printlogo


کد خبر: 179219تاریخ: 1396/5/14 00:00
می‌خواست مسی شود اما فیگو شد!

بن هیوارد: او قرار بود جانشین مسی شود، برای جانشینی بهترین بازیکن دنیا آمد، قرار بود بالاخره بعد از مسی، بارسا باز هم ستاره داشته باشد، قرار بود سوپراستار بعدی بارسا باشد اما در عوض یک لوئیز فیگو دیگر شد. هنوز مانده بود تا به اوجش برسد اما با این حال یکی از مشهورترین بازیکنانی بود که لباس آبی‌واناری را به تن کرد و شاید به همین دلیل است که هواداران بارسا از رفتن او به پاری‌سن ژرمن ناراحت شدند. او نامش را در قلب آبی‌و‌اناری‌ها حک و کاری کرده بود که حتی انریکه از او در کنار مسی و سوارس به عنوان بهترین سه‌گانه دنیا یاد کند. اما حالا او بیشتر به خاطر پول انگیزه می‎گیرد تا مسائل فوتبالی و بیرون آمدن از زیر سایه مسی را بهانه کرده است، آن هم با رفتن به پاری‌‎سن ژرمن، یعنی او قرار است رهبر این تیم شود؟ خروج فیگو از بارسا هم اشتباه بود. وینگر پرتغالی بهترین بازیکن بارسلونا بود و کاپیتان آن زمان تیم بود، به همین دلیل جدایی‌اش در سال 2000 و پیوستن به رئال‌مادرید خیانتی بزرگ محسوب می‎شد. بارسا برای فروش او رقمی را گرفت که رکورد نقل‌وانتقالات را شکست،
60 میلیون یورو اما هواداران بارسایی هرگز فیگو را نبخشیدند. حتی در مسابقه‎ای برای او سر بریده یک خوک را به زمین فرستادند. نیمار به مادرید نرفت اما رفتاری که کرد تمام افسانه او در بارسا را پاک کرد. تنها چند ماه بعد از تمدید قراردادی لوکس، مهاجم اسبق سانتوس به خاطر پول بیشتر به پاری‎سن‌ژرمن رفت و مطبوعات مدعی شدند دوباره پای پدرش در میان بوده است. خود او در تمرینات پیش‌فصل بارسا رفتارهای ناشایستی داشت و با هم‎تیمی جدیدش درگیر شد، مرور همه اینهاست که هواداران بارسلونا را عصبانی‌تر می‎کند. همیشه می‎گفتند نیمار بازیکنی است که دایو می‌کند و هواداران مدت‌ زیادی از زمان‌شان را صرف دفاع از او کردند. کارشناسان می‎گفتند او به اندازه کافی گل نمی‎زند اما هواداران در این موضوع هم از او حمایت کردند. با وجود همه اینها او در زمین تاثیرگذار کار می‎کرد. حالا هواداران کمی هستند که از کاری که او کرد دفاع کنند. حتی بنرهای زیادی هم علیه او در نیوکمپ دیده شد. خوان گاسپار، رئیس اسبق بارسا که به محض قبول هدایت باشگاه باید مساله رفتن فیگو از باشگاه را حل می‎کرد، گفته: «تجربه چنین شرایطی را دارم. نیمار حالا جای فیگو است». سران بارسا در مساله خرید او بارها از این بازیکن برزیلی حمایت کرده بودند و به خاطرش در دادگاه حاضر شده و تاوان داده بودند. همه این کارها برای بازیکنی بود که پول را به بارسا ترجیح داد. به همین دلیل است که حتی در شرایطی که نیمار از بارسا به رئال، رقیب مستقیم آبی‌واناری‌ها نرفته، با فیگوی خیانتکار از نظر بارسایی‌ها مقایسه می‎شود. نیمار قرار بود جانشین مسی شود، یک پایان تلخ برای رویاپردازی شیرین. حتی رکورد جهانی نقل و انتقالات و 222 میلیون یورویی که بارسا گرفت هم درد هواداران را تسکین نمی‌دهد.
نیمار و پدرش، هرجا که پول باشد
تام کروز و کوبا گودینگ در یکی از تاریخی‌ترین صحنه‌های سینمایی در «جری مگوایر» درخشیدند. کاراکتر راد تیول، یک بازیکن فوتبال آمریکایی از مدیر برنامه‎هایش، مگوایر، یک خواسته داشت: «پول کجاست؟ آن را به من نشان بده.» و بعد هم تلفن را با عصبانیت روی او قطع کرد. این مثالی عالی برای این است که نشان دهیم ورزش حرفه‎ای این روزها چطور شده است؛ پول از همه چیز مهم‌تر است. نیمار و پدرش پیشنهاد پاری‎سن‌ژرمن را پذیرفتند، چون برای‌شان پرمعنی بود. در دنیایی هستیم که پول و مادیات اهمیت زیادی دارد و ارزش‌ها دیگر مانند قبل نیست. یا اصلا هیچ نیست. نیمار قبلا هم به خاطر پول به بارسلونا آمده بود. آن هم برای پاداش 40 میلیون یورویی که روسل به پدرش پرداخته بود. اقدامی که باعث شد باشگاه بارها به سختی بیفتد و بابتش دادگاه‌های زیادی برگزار کند. مسؤولیت اشتباهات آن دوران را هم بارتومئو قبول کرد و برایش جریمه 5/5 میلیون یورویی هم پرداخت. نیمار بعد از آن داستان برای مدتی در بارسلونا بازی کرد اما کسی که قبلا یک بار به سانتوس خیانت کرده بود، این بار به خود بارسلونا خیانت کرد. او به پاری‌سن ژرمن رفت، با پاداش 50 میلیون یورویی برای پدرش و دستمزد سالانه 30 میلیون یورو برای خودش. به آبی‌واناری‌ها چه رسید؟ رقم فسخ قرارداد 222 میلیون یورویی که باشگاه فرانسوی آن را پرداخت. بارسا همچنان باقی است و به کارش ادامه می‌دهد. همانطور که کرویف گفت بازیکنی که در بارسا خوشحال نیست بهتر است برود. در نتیجه اگر نیمار هم بازیکنی است که پول را به پروژه‌های ورزشی ترجیح می‌دهد، مطمئن باشید حضورش در بارسا سودی برای این تیم ندارد. در بارسا تنها بازیکنی که نمی‎توان جانشینی برایش پیدا کرد مسی است. آینده بارسا هم قرار نیست به دست برزیلی‌ها شکل بگیرد. بهترین گزینه این است که بارسا خیلی سریع به فکر جانشین او باشد؛ گریزمن، امباپه یا دمبله.


Page Generated in 0/0054 sec