printlogo


کد خبر: 179352تاریخ: 1396/5/16 00:00
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور:
داوطلبان مجاز از 19 مرداد انتخاب رشته کنند

گروه اجتماعی: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 96 خبر داد و گفت: اسامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری 96 از ساعت 11 یکشنبه(دیروز) روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.
به گزارش ایلنا، ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری به آمار حاضران شرکت در آزمون سراسری 96 اشاره کرد و گفت: تعداد 838 هزار و 972 داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد 497 هزار و 524 نفر زن و 341 هزار و 448 نفر مرد هستند.
به عبارت دیگر 3/59 درصد داوطلبان کنکور 96 زن و 7/40 درصد مرد بودند. خدایی افزود: از تعداد 838 هزار و 972 نفر حاضر در جلسه آزمون سراسری 838 هزار و 929 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که از این تعداد 497 هزار و 504 نفر زن و 341 هزار و 425 نفر مرد هستند. بنابراین فقط 43 داوطلب مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری نشده‌اند. وی افزود: داوطلبان آزمون سراسری 96 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند از نتایج اولیه این آزمون مطلع شوند. این نتایج به صورت کارنامه تنظیم شده که در دسترس همه داوطلبان است. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به نحوه انتخاب رشته آزمون سراسری اشاره کرد و گفت: داوطلبان مجاز با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته که روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته، می‌توانند از روز پنجشنبه 19 مرداد تا دوشنبه 23 مرداد انتخاب رشته کنند.
داوطلبان انتخاب رشته کنند
وی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری از بعدازظهر چهارشنبه 11 مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار داده شده است و داوطلبان می‌توانند با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و با رعایت همه شرایط مندرج در دفترچه و اطلاعیه سازمان و استفاده از اطلاعات لازمی که سازمان سنجش در اختیار آنها قرار داده، شخصا کدرشته‌محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود را انتخاب کنند. همچنین سازمان سنجش مدل شبیه‌سازی انتخاب رشته را در سایت قرار داده که داوطلبان با استفاده از آن می‌توانند به شکل آسان‌تری نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
خدایی با تاکید بر اینکه داوطلبان باید با توجه به دوره پذیرش، جنس و مقطع تحصیلی انتخاب رشته کنند، گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته علاوه بر اینکه از طریق سایت این سازمان قابل دریافت است، از ساعت 8 صبح روز دوشنبه 16 مرداد در همه باجه‌های روزنامه‌فروشی سراسر کشور توزیع می‌شود و داوطلبان می‌توانند با پرداخت هزار تومان این دفترچه را تهیه کنند.
نتایج نهایی کنکور شهریور اعلام می‌شود
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به ظرفیت پذیرش دانشجو اشاره کرد و گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف گروه‌های آزمایشی پنجگانه بدون احتساب دانشگاه آزاد اسلامی 744 هزار و 418 نفر است که 187 هزار و 731 داوطلب با آزمون و 556 هزار و 687 نفر بدون آزمون پذیرش خواهند شد.
وی افزود: ظرفیت پذیرش دوره روزانه 131 هزار و 944 نفر، نوبت دوم یا شبانه 26 هزار و 857 نفر، پردیس خودگردان 3 هزار و 12 نفر، دانشگاه فرهنگیان 10 هزار و 331 نفر، مناطق محروم هزار و 702 نفر و مشترک با خارج 50 نفر است. خدایی درباره اعلام نتایج نهایی کنکور 96 گفت: فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی کدرشته‌محل‌های تحصیلی مختلف آزمون سراسری در نیمه دوم شهریور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش منتشر می‌شود. همچنین کارنامه نهایی همه انتخاب رشته‌کنندگان نیز در دهه سوم شهریور روی سایت قرار می‌گیرد.
افزایش 30 درصدی سهمیه ایثارگران
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه سهمیه ایثارگران برای کنکور 96 افزایش داشته است، گفت: با توجه به مصوبه مجلس و بر اساس قانون تصویب شده، سهمیه ایثارگران در آزمون سراسری امسال 30 درصد افزایش داشته است که این سهمیه در رشته‌ها و دانشگاه‌های پرمتقاضی تکمیل می‌شود. بنابراین داوطلبان برای انتخاب رشته به این موضوع توجه داشته باشند. او به تاثیر معدل دوره متوسطه در آزمون سراسری اشاره کرد و گفت: با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مجلس میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 96، همانند آزمون سال 95 است.
خدایی ادامه داد: آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سابقه تحصیلی موجود دیپلم حداکثر 25 درصد به صورت مثبت در نمره کل نهایی آنها لحاظ می‌شود. همچنین سوابق تحصیلی داوطلبانی که دارای مدرک پیش‌دانشگاهی گروه‌های ذکر شده و گروه هنر نیز هستند، با احتساب حداکثر 5 درصد و صرفا نمرات دروسی که به صورت نهایی برگزار شده، تاثیر مثبت خواهد داشت.
دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مورد تأیید وزارت علوم است
رئیس سازمان سنجش آموزش درباره انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: داوطلبان در کارنامه خود، قسمت دانشگاه آزاد اسلامی را مشاهده می‌کنند که بر اساس آن با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد می‌توانند در رشته‌های این دانشگاه انتخاب رشته کنند. انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی هفته آخر مرداد خواهد بود که تاریخ دقیق آن توسط این دانشگاه اعلام می‌شود. همچنین دفترچه رشته‌های این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم است.
او در پایان درباره تایید رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکسری از رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی توسط وزارت علوم تایید شده که لیست آن روی سایت وزارت علوم قرار دارد.


Page Generated in 0/0097 sec