printlogo


کد خبر: 179270تاریخ: 1396/5/15 00:00
اخبار

«ناصر فرهودی» درگذشت
ناصر فرهودی، صدابردار سریال «ولایت عشق» در روز میلاد امام رضا(ع) به دلیل ایست قلبی درگذشت. فرهودی سال 1331 در دامغان متولد شد و در 11 سالگی با خانواده به تهران مهاجرت کرد. وی سال 1351 تحصیلات خود را در دانشکده صداوسیما و در رشته الکترونیک گرایش صدا پشت سر گذاشت و پس از آن همکاری خود را با سازمان صداوسیما آغاز کرد و سال 1375 از این سازمان بازنشسته شد. همکاری با هنرمندان و گروه‌های مختلف از جمله ضبط همه آثار زنده‌یاد «بابک بیات» و «مجید انتظامی» بخشی از فعالیت این هنرمند فقید بود و طی سال‌های فعالیتش در بسیاری از جشنواره‌ها مانند سومین جشن موسیقی ما در سال 93 به عنوان نفر برگزیده معرفی و تجلیل شد. فرهودی از سال 55 تاکنون با دعوت محسن کلهر در استودیو پاپ فعالیت خود را آغاز کرد و چندی بعد مدیریت این استودیو را برعهده گرفت. این هنرمند روز جمعه و در سن 65 سالگی بدرود حیات گفت.

رونمایی از «نظام جهانی مدرن»
کتاب «نظام جهانی مدرن»، اثر معروف امانوئل والرشتاین، رونمایی و نقد می‌شود. به گزارش مهر،  کتاب «نظام جهانی مدرن» اثر معروف امانوئل والرشتاین روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۹۶ ساعت ۱۸ در انجمن علوم سیاسی ایران رونمایی، نقد و بررسی می‌شود. در این برنامه محمد فاضلی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری،  ابوالفضل دلاوری، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و دبیر کمیته جامعه‌شناسی سیاسی انجمن علوم سیاسی ایران،  احمد نادری، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و سناءالدین سراجی جهرمی، مترجم کتاب، سخنرانی خواهند کرد. کتاب «نظام جهانی مدرن» که تاکنون به ۹ زبان زنده دنیا ترجمه شده است، بتازگی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و از سوی انتشارات پژوهشگاه منتشر شده است. انجمن علوم سیاسی  به نشانی  خیابان انقلاب- خیابان لبافی‌نژاد- بین خیابان دانشگاه و فخر رازی میزبان محققان و علاقه‌مندان خواهد بود.

خالق «هری پاتر» پردرآمدترین نویسنده سال شد
خالق «هری پاتر» با بازگشت به این داستان پرطرفدار به عنوان پردرآمدترین نویسنده سال ۲۰۱۷ شناخته شد. به گزارش مهر به نقل از گاردین، بازگشت رولینگ به جهان داستانی جادوگری روی صحنه و پرده نقره‌ای موجب شد ۹۵ میلیون دلار درآمد کسب کند و جیمز پترسون نویسنده پولساز آمریکایی را با درآمد ۸۷ میلیون دلاری به مکان دوم براند. رولینگ برمبنای این فهرست، ۹۵ میلیون دلار کسب کرد. این به معنی کسب پولی به میزان۱۸۰ دلار در دقیقه است. انتشار «هری پاتر و بچه نفرین شده» این موفقیت را برای رولینگ به همراه آورد. این کتاب که تابستان گذشته منتشر شد در 3 روز نخست فروشش تنها در بریتانیا ۶۸۰ هزار نسخه فروش کرد و پس از انتشار کتاب نهایی مجموعه «هری پاتر» به پرسرعت‌ترین کتاب فروخته شده بدل شد.

اجرای «حامد زمانی»  در جشن امام رضا(ع) لغو شد
یک روز پس از گردهمایی و بیانیه اهالی موسیقی در اعتراض به لغو کنسرت‌ها و انتشار نامه‌ای بلندبالا خطاب به رئیس‌جمهور، عصر دیروز از اجرای حامد زمانی در جشن امام‌رضا(ع) در مشهد ممانعت به عمل آمد. حامد زمانی در این باره گفت: «این اتفاق به‌رغم همه هماهنگی‌ها و تلاش شبانه روزی تیم ما برای اجرای این برنامه در خور شأن مردم مشهد و امام‌رضا (ع) اتفاق افتاده است». وی تاکید کرد: «پس از این تصمیم و ابلاغ آن به ما، بدون عذرخواهی و هیچ توضیحی راهی تهران شدیم و متاسفانه این رویه در چنین روزی بسیار ناراحت‌کننده بود». زمانی تاکید کرد: «من هیچ لغو کنسرتی را تایید نمی‌کنم؛ بویژه موسیقی‌هایی با فرم و محتوای فاخر. ما برای حفظ شأن و حرمت مکانی و زمانی برنامه؛ یک هفته تمرین کردیم تا بتوانیم با تجهیزات دیجیتال و چند کیبورد بدون سازهای دیگر گروه‌مان اجرا داشته باشیم ولی این رفتارها تنها نام مشهد را در کشور خراب می‌کند و بهانه دست معاندان ضدانقلاب خارج کشور می‌دهد». هنوز هیچ توضیح رسمی‌ای از سوی برگزارکنندگان این برنامه درباره لغو اجرای حامد زمانی ارائه نشده است. حامد زمانی در صفحه مجازی خود و از حرم امام رضا ویدئویی منتشر کرد و با عبارت «برای غریب خوندن، غربت میاره» توضیحاتی را پیرامون لغو کنسرت خود ارائه داد.


Page Generated in 0/0055 sec