printlogo


کد خبر: 179238تاریخ: 1396/5/14 00:00
سلامت

وزیر بهداشت اعلام کرد
رونمایی از «سند درمان» کشور تا یک ماه آینده
وزیر بهداشت، از تدوین و رونمایی از سند درمان کشور تا یک ماه آینده خبر داد. به گزارش مهر، دکتر سیدحسن هاشمی با بیان اینکه نمی‌توان قضاوت صحیحی از طرح تحول سلامت داشت، گفت: این طرح در راستای تحقق وعده‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی اجرا شد تا مردم بویژه مناطق محروم، مرزی، روستاها و حاشیه شهرها بتوانند دسترسی عادلانه‌ای به خدمات سلامت داشته باشند. وی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهوری مبنی بر اولویت ماندن سلامت در دولت دوازدهم، گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی مانند گذشته همچنان از حوزه سلامت حمایت کند و بتدریج به نظام سلامت کارآمدی که حق مردم است، دست یابیم. وزیر بهداشت از تدوین و رونمایی از سند درمان کشور تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: در این سند مشخص شده تا سال ۱۴۰۴ چه تعداد تخت دولتی و خصوصی به تفکیک استان و شهرستان نیاز داریم و امیدواریم با اجرای آن شاهد حل مشکلات درمانی در کشور باشیم.

۵۰۰۰ میلیارد تومان طلب شرکت‌های پخش دارو
معاون طرح و برنامه سازمان غذا و دارو، راهکار اساسی رفع مشکل بدهی بیمه‌ها به شرکت‌های توزیع و پخش دارویی را، منطقی‌سازی دوره بازپرداخت بدهی‌ها عنوان کرد. به گزارش مهر، دکتر فرزاد پیرویان با اشاره به مطالبی که درباره مشکل داروی بیماران هموفیلی‌ مطرح می‌شود، گفت: طی تفاهمنامه‌ای که از سال ۱۳۹۳ بین وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه برای بازه زمانی 2 ساله منعقده شد مقرر شد حمایت دولت در اکثر داروهای مشمول یارانه مستقیم در این بخش، مشمول حمایت مالی با واسطه سازمان‌های بیمه‌گر شود. وی با بیان اینکه اقدام فوق در راستای واقعی‌سازی قیمت داروهای یارانه‌ای انجام شد، اهداف دیگر آن تفاهم را منطقی کردن توزیع، عرضه، مصرف و  البته حساس کردن ذی‌نفعان عنوان کرد. پیرویان بیان داشت: این تغییر فرآیند باعث تغییر الگوی تامین و تدارک دارو در سطح عرضه داروخانه شد بدین صورت که قبل از اجرای طرح جدید، شرکت‌های تامین‌کننده پس از آنکه با سازمان غذا و دارو عقد قرارداد کرده و یارانه دارویی دریافتی مشخص شد، به همین شیوه دارو را به زنجیره توزیع تحویل می‌دادند لذا خواب سرمایه و مبادلات بین شرکت پخش و داروخانه‌های توزیع‌کننده داروهای اینچنینی، لااقل در حد ناچیز و قابل تحمل بود. پیرویان با اشاره به حدود
۵۰۰۰ میلیارد تومان بدهی به چرخه تامین و توزیع در بخش دارو و لوازم پزشکی، راهکار  اساسی و صحیح رفع مشکل به‌وجود آمده را منطقی‌سازی دوره بازپرداخت بدهی‌ها از سوی شرکت‌های بیمه‌گر ارزیابی کرد و گفت: سازمان‌های بیمه‌گر به عنوان راهکار مقطعی باید گردش مالی این قبیل داروها را از سایر مبادلات مستثنا کرده و در جهت جلوگیری از اخلال در زنجیره تامین آنها، مبادلات مالی آنها را در اسرع وقت و جداگانه انجام دهند.

تأسیس ۳۳ اورژانس هوایی در کشور
 رئیس اورژانس کشور گفت: بیمارانی که توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی منتقل می‌شوند، زمان بیشتری برای رسیدگی دارند به همین دلیل تعداد اورژانس‌های هوایی و موتورآمبولانس‌ها را افزایش دادیم.  به گزارش مهر، پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور در جشنواره تقدیر از بیمارستان‌ها در اجرای برنامه ۷۲۴ و ۲۴۷ گفت: اورژانس پیش‌بیمارستانی جزو تکالیف حکومتی است و باید به آن اهمیت ویژه داد. وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در بحث EMS وجود دارد داشتن مهارت و هنر است که بتوانند در مواقع حساس یک تصمیم درست بگیرند و بیمار در کمترین زمان، بیشترین خدمات را دریافت کند. کولیوند تصریح کرد: سرعت در ارائه خدمات بسیار مهم است و نباید زمان را از دست بدهیم. فرآیند‌ها طوری طراحی شده که خدمات غیرضروری حذف و فقط خدمات ضروری و حیاتی انجام شود. وی تاکید کرد: معمولا بیمارانی که توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند، زمان بیشتری برای رسیدگی دارند به همین دلیل خدمات را افزایش دادیم.  رئیس اورژانس کشور اذعان کرد: تاکنون ۳۳ اورژانس هوایی در کشور تاسیس شده که این خدمات تا سطح روستاها عرضه می‌شود.


Page Generated in 0/0057 sec