printlogo


کد خبر: 179144تاریخ: 1396/5/11 00:00
اخبار

به دلیل شکایت دولت، به کارمند دادسرای رسانه تبدیل شده‌ایم
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: به نظر می‌رسد انتخابات برای آقای روحانی تمام شده اما برای ما اصحاب رسانه تازه آغاز شده و به دلیل شکایت نهادهای دولت، عملاً به کارمند دادسرای رسانه تبدیل شده‌ایم. پرویز سروری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر روحانی مبنی بر اینکه انتخابات تمام شده و در حال حاضر فصل همدلی و هم‌نوایی است، افزود: این مطلب که رئیس‌جمهور مطرح کرده ظاهرا دستور آتش‌بس به منتقدان خود است ولی در عین حال قرار است دولت همچنان آتش‌ریزی خود را روی سر منتقدان ادامه دهد؛ در حال حاضر هر روز در دادسرا صف طویلی از منتقدان برای پاسخگویی تشکیل می‌شود و این نشان می‌دهد همه چیز از نگاه آقای روحانی یکطرفه است. دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد:  اگر آقای روحانی درصدد این است که یک وفاق و انسجامی را در کشور به وجود آورد، باید از دولت و خودش شروع کند و ایشان باید نشان دهد انتخابات تمام شده و دیگر رئیس‌جمهور 23 میلیون نیست بلکه رئیس‌جمهور 80 میلیون نفر است. سروری در عین حال افزود: اما اظهارات آقای روحانی نشان می‌دهد وی خود را رئیس‌جمهور 23 میلیون می‌داند و همدلی و همراهی را از منتقدان طلب می‌کند لذا ما فکر می‌کنیم این روند نمی‌تواند منجر به همدلی و هم‌نوایی شود، چرا که توپخانه دولت همچنان در حال آتش‌ریزی روی منتقدان است و هر روز موجی از شکایت‌ها به دادسرای رسانه ارسال می‌شود.

پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ موفق بود
وزیر دفاع ضمن موفق عنوان کردن پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ اظهارات غربی‌ها درباره شکست این پروژه را رد کرد. به گزارش فارس، سردار حسین دهقان در حاشیه افتتاح مسجد بقیه‌الله الاعظم این وزارتخانه در پاسخ به سوالی مبنی بر برخی اظهارات غربی‌ها درباره ناموفق بودن پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ اظهار داشت: ما توقع نداریم آنها بویژه آمریکایی‌ها این پرتاب را موفق اعلام کنند اما آنچه مسلم است این پروژه و این عملیات موفقیت‌آمیز بود و ما به اهداف مورد نظر خود رسیدیم. دهقان درباره حضور در کابینه دولت دوازدهم نیز گفت: یک نفر از داخل وزارت دفاع در دولت آینده مسؤولیت این وزارتخانه را بر عهده خواهد گرفت. وی درباره اینکه خودش در این مسؤولیت ابقا خواهد شد یا نه، تصریح کرد:‌ ممکن است بنده باشم یا نباشم ولی یک نفر از داخل همین مجموعه مسؤولیت را عهده‌دار خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا:
نگرانی‌های ترامپ درباره طرح تحریم‌های ایران و روسیه برطرف شد
معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت نگرانی‌های دولت این کشور درباره مصوبه کنگره برای تحریم ایران، روسیه و کره‌شمالی برطرف شده و رئیس‌جمهور آمریکا بزودی آن را امضا خواهد کرد. به گزارش تسنیم، مایک پنس تصریح کرد نگرانی‌های دولت این کشور درباره برخی مفاد طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی برطرف شده و این مصوبه بزودی با امضای رئیس‌جمهور به قانون تبدیل خواهد شد.
به گزارش «سی‌ان‌ان» وی گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ بزودی طرح تحریم‌های روسیه را امضا خواهد کرد. دولت ما نگرانی‌هایی درباره این طرح داشت. نگرانی ما این بود که این طرح فاقد انعطاف‌پذیری‌ای بود که به صورت سنتی به وزارت خارجه برای هدایت سیاست خارجی داده می‌شد». «پنس» با وجود این، از «اصلاح قابل توجه» این مصوبه کنگره آمریکا ابراز خرسندی کرد و گفت به اعتقاد دولت آمریکا این طرح علاوه بر قانونی کردن تحریم‌های روسیه که دولت ترامپ آنها را حفظ کرده، این تحریم‌ها را تشدید خواهد کرد. معاون رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «با امضای این تحریم‌ها، رئیس‌جمهور و کنگره ما به صورت یکصدا صحبت می‌کنند».مجلس سنای آمریکا هفته گذشته طرح جدید تحریم‌های روسیه، ایران و کره‌شمالی را تصویب کرد. مجلس نمایندگان 2 روز قبل‌تر این طرح را تصویب کرده بود.
 


Page Generated in 0/0114 sec