printlogo


کد خبر: 179032تاریخ: 1396/5/10 00:00
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به گسترش و نفوذ گفتمان انقلاب در تحولات منطقه مطرح کرد
مبارزه در ساحل مدیترانه

گروه سیاسی: قدرتمند شدن جریان مقاومت و مقابله آنها با تروریست‌ها در جریان تحولات منطقه‌ای باعث شده جغرافیای عقیدتی منطقه دچار تغییرات ملموسی شود. بویژه حضور پرقدرت مقاومت اسلامی در سوریه و استحکام دفاعی آنها در سواحل مدیترانه باعث شده هژمونی منطقه‌ای ایران ارتقا یابد. این واقعیتی است که سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دلیل آن را الهام گرفتن جریان‌های اسلامی در منطقه از انقلاب اسلامی ایران می‌داند. به گفته سرلشکر باقری، این جریانات با الهام گرفتن از گفتمان انقلاب اسلامی در مقابل استکبار و صهیونیسم ایستادند و تحولات منطقه‌ای باعث شد قدرت این جریان‌های شیعه و سنی افزایش یابد. سرلشکر باقری می‌گوید اکنون حضور ایران و دوستان ایران در سواحل مدیترانه در مقابله با عوامل استکبار و رژیم صهیونیستی است. اشاره سرلشکر باقری به مقاومت حزب‌الله در لبنان و مقاومت حماس در فلسطین است.
سرلشکر محمد باقری ظهر روز دوشنبه در همایش هم‌اندیشی سران طوایف، معتمدان، نخبگان و عشایر استان سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرزبانی، بسیج، نیروی انتظامی، دریابانی، اقوام و طوایف و مرزنشینان برای وجود امنیت پایدار پای‌ کار هستند و تلاش آنها قابل تقدیر است. رئیس ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد: با اقدامات انجام‌شده وضعیت امنیتی سیستان‌وبلوچستان بهتر شده و مردم در حال فعالیت و اقدامات روزانه خود در مشاغل و خدمات مختلف هستند، برخی نیز که از استان مهاجرت کرده‌اند به این خطه از کشور بازگشته‌اند. وی درباره هدف از سفر خود به استان سیستان‌وبلوچستان گفت: حضور در این منطقه برای قدردانی از مسؤولان امنیتی بود؛ خدا را شکر دوستانه‌ترین روابط بین مسؤولان نظامی، انتظامی، امنیتی، مردم، طوایف و ریش‌سفیدان اقوام و مرزنشینان این استان وجود دارد و ما نیز در ستاد نیروهای مسلح در حد امکان، پشتیبانی از ارگان‌های امنیتی را انجام خواهیم داد تا وضعیت بیش از پیش بهبود پیدا کند. سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برکت و موهبت الهی بود که به ‌یُمن مجاهدت‌های امام(ره) و مردم شریف، به این کشور و این مردم هدیه شد و سبب سربلندی بیشتر و ماندگاری ایران بزرگ شد. انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی همواره مورد هجوم استکبار و رژیم کودک‌کش اسرائیل قرار داشته است. رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: امروز خدا را شاکریم با فعالیت‌های انجام‌شده و همراهی و پشتیبانی مردم، کشوری که روزی در داخل با دشمنان مبارزه می‌کرد، به روزهایی رسیده که یاران و دلسوزان انقلاب اسلامی و آنهایی که فرمایشات رهبر معظم انقلاب را بر چشم قرار داده‌اند، در سواحل مدیترانه با استکبار جهانی و صهیونیسم‌ در حال مبارزه هستند. در حال حاضر بدون اینکه جمهوری اسلامی ایران چشمداشتی به یک وجب از خاک کشوری داشته باشد، دشمنان از اقتدار آن به هراس افتاده‌اند و حکومت جعلی خود را در حال انحطاط می‌دانند. وی با بیان اینکه برای ایران حزب‌الله و حماس یکی است و به هر دو کمک می‌کند، تصریح کرد: علاقه به اهل بیت(ع) بین اهل‌سنت کمتر از شیعیان نیست، شیعه و سنی یکی هستند؛ ما یک اسلام و یک خدا داریم، احکام جزئی بین مذاهب اسلامی تفاوت دارد اما این تفاوت‌ها نسبت به آنچه سبب وحدت است، ناچیز محسوب می‌شود و این فهم و درک در مردم شیعه و سنی این استان وجود دارد. سرلشکر باقری با اشاره به فعالیت‌های داعش اظهار داشت: آنچه سبب ایجاد داعش شد، غفلت نسبت به وحدت بین شیعه و سنی بود، استکبار جهانی اهل‌سنت را تحریک کرد و به جان شیعه انداخت اما در واقعیت در موصل و تکریت و جاهای دیگر شیعه و سنی با هم قربانی شدند و چهره واقعی این گروه بر همگان مشخص شد که این گروه جیره‌خوار استکبار و انگلیس هستند و با یک پوشش ظاهری به نام اسلام به فعالیت می‌پردازند. وی اضافه کرد: استکبار جهانی با انجام اینگونه فعالیت‌ها می‌خواهد چهره مهربانی جهان اسلام را وارونه جلوه دهد و یک چهره خشن از اسلام به دنیا معرفی کند.
پاکستان مسؤولیت پذیرفت؟
رفتار غیرمسؤولانه دولت پاکستان نسبت به تامین امنیت مرزهای خود با ایران باعث شده مرزهای غربی پاکستان به بهشت تروریست‌های وهابی وابسته به عربستان‌سعودی تبدیل شود. حملات ناجوانمردانه تروریست‌های وابسته به سعودی از مرزهای غربی پاکستان به ایران و بلافاصله فرار آنها به درون خاک پاکستان باعث شد طی سال‌های اخیر مقامات نظامی و امنیتی ایران نسبت به این مسؤولیت‌ناپذیری پاکستانی‌ها اعتراض کنند. حالا رئیس ستاد کل نیروهای مسلح می‌گوید بزودی حضور نظامی پاکستان در مرزهای مشترک با ایران بیشتر خواهد شد. سرلشکر محمد باقری عصر روز دوشنبه در بازدید از مناطق مرزی و یگان‌های مستقر در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به تحرکات و فعالیت‌های گروهک‌های تحت حمایت استکبار در آن سوی مرز و ضرورت توجه جدی‌تر پاکستان به این تحرکات گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده، بزودی شاهد حضور بیش از پیش ارتش پاکستان در مرزهای مشترک خواهیم بود. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دولت و مردم پاکستان را قربانی تروریسم دانست و گفت: در زمینه مبارزه تروریسم همکاری‌های متفاوتی به پاکستان پیشنهاد شده است که آنان در حال بررسی هستند. باقری با تاکید بر لزوم هوشیاری در قبال اختلاف‌افکنی برخی کشورها برای ایجاد فاصله بین ایران و پاکستان تصریح کرد: مطمئنیم ایران و پاکستان مایل نیستند عنصر ثالثی اتحاد و یکپارچگی و عزم 2 کشور را برای مقابله با تروریسم خدشه‌دار کند. باقری افزود: با وجود همه تلاش تروریست‌های اجاره‌ای و توطئه دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، برقراری امنیت از برکات الهی است که در زندگی مردم خود را نشان می‌دهد.  باقری همچنین گفت: هلاکت اشرار و سرکردگان گروهک‌های تکفیری در ارتفاعات جنوب استان هم گواهی بر باطل شدن نقشه‌های شوم استکبار است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به برخوردهای اخیر ناوگان دریایی آمریکا و سپاه در خلیج‌فارس هم گفت: تحرکات نیروهای فرامنطقه‌ای در آب‌های سرزمینی ما غیرقانونی است و ما طبق قانون و براساس اصل اقتدار به آنها اخطار می‌دهیم و از این تحرکات جلوگیری می‌کنیم. باقری تصریح کرد: ادعای این نیروها درباره عکس‌العمل ما در راستای همان اهداف توسعه‌طلبانه، باطل است و جایگاه قانونی ندارد.
 


Page Generated in 0/0401 sec