printlogo


کد خبر: 179253تاریخ: 1396/5/14 00:00
اخبار

مسؤولان تسلیم خواسته‌های دشمن نشوند
امام‌جمعه موقت تهران از مسؤولان و دولتمردان خواست در حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم همت کنند و تسلیم خواسته‌های دشمن نشوند. به گزارش تسنیم، آیت‌‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه‌‌ دوم با اشاره به بیانات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به رئیس‌ دولت دوازدهم در مراسم تنفیذ اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور مطالب متنوع و بسیار با ارزشی را بیان فرمودند که از جمله آنها این است که ایشان فرمودند مسؤولان برای خدمت به مردم و کشور افتخار کنند. وی با تأکید بر اینکه مقام و ریاست‌جمهوری در کشور افتخار است، افزود: این فخر به این جهت است که کشور جمهوری اسلامی است و مردمی فداکار، بیدار، ایثارگر و شجاع دارد؛ ایران مردم بصیری دارد که فضا را نگاه می‌کنند و با حماسه پای صندوق‌های رأی می‌آیند، در چنین کشوری کار کردن ثواب و ارزش دارد. خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اینکه به مسؤولان فرمودند در حل مشکلات کشور به خدا توکل کنید، گفت: ایران کشوری است که اگر کسی مقامی دارد، باید شکرگزار آن باشد؛ این خیلی ارزش دارد، رهبری با سخنان‌شان سعی داشتند این روح و نور در همه باشد و مسؤولان با این نور حرکت کنند. آیت‌الله‌ امامی‌کاشانی ضمن اینکه از مسؤولان و دولتمردان خواست در حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی همت کنند و تسلیم خواسته‌های دشمن نشوند، اظهار داشت: این مساله مهمی است که کشور را حفظ می‌کند.

چین: مخالف تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، روسیه و کره‌شمالی هستیم
وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، روسیه و کره‌شمالی مخالف است. به گزارش تسنیم، وزارت خارجه چین اعلام کرد این کشور ترجیح می‌دهد اختلاف میان کشورها از طریق احترام متقابل و مذاکرات حل شود. این وزارت در بیانیه خود اضافه کرد: چین با قانون جدید آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، ایران و کره‌شمالی مخالف است. در این بیانیه آمده است: طرف چینی همواره مخالف تحریم‌های یکجانبه است.

امروز  برگزاری مراسم تحلیف روحانی
مراسم تحلیف حسن روحانی امروز(شنبه) در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری دوازدهم از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.  بنابراین گزارش، سران کشورهای جهان توسط نهاد ریاست‌جمهوری برای شرکت در این مراسم دعوت شده و مجلس به‌عنوان میزبان در این‌باره همه تمهیدات رفاهی - امنیتی را تدارک دیده است. این مراسم به‌طور مستقیم از شبکه خبر پخش می‌شود.

ایران در مقابل نقض‌برجام سکوت نمی‌کند
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن امضای لایحه تحریم‌ها توسط ترامپ گفت: در مقابل نقض برجام توسط آمریکا سکوت اختیار نخواهیم کرد و بزودی سلسله اقدامات مقابله‌ای کشور توسط مجلس و دولت اعلام خواهد شد. بهرام قاسمی امضای تحریم‌های جدید علیه ایران، روسیه و کره شمالی را واپسگرایانه، نامشروع، غیرمنطقی و مغایر تمام اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و آن را یکی از آخرین نمونه های اقدامات ضدایرانی در آمریکا و خصومتی دیگر علیه مردم با فرهنگ و تمدن ایران و توهین به تمام مردم آزاده جهان دانست.  وی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون نظارت بر برجام و تصمیمات متخذه در مقابله با قانون اخیر آمریکا هم گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل نقض برجام توسط آمریکا سکوت اختیار نخواهد کرد و بزودی سلسله اقدامات مقابله‌ای کشور توسط مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد. ایران در برابر اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا ایستادگی کرده و چون همیشه و با جدیت تمام در جهت ایجاد ثبات و امنیت و مبارزه بی‌امان با تروریسم در مسیر صلح و ثبات هر چه بیشتر در منطقه تلاش می‌کند و به هیچ وجه اجازه موفقیت به سیاست‌های توسعه‌طلبانه و ثبات‌زدا به دیگران نخواهد داد.


Page Generated in 0/0044 sec