printlogo


کد خبر: 179353تاریخ: 1396/5/16 00:00
نبض جامعه

با رقابت ۱۵۷ هزار نفر
آزمون کاردانی نظام جدید  فنی و حرفه‌ای‌ها برگزار شد
آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی سال ۹۶ برگزار شد. به گزارش مهر، در دوره‌های  کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات غیرانتفاعی و غیر دولتی سال ۹۶ تعداد ۱۹۸ هزار و ۷۲ داوطلب ثبت‌نام کردند. از این تعداد ۸۵ هزار و ۹۳۸ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۱۳۴ نفر مرد هستند، به عبارت دیگر 39/43 درصد ثبت‌نام‌کنندگان زن و 61/56 درصد آنان مرد هستند. بر اساس ضوابط، پذیرش دوره‌های  کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی سال ۹۶ برای ۴۲ کد رشته امتحانی صورت می‌گیرد و پذیرش در ۳۱ کد رشته امتحانی از ۴۲ کد رشته امتحانی منحصرا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. آزمون برای داوطلبان این ۳۱ کد رشته امتحانی برگزار نمی‌شود و ملاک پذیرش آنان معدل کل دیپلم خواهد بود. تعداد داوطلبان این ۳۱ کد رشته امتحانی جمعا ۴۰ هزار و ۴۲۷ نفر است که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۰۳ نفر زن و ۲۵ هزار و ۵۲۴ نفر مرد هستند به عبارت دیگر 86/36 درصد ثبت‌نام‌کنندگان زن و 14/63 درصد ثبت‌نام‌کنندگان مرد هستند. پذیرش در ۱۱ کد رشته امتحانی دیگر از ۴۲ کد رشته امتحانی براساس نمرات آزمون و مطابق جداول شمارهای یک، 2 و 3 مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام است. تعداد داوطلبان متقاضی این ۱۱ کد رشته امتحانی جمعا ۱۵۷ هزار و ۶۴۵ نفر است که از این تعداد ۷۱ هزار و ۳۵ نفر زن و ۸۶ هزار و ۶۱۰ نفر مرد هستند.

پیشنهاد ترسیم نقشه نقاط پرحادثه کشور
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به پیشنهاد افزایش مقدار موجودی اقلام امدادی در مناطق مرزی کشور، اظهار داشت: با اتخاذ تدابیر و سیاست‌های خاص در ذخیره‌سازی اقلام در این مناطق مرزی همچون استان‌های سیستان‌وبلوچستان و آذربایجان که در ارسال کمک‌های امدادی به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه تأثیرگذار است، نیازمند افزایش مقدار موجودی اقلام امدادی هستیم. به گزارش «وطن‌امروز»، سعید متانی، معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر درباره استانداردسازی میزان ذخیره اقلام ضروری در انبارهای امدادی، گفت: براساس مطالعات بین‌المللی بالغ بر 30 درصد سرمایه سازمانی امدادی و کمک‌رسان در حوادث و سوانح به‌صورت ذخیره‌سازی اقلام امدادی یا ساختارهای نگهداری و نقل‌وانتقال مکانیزه کالا هزینه می‌شود و با توجه به ضریب حادثه‌خیزی کشور که جزو 10 کشور حادثه‌خیز دنیا محسوب می‌شود و بیشترین حوادث کشور شامل سیل و زلزله بوده و با توجه به وظایف قانونی جمعیت هلال‌احمر در اسکان و تغذیه اضطراری آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی و انسان‌ساخت، اقدام به ذخیره‌سازی اقلام در
3 گروه اقلام زیستی، غذایی و بهداشتی خواهد شد. معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر یادآور شد: با بررسی میزان حوادث و سوانح 10 سال گذشته هر استان با رویکرد 2 حادثه شایع در ایران(سیل و زلزله) و توجه به عبور گسل‌ها در مناطق مشخصی از کشور همچون گسل اصلی اورال ماداگاسکار که زلزله‌های فردوس، طبس، بم و قاین طی دهه 80-40 شمسی روی آن به‌وقوع پیوسته می‌توان نقشه و پراکنش نقاط پرحادثه کشور از نظر زمین‌لرزه و نیز استان‌های سیل‌خیز کشور را تعیین و نسبت به ذخیره اقلام مورد نیاز با رویکرد اسکان و تغذیه اضطراری در حوادث سیل و زلزله اقدام کرد.

کاهش ساعت اداری خوزستان تا پایان هفته جاری
ساعت ادارات استان خوزستان تا پایان هفته جاری کاهش یافت. به گزارش میزان، بنا بر اعلام مدیریت بحران خوزستان، به دلیل افرایش دما و به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی پایان ساعت کاری ادارات سازمان‌ها و بانک‌ها در خوزستان از یکشنبه پانزدهم مردادماه تا چهارشنبه هجدهم مردادماه ساعت 13 خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0053 sec