printlogo


کد خبر: 179363تاریخ: 1396/5/16 00:00
اخبار

مرحوم شکوهی  در جوار فردوسی آرام گرفت
پیکر مرحوم استاد غلامرضا شکوهی در مقبره شاعران خراسان رضوی به خاک سپرده شد. به گزارش فارس، پیکر مرحوم استاد غلامرضا شکوهی، شاعر پیشکسوت و آیینی خراسان رضوی با حضور مسؤولان فرهنگی و جمعی از شاعران این استان در مقبره شاعران خراسان رضوی در محوطه آرامگاه فردوسی تشییع و به خاک سپرده شد. استاد غلامرضا شکوهی، غزلسرای نامدار خراسانی در هفته گذشته بر اثر ایست قلبی درگذشت. شاعر آیینی و غزلسرای نامدار معاصر، استاد غلامرضا شکوهی پس از مراسم تجلیل از وی در بخش ویژه‌ شب شعر مقام رضا (علیه‌السلام) در تهران در مسیر دچار عارضه مغزی شده و متعاقب آن ایست قلبی شد که پس از رساندن ایشان به بیمارستان با تلاش پزشکان احیا شده و در حالت کما به سر می‌برد اما ساعتى بعد، دار فانى را وداع گفت. از جمله مجموعه‌های این شاعر خراسانی می‌توان به «صد پرده آواز خاموش»، «سرمه‌ای درغزل»، «یک ساغر نگاه» و « آهی بر باغ آیینه» اشاره کرد.

آغاز طرح تابستانه کتاب
طرح تابستانه کتاب از دیروز با مشارکت ۸۲۸ کتابفروشی از ۳۱ استان کشور آغاز به کار کرد. به گزارش مهر، طرح تابستانه کتاب با شعار «اینچنین دوست کتاب است از او دست مدار» که با استقبال پرشور و درخواست مشارکت ۹۳۶ کتابفروشی از سراسر کشور همراه بود، با تایید ثبت‌نام  ۸۲۸ کتابفروشی از روز گذشته  ۱۵ مرداد آغاز شد. علاقه‌مندان و خریداران کتاب می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی تا پنجم شهریور در مراکز استان‌ها و تا پانزدهم شهریور در شهرستان‌ها به کتابفروشی‌های عضو طرح مراجعه و از تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف یکصد هزار تومان استفاده کنند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از «اپلیکیشن  کتابفروشی» کتابفروشی‌های سطح شهر را روی نقشه مشاهده کرده و بهترین مسیر برای رسیدن به آن را پیدا کنند. همچنین این اپلیکیشن با امکان به‌روزرسانی خودکار، شماره تماس و آدرس تمام کتابفروشی‌های دارای مجوز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و آنها را برای رسیدن به مقصد راهنمایی خواهد کرد. این اپلیکیشن را می‌توانید از سایت  ketab.ir  دانلود کنید.

انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی «مسیرعشق»
در راستای معرفی حرکت بی‌نظیر راهپیمایی عظیم ایام اربعین با بهره‌گیری از آفرینش‌های هنری و تولید آثار ارزشمند، جشنواره «مسیر عشق» برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم و عکس «مسیر عشق»، این جشنواره در 8 بخش ملی و 8 بخش بین‌الملل پذیرای آثار ارسالی به دبیرخانه است. علاقه‌مندان با  «فیلم‌های داستانی کوتاه، نیمه‌بلند و بلند» (مستند کوتاه و نیمه‌بلند تا 50‌ دقیقه و برای مستند بلند از 50 دقیقه)، «فیلم‌های مستند کوتاه، نیمه‌بلند و بلند»، «نماهنگ»، «پویانمایی» و «فیلمنامه»  می‌توانند در بخش مسابقه  بین‌الملل شرکت کنند. همچنین در بخش ملی نیز می‌توانند در بخش‌های «فیلم‌های سینمایی، داستانی بلند و مجموعه‌های تلویزیونی» «فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند داستانی»، «فیلم‌های مستند کوتاه یا نیمه‌بلند»، «فیلم‌های مستند بلند»، «نماهنگ» و «پویانمایی کوتاه و بلند» و «فیلمنامه» شرکت کنند. این جشنواره همچنین شامل بخش مردمی است که مخاطبان می‌توانند 5 عکس از خود را بدون محدودیت ژانر و سن به این جشنواره ارسال کنند. همه علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در بخش مسابقه جشنواره به www.masireeshgh.com  مراجعه کنند.

«مستند نوستالژی» در تلویزیون
شبکه مستند طی فراخوانی از مخاطبان خود می‌خواهد مستندهایی را که با آنها خاطره دارند، معرفی کنند. به گزارش مهر، مهدی مینایی، مدیر تأمین و پخش شبکه مستند در این‌باره توضیح داد: فراخوانی راه ‌انداخته‌ایم و طی آن از مردم می‌خواهیم مستندهایی را که تاکنون از تلویزیون روی آنتن رفته‌ و با آنها خاطره دارند، به ما معرفی کنند. وی افزود: قرار است در قالب باکس تازه‌ای به نام «مستند نوستالژی» این آثار را دوباره پخش کنیم. اینگونه هم با آثار محبوب مخاطبان خاطره‌بازی می‌شود و هم ارتباط دوطرفه‌مان با مردم بهبود بیشتری پیدا می‌کند.


Page Generated in 0/0153 sec