printlogo


کد خبر: 179124تاریخ: 1396/5/11 00:00
گلایه‌های مردم دیار طاق‌بستان از افت فشار آب
مسؤولان قطعی آب در کرمانشاه را باور ندارند

شهروندان کرمانشاهی در حالی گرمای طاقت‌فرسای این روزها را تحمل می‌کنند که قطعی آب در کنار مشکلات دیگر این سختی را دوچندان کرده است. به گزارش تسنیم از کرمانشاه، بحران آب موجود در کشور و استان کرمانشاه هر چند از سلسله‌چالش‌ها و مشکلات ناشی از کاهش شدید باران و استفاده نادرست از منابع آبی است اما سال به سال و روز به روز اوضاع بحرانی‌تر می‌شود به‌طوری که گرمای طاقت‌فرسای این روزها به‌همراه بحران کم‌آبی عرصه را بر مردم تنگ کرده است. قطعی آب در بسیاری از نقاط شهری استان کرمانشاه در فصل تابستان موضوع جدیدی نیست اما اوضاع زمانی بغرنج‌تر می‌شود که یک اراده صادقانه‌ برای رفع مشکل آب در مرکز استان وجود نداشته باشد و حتی مسؤولان قطعی ناشی از افت فشار آب را که در بیشتر نقاط شهر کرمانشاه وجود دارد باور ندارند. به طور قطع در فصل گرم سال میزان مصرف آب بیشتر می‌شود و این موضوع جدیدی نیست که مسؤولان آن را دستاویز و بهانه‌ای برای عدم خدمت‌رسانی به مردم قرار دهند؛ اکنون زمان آن رسیده که مسؤولان به جای بهانه تنها بازدیدی از چند محله شهر کرمانشاه داشته باشند که به‌طور واضح در جریان بحران پیش‌روی مردم قرار گیرند. تعدادی از همشهریان در این زمینه گلایه‌های خود را با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه در میان گذاشتند که شاید به گوش برخی مسؤولان برسد. «زمانی» با اشاره به اینکه کمبود و افت فشار آب در محله 22 بهمن همزمان با فصل گرما مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است، اظهار داشت: این منطقه از ساعت 10 تا 18 با افت شدید آب مواجه است و بسیاری از فعالیت‌های روزمره با محدودیت روبه‌رو است. وی با بیان اینکه بیشتر ساکنان این محله از پمپ آب استفاده می‌کنند، عنوان کرد: استفاده از پمپ آب نیز مصرف برق را افزایش داده، این در حالی است که بدون استفاده از آن امکان استفاده از آب به هیچ عنوان وجود ندارد و برخی منازل نیز به دلیل فرسودگی لوله‌های آب امکان نصب پمپ را نیز ندارند.  حمیدی به عنوان یکی از ساکنان محله الهیه به افت شدید فشار آب در این منطقه اشاره کرد و گفت: این محله از شروع فصل گرما تاکنون هر روز از ساعت 10 تا 24 با افت شدید فشار آب همراه است به گونه‌ای که تنها با استفاده از تانکر می‌توان فعالیت‌های روزمره را انجام داد. برخی محله‌های دیگر شهر کرمانشاه از جمله شهرک ظفر، سعدی و نواب از ساعت 13 تا 16 و 23 تا 5 صبح و منطقه فیض‌آباد از ساعت 10 تا 14 با قطعی آب مواجه هستند. نکته‌ای که در این میان بیشتر مردم را آزار می‌دهد عدم پاسخگویی مسؤولان و حتی تناقض‌گویی آنهاست زیرا براساس اعلام آب منطقه‌ای کرمانشاه مشکلی برای تأمین آب کلانشهر کرمانشاه وجود ندارد اما اینکه آب در بسیاری از مناطق این شهر در دسترس قرار ندارد سبب گلایه‌های بسیاری از همشهریان شده است.
فضل‌الله رنجبر با اشاره به اینکه با وجود تأمین آب شرب شهرستان مشکل اصلی کمبود حداقل 8 مخزن اصلی است، عنوان کرد: شهرستان کرمانشاه اکنون برای پاسخگویی به نیاز شهر نیازمند 80 هزار مترمکعب مخزن است و با ساخت بموقع این مخازن قطعی آب شهرستان بسیار کاهش می‌یابد. فرماندار کرمانشاه جذب اعتبارات بیشتر برای احداث مخازن و تکمیل تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه را از ضروری‌ترین اقدامات عنوان کرد و گفت: چنانچه شهرستان به دلیل گرمای شدید و افت منابع آب در شرایط حساس قرار گیرد باید تمام امکانات و ظرفیت‌های نهادهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه در هیچ یک از نقاط استان جیره‌بندی آب وجود ندارد، اظهار داشت: وجود 1500 کیلومتر شبکه آب در استان آسیب‌دیدگی و فرسودگی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند و از این رو قطعی آب در برخی شهرک‌ها طبیعی است.
تخت‌شاهی با بیان اینکه افزایش دما و مصرف آب در تابستان سبب افت فشار آب می‌شود، عنوان کرد: با این وجود جیره‌بندی و قطعی دوره‌ای آب در زمان مشخص در استان وجود ندارد و تأمین فشار منازل بالاتر از 3 طبقه به عهده خود شهروندان است. با توجه به عملکرد مسؤولان استانی و عدم آگاهی آنها از مشکلات مردم نه‌تنها مدیریت بحران معنایی ندارد بلکه بحران مدیریت نیز وجود دارد و امیدواریم مسؤولان استانی و کشوری نگاهی ویژه به این استان که سال‌های متمادی را در بحبوحه جنگ گذرانده، داشته باشند.


Page Generated in 0/0055 sec