printlogo


کد خبر: 179333تاریخ: 1396/5/16 00:00
اخبار

تیم‌ملی کشتی فرنگی جوانان ایران قهرمان جهان شد
تیم‌ملی کشتی فرنگی جوانان ایران دست به کار بزرگی زد و بالاتر از روسیه عنوان قهرمانی زودهنگام مسابقات جهانی را از آن خود کرد. تیم ملی کشتی فرنگی ایران پیش از پایان رقابت‌های قهرمانی جهان در فنلاند، در رقابتی نزدیک با روسیه برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. تیم ملی کشتی فرنگی ایران که در روز نخست این رقابت‌ها توسط پویا دادمرز و کرامت عبدولی موفق به کسب 2 مدال طلا شده بود در روز پایانی این رقابت‌ها 2 فینالیست در اوزان 66 و 84 کیلوگرم دارد. همچنین امین میرزازاده در سنگین‌وزن برای کسب مدال برنز به روی تشک خواهد رفت. با توجه به 27 امتیازی که تیم ایران در روز نخست این رقابت‌ها به دست آورد، در مجموع و با توجه به داشتن 2 فینالیست و یک کشتی در دیدار رده‌بندی شانس رسیدن به حداکثر 59 و حداقل 55 امتیاز را خواهد داشت که با این اوصاف قهرمانی تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی مسجل می‌شود. از سوی دیگر روسیه نیز که در روز نخست 21 امتیاز کسب کرده بود در روز پایانی رقابت‌ها یک کشتی‌گیر در فینال دارد و 3 کشتی‌گیر روس نیز برای کسب مدال برنز به روی تشک می‌روند و روس‌ها شانس کسب حداکثر 55 و حداقل 49 امتیاز و ایستادن بر سکوی دوم جهان را خواهند داشت. در بدترین حالت ممکن تیم‌های روسیه و ایران در امتیاز 55 با یکدیگر مساوی خواهند شد که در آن صورت نیز تیم ایران به‌واسطه داشتن تعداد طلای بیشتر عنوان قهرمانی را از آن خود خواهد کرد. تیم‌ملی کشتی فرنگی جوانان ایران نیز با هدایت حمید باوفا 15 روز پیش عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرده بود.

وداع تلخ بولت در آخرین رقابت دو 100 متر
جاستین گاتلین توانست با پشت‌سر گذاشتن یوسین بولت، قهرمان فینال دو 100 متر لندن شود. به گزارش ایسنا، فینال دو 100 متر مسابقات جهانی لندن بامداد یکشنبه برگزار شد و جاستین گاتلین با ثبت زمان 92/9 ثانیه به عنوان قهرمانی دست یافت. یوسین بولت که آخرین فرصتش را برای کسب طلای 100 متر  داشت با ثبت زمان 95/9 ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت و به مدال برنز دست یافت. سریع‌ترین مرد جهان پیش از این در دو 100 متر 3 قهرمانی در رقابت‌های جهانی و 3 قهرمانی در المپیک به دست آورده بود. کریستین کولمن نیز توانست پیش از بولت از خط پایان عبور کند و به مدال نقره دست یابد. او تنها با یک‌صدم ثانیه اختلاف در جایگاه دوم قرار گرفت.

نمایندگان ایران در خطر حذف از آسیا
طبق قوانین AFC در صورتی که ۴ نماینده اصلی ایران برای لیگ قهرمانان آسیا در سال۲۰۱۷ موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای نشوند، طبق جدول رده‌بندی، تیم‌های بعدی به AFC معرفی خواهند شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا با استناد به آیین‌نامه حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها اقدام به تعیین ضرب‌الاجلی برای پرداخت بدهی تیم‌های حاضر در فصل پیش روی این مسابقات کرد. طبق اطلاعیه این فدراسیون،‌ در صورتی که باشگاه‌های حاضر در این مسابقات نتوانند تا ۹ شهریورماه تمام بدهی‌های خود را به شخصیت‌های حقوقی و حقیقی پرداخت کنند، مجوز حرفه‌ای آنها صادر نخواهد شد و بر همین اساس نمی‌توانند در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند. در شرایط فعلی تیم‌های پرسپولیس، نفت، استقلال و تراکتورسازی 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ هستند که هر 4 باشگاه بدهی‌های هنگفتی را از سال‌های گذشته دارند و در طول یک ماه گذشته نتوانسته‌اند این بدهی‌های چندده میلیاردی را پرداخت کنند. سوالی که برای جامعه فوتبال مطرح شده این است که در صورت صادر نشدن مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های یادشده، آیا تیم دیگری از ایران می‌تواند جایگزین آنها شود؟ در صورتی که هر کدام از نمایندگان ایران موفق به اخذ این مجوز نشوند، فدراسیون فوتبال پس از تعامل با AFC براساس جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر، نماینده بعدی را معرفی می‌کند. طبق جدول رده‌بندی لیگ شانزدهم پس از تراکتورسازی، تیم سوم جدول که به عنوان چهارمین نماینده ایران به AFC معرفی شده به ترتیب ذوب‌آهن، سپاهان، پیکان، استقلال خوزستان و گسترش فولاد در رده‌های چهارم تا هشتم قرار دارند. در صورتی که هر یک از نمایندگان ایران در آسیا نتواند مجوز حرفه‌ای را اخذ کند، یکی از تیم‌های رده چهارم به بعد لیگ قبل که از نظر بدهی در شرایط مطلوب‌تری نسبت به نمایندگان ایران باشد، به عنوان تیم بعدی به AFC معرفی خواهد شد.


Page Generated in 0/0059 sec