printlogo


کد خبر: 179214تاریخ: 1396/5/14 00:00
رویدادها

سریال طنز سیاسی «گسل» در تلویزیون
مجموعه تلویزیونی گسل به کارگردانی علیرضا بذرافشان بعد از مجموعه پرستاران روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. در سریال «گسل»، بیژن امکانیان در نقش محسن اعتبار، فلور نظری لیلا همسر اعتبار، سام درخشانی عرشیا، کارمند و محافظ اعتبار، محمد فیلی پدر اعتبار، مهتاج نجومی مادر عرشیا، ستاره حسینی مرضیه اعتبار فرزند محسن و لیلا نقش‌آفرینی می‌کنند. «گسل» با نام قبلی «بی‌نمک» کمدی اجتماعی-  سیاسی است که در ۴۰ قسمت برای شبکه یک سیما تولید می‌شود. قصه این سریال درباره یک معاون وزیر است و سام درخشانی نقش بادیگارد و محافظ وی را بازی می‌کند که داستان حول محور او می‌چرخد.

«علی بی‌خیال» خواندنی شد
کتاب زندگینامه و خاطرات شهید علی حیدری معروف به علی بی‌خیال، بتازگی توسط گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی منتشر شده است. به گزارش مهر، یکی از دوستان این شهید درباره اینکه او تاریخ شهادتش را می‌دانست، می‌گوید: خیلی‌ها فکر می‌کنند علی به واسطه دعا و نماز به این مقامات رسید. اما چیزی که باعث شد علی به جایی برسد که تاریخ شهادتش را بداند، این بود که درد گرسنه‌ها را داشت. یکی از نزدیکان او می‌گوید روزی پدرش برای علی کفشی نو از چرم قهوه‌ای خریده بوده و علی از قبولش امتناع می‌کرده است اما با اصرار مادرش کفش را قبول می‌کند. دوست این شهید روایت می‌کند که در حیاط خانه علی را دیده که مقداری خاک برداشته و به کفش‌ها مالیده است. وقتی علت را پرسیده، علی بی‌خیال گفته: «نمی‌خوام بدونن کفش‌هایم نو است. بعضی‌ها پول ندارند کفش بخرند، اگر کفش نو بپوشم، آنها غصه می‌خورند. دوست ندارم آنها به خاطر من غصه بخورند». کتاب زندگینامه و خاطرات این شهید با عنوان «علی بی‌خیال» بتازگی منتشر شده و بزودی در کتابفروشی‌ها عرضه می‌شود.

فیلم‌های کمدی پیامی به مخاطب منتقل نمی‌کند
نویسنده و منتقد پیشکسوت سینما معتقد است عمده آثار کمدی در سینمای ایران سرگرم‌کننده بوده و پیامی به مخاطب منتقل نمی‌کند. به گزارش سینماسینما، حسین سلطان‌محمدی افزود: اکثر آثار کمدی که این روزها بر پرده سینماها مشاهده می‌کنیم با دیالوگ‌های ساده و بدون هدف مشخص ساخته می‌شوند و فیلمساز سعی دارد به مدت ۹۰ دقیقه مردمی را که دغدغه آلودگی هوا، مشکلات اقتصادی، اجتماعی و ... دارند، به آرامش روانی برساند. وی با بیان اینکه به دلایل غلط و اشتباه، جامعه ایرانی را مردم غمگین در دنیا تلقی می‌کنند، اظهار کرد: به ما القا کرده‌اند مردمی غمگین هستیم به همین دلیل تهیه‌کنندگان و فیلمسازان از این موقعیت استفاده کرده و با ایفای نقش به چند بازیگر معروف و مشهور، فیلم کمدی می‌سازند و بیشترین دلیل کمدی بودن آن کلام است و منطق و روایت در فیلم مشاهده نمی‌شود. سلطان‌محمدی تصریح کرد: در اکثر آثار کمدی، لودگی وجود دارد و از استاندارد خاصی برخوردار نیستند و در این آثار تماشاچی بیشتر به کلام بازیگر توجه دارد و وقتی الفاظی بیان می‌شود، مخاطب به خنده افتاده و منتظر کلام بعدی در فیلم نیست. وی با بیان اینکه هدف از ساخت فیلم‌های کمدی بیشتر خنداندن مردم برای مدتی کوتاه است، گفت: اینگونه فیلم‌ها بر پرده سینما بازتابی خوبی داشته و از لحاظ اقتصادی نیز سودآور است، به همین دلیل این روزها بیشتر فیلمسازان به سمت تولید فیلم‌های کمدی روی آورده‌اند.

قطعه موسیقی «اجازه سفر» منتشر شد
قطعه موسیقی «اجازه سفر» که با شعری از علی لواسانی توسط مجید حسین‌خانی خوانده شده، منتشر شد. به گزارش فارس،  این اثر به خوانندگی مجید حسین‌خانی، آهنگسازی امیرحسین سمیعی، شعری سروده سیدعلی لواسانی و تنظیم آرمان مهربان، با همکاری معاونت فرهنگی تهران آستان قدس رضوی، در دفتر موسیقی این موسسه تولید شده است. این هفتمین قطعه موسیقی است که «شهرستان ادب» در راستای ترویج موسیقی فاخر و با هدف حمایت از ادبیات انقلاب منتشر می‌کند. شعر «اجازه سفر»، حال و هوای زائری مشتاق در حرم هشتمین خورشید است که هنگام غروب، عرض دردمندی و «تشنگی» خود را پیش حضرت رضا (ع) می‌برد و «اجازه سفر» از ایشان می‌گیرد.


Page Generated in 0/0051 sec