printlogo


کد خبر: 179145تاریخ: 1396/5/11 00:00
اخبار

پخش زنده مراسم تنفیذ و تحلیف از شبکه‌های رادیویی
همزمان با برگزاری مراسم تنفیذ (۱۲ مردادماه) و تحلیف (۱۴ مردادماه) دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری که به ترتیب در حسینیه امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، تعدادی از شبکه‌های رادیویی اقدام به پخش زنده و مستقیم این مراسم می‌کنند. به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، شبکه‌های رادیویی ایران، تهران و گفت‌وگو همزمان با برگزاری مراسم تنفیذ دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری که پنجشنبه ۱۲ مردادماه ۹۶ با حضور رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی، سران و مسؤولان کشوری و لشکری در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، اقدام به پخش زنده و مستقیم این مراسم می‌کنند. همچنین شبکه‌های رادیویی فرهنگ، تهران و ایران مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری را که روز شنبه ۱۴ مردادماه با حضور مقامات کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، به صورت زنده و مستقیم پخش خواهند کرد.

روحانی از وزرای با عملکرد ضعیف دیگر استفاده نکند
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور افرادی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند که ضمن داشتن برنامه دقیق و مدون، کارآمد و البته باانگیزه باشند. نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه کابینه دوازدهم باید مردمی، غیراشرافی و کارآمد باشد، گفت: از دولت انتظار می‌رود از وزرایی که عملکرد ضعیف داشتند دیگر در کابینه استفاده نکند، چرا که استفاده از وزرای ضعیف به‌صرف نگاه جناحی و باندی خلاف تعهدات رئیس‌جمهور و دولت به مردم است و مردم از دولت انتظار دارند در دفاع از حقوق آنها نگاه باندی، جناحی و حزبی نداشته باشد. وی تصریح کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد برخی وزرای پیشنهادی انگیزه‌ای برای رفع مشکلات مردم ندارند، چرا که گویا وزیر یا مسؤول بودن در کشور برای‌شان عادی شده، لذا بهتر است رئیس‌جمهور افرادی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند که ضمن داشتن برنامه دقیق و مدون، کارآمد و البته باانگیزه باشند و بدانند عملکردشان در وزارتخانه تحت نظارت مردم و مجلس است.

دغدغه روحانی تخصص و کارآمدی کابینه باشد
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه رئیس‌جمهور باید تخصص و کارآمدی افراد برای حضور در کابینه دوازدهم باشد.
محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به روند تشکیل دولت دوازدهم و فشارهایی که از سوی برخی گروه‌های سیاسی در رابطه با چینش کابینه به رئیس‌جمهور وارد شده است، اظهار داشت: آن چیزی که اکثریت نمایندگان مجلس به آن معتقدند، این است که همه ما انتظار  تشکیل کابینه‌ای کارآمد را از رئیس‌جمهور داریم. وی افزود: کابینه‌ای قابل قبول است که به‌رغم مشکلات کنونی کشور از جمله مشکلات معیشتی مردم یا معضلات  زیست‌‌محیطی مانند کم‌آبی و  موانع تولید، بتواند برنامه‌هایی اجرایی و راهگشا ارائه دهد که این مهم تنها با کابینه‌ای محقق می‌شود که رویکرد آن تخصص‌محور و جهادی و به‌دور از سهم‌خواهی‌های سیاسی باشد.


دولت از صبر و مماشات برابر آمریکا دست بردارد
عضو کمیسیون امنیت ملی می‌گوید دولت باید از این بی‌تفاوتی و سیاست صبر و انتظار و مماشات در برابر آمریکا دست بردارد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان گفت: همه ارگان‌ها و جریان‌ها باید قاطعانه و انقلابی و با تصمیماتی در تراز ملت ایران مقابل آمریکا بایستند. دولت باید از این بی‌تفاوتی و سیاست صبر و انتظار و مماشات دست بردارد، تا کی می‌خواهیم رفتارهای خصومت‌آمیز و کینه‌توزانه آمریکایی‌ها را تحمل کنیم؟! وی بر همین اساس تأکید کرد: دولت باید قاطعانه و انقلابی با اینگونه رفتارهای آمریکایی‌ها برخورد کند، حضرت امام (ره) آمریکا را تفسیر کردند و بارها رهبر معظم انقلاب نیز به تعبیر دیگری همین نکته را فرمودند که آمریکا مثل حیوان درنده‌ای است که اگر مقابلش بایستیم، می‌ایستد، اگر دنبالش کنیم، فرار می‌کند و اگر عقب‌نشینی کنیم، دنبال می‌کند و جسورتر می‌شود.
 


Page Generated in 0/0141 sec