printlogo


کد خبر: 179213تاریخ: 1396/5/14 00:00
اخبار

شبکه «امید» افتتاح شد
شبکه تلویزیونی امید با حضور رئیس سازمان صداوسیما فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. به گزارش فارس،  در مراسم افتتاحیه علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیما، مرتضی میرباقری معاون سیما، مهدی سالم مدیر شبکه امید و جمعی از نوجوانان حضور داشتند. علی‌عسکری با حضور در استودیو شبکه امید، ضمن مبارک دانستن تقارن میلاد امام رضا(ع) و افتتاح رسمی شبکه امید، دوران نوجوانی را مهم‌ترین دوران رشد  و تعالی انسان دانست و گفت: هویت و شخصیت فردی انسان‌ها در این دوران شکل گرفته و مستحکم می‌شود، دورانی که با پویایی، انگیزه و نشاط برای تجربه کردن و شناخت خود و جهان همراه است و رسانه ملی باید بتواند به نیازها، پرسش‌ها و مطالبات نوجوانان درباره مسائل مختلف، پاسخ اقناع‌کننده بدهد. عسکری اظهار امیدواری کرد این شبکه تلویزیونی بتواند با برنامه‌ریزی درست و مناسب نیازهای روز نوجوانان و جوانان کشور را برآورده کرده و به ایجاد نشاط و پویایی در این قشر از جامعه کمک کند.

«همبازی» روی آنتن شبکه 5
برنامه تلویزیونی «همبازی» با محوریت بررسی تولیدات و فضای بازی‌های دیجیتال و غیردیجیتال، از امروز روی آنتن شبکه 5 می‌رود. به گزارش سوره سینما، بررسی و معرفی بازی‌های رایانه‌ای، بازی آپارتمانی، اسباب‌بازی و مهدکودک، گفت‌وگو با فعالان و کارشناسان این عرصه از جمله آیتم‌های این برنامه تلویزیونی است که در ۱۳ قسمت به همت جشنواره مردمی بازی عمار تهیه شده است. برنامه تلویزیونی «همبازی» به تهیه‌کنندگی محمدحسین بزرگی‌راد، سردبیری حسین گلزار و علیرضا بیات تولید شده و با اجرای مسعود غزنچای، از هفته آینده، روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶:۱۵ روی آنتن شبکه 5 سیما می‌رود، تکرار برنامه هم روز بعد، ساعت۱۱:۳۰ پخش می‌شود. کانال تلگرامی این برنامه هم به نشانی t.me/hambazi_tv جهت اطلاع‌رسانی و انتشار گزیده‌ای از برنامه راه‌اندازی شده است.

«به خاطر یک مشت علف»
در نقد بروکراسی کشور
محمدعلی یزدان‌پرست، کارگردان مستند «به خاطر یک مشت علف» که اثرش در قالب بسته ویژه جشنواره عمار با عنوان «هدیه‌ای برای آقای رئیس‌جمهور» در حال نمایش است،  گفت: «به خاطر یک مشت علف» درباره چند جوان تحصیلکرده است که توانسته‌‌اند دستگاهی را اختراع کنند که می‌تواند به تولید یک تن علوفه دامی در روز برسد و باعث صرفه‌جویی 99 درصدی در مصرف آب کشاورزی شود و تحولی عظیم در صنعت کشاورزی ایجاد کند. به گزارش فردا، وی افزود: این تکنولوژی حدود 40 سال است در آمریکا و استرالیا در حال اجراست و پس از اینکه آمریکا و استرالیا حاضر به تعامل تکنولوژی این دستگاه نشدند، تعدادی از جوانان دانشجو تصمیم به بومی‌سازی آن می‌‌گیرند و هم‌اکنون 6 سال است طرح این دستگاه در جهاد کشاورزی در حال بررسی است و مسؤولان در حال کنکاش هستند که آیا این طرح برای کشور مفید است یا خیر.  یزدان‌پرست تصریح کرد: مستند «به خاطر یک مشت علف» انتقادی نسبت به بروکراسی و جریانات اداری در ایران است که سدی در برابر تحقق اقتصاد مقاومتی است و تا زمانی که دلال‌بازی در کشور وجود داشته باشد، پیکره اقتصاد کشور ضعیف خواهد ماند و تحقق اقتصاد مقاومتی غیرممکن خواهد بود. علاقه‌مندان جهت دریافت و اکران این مستند می‌توانند به سایت اکران مردمی جشنواره عمار به نشانی Ekran.ammarfilm.ir  مراجعه کنند.


از من پذیرا باش شعری اتفاقی را
از بین انبوه قوافی یک اقاقی را
شاه خراسان پای عشق و عاشقی بگذار
این بیت‌های در هم هندی عراقی را
بعد از تو آهوها پی صیاد می‌گردند
دنیا ندیده ست اینچنین سبک و سیاقی را
مستانگی‌ها را چگونه شرح باید داد
وقتی گرفتند از زبان شعر ساقی را
زاینده‌رودم در سرشتم ردی از دریاست
تا کی بگیرم سرنوشتی باتلاقی را
آقا به من فرصت ندادند این کبوترها
در نامه بنویسم تمام اتفاقی را...
دیگر مرا تاب سرودن بیش از اینها نیست
لطفا شما بنویس از این لحظه باقی را
اعظم سعادتمند


Page Generated in 0/0049 sec