بار دیگر در پی اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه است. این تحریم‌ها با حقوق بین‌المللی مغایر و بولیوی با آنها مخالف است». اظهارات رئیس‌جمهور بولیوی بعد از آن صورت گرفت که مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه مصوبه مجلس نمایندگان این کشور برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، روسیه و کره‌شمالی را تایید کرد.

آتش‌سوزی در بارسلونا
آتش‌سوزی در یک جشنواره موسیقی به تخلیه ۲۲ هزار نفر در بارسلونا منتهی شد. تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که یک سمت محل اجرای موسیقی آتش گرفت و دود غلیظی فضا را در بر گرفت. آتش‌نشانان به سرعت خود را به محل رساندند. این آتش‌سوزی هیچ زخمی‌ای بر جا نگذاشته است. علت این آتش‌سوزی اعلام نشده اما برخی اخبار حاکی از آن است که اشکالات فنی باعث وقوع آتش‌سوزی شده است.

قدیروف: تا آخر عمر نگهبان مسجدالاقصی می‌شوم!
رئیس‌جمهور چچن، پدیده اینستاگرامی این روزهای روسیه اعلام کرد آماده کناره‌گیری از قدرت و مشارکت در پاسداری از مسجدالاقصی است. رمضان قدیروف در صفحه شخصی خود در شبکه اینستاگرام  نوشت: «پیشنهاد شخصی من برای دوری از بحران‌ها درباره مقدسات اسلامی، تحویل مسجدالاقصی به اردن است و من شخصا آماده کناره‌گیری و خدمت‌رسانی در سیستم‌های حمایتی از مسجدالاقصی هستم و همچنین آمادگی داوطلبانه خود را در حمایت از مسجدالاقصی در مابقی عمرم اعلام می‌کنم».  البته این درخواست قدیروف بر مبنای طرح استعماری فعلی قیمومت دولت اردن بر فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی صادر شده است.  اما فردای ارسال این پیام از سوی قدیروف، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین طعنه زد که دفتر ریاست‌جمهوری روسیه هنوز هیچ درخواستی از سوی او برای ترک منصبش در راس جمهوری نیمه‌خودمختار چچنستان دریافت نکرده است.


Page Generated in 0/0153 sec