printlogo


کد خبر: 179367تاریخ: 1396/5/16 00:00
رویدادها

ویکی لیکس«دامبو» را افشا کرد
پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس اخیرا جزئیات پروژه‌ جاسوسی سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) را منتشر کرده است. براساس اسناد منتشر شده از سوی این وبگاه، سازمان سیا در چارچوب برنامه‌ای موسوم به پروژه دامبو (Dumbo project) به وب‌کم‌ها و میکروفن‌های متصل به دستگاه‌هایی با سیستم عامل ویندوز نفوذ کرده و از طریق این ابزار به شنود و ضبط ویدئو می‌پرداخته است. ویکی‌لیکس این اسناد را تحت عنوان توانمندی‌های جاسوسی سازمان سیا منتشر کرده است. براساس ادعای ویکی‌لیکس، این فناوری می‌تواند ابزار یادشده‌ متصل به سیستم عامل ویندوز را شناسایی، کنترل و دستکاری کند. دامبو وب‌کم‌ها و میکروفن‌های بی‌سیم را نیز شناسایی کرده و می‌تواند فعالیت‌شان را با اختلال مواجه کند. به عبارت دیگر، این فناوری هم می‌تواند در حوزه جمع‌آوری اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد و هم از ضبط و جمع‌آوری داده از سوی کاربران جلوگیری کند. دامبو به هیچ وجه نامی جدید در میان اخبار مربوط به جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به شمار نمی‌رود. نخستین گزارش مربوط به استفاده‌ سیا از این ابزار به تاریخ 25 ژوئن سال 2012 بازمی‌گردد. این نخستین باری نیست که ویکی لیکس جزئیات پروژه‌های سازمان سیا را فاش می‌کند. از ماه مارس تاکنون ۸۷۶۱ سند سیا از پروژه Valut7  توسط این وب‌سایت افشا شده است.

کمدی‌های پرفروش کپی مبتذل از فیلمفارسی هستند
شهرام عبدلی درباره آثار کمدی پرفروش سینمای ایران گفت: من واقعاً به آثار پرفروش کمدی که در سینمای امروز ایران روی پرده می‌روند فیلم نمی‌گویم. اینها تولیداتی هستند که فیلمفارسی را هم رد کرده‌اند. به گزارش میزان،  وی افزود: ما در حال حاضر یک عقبگرد چندساله را تجربه می‌کنیم و فیلم‌هایی که به‌اصطلاح خودشان می‌فروشند، کپی‌برداری خام و حتی بدتر و سخیف‌تری از آثار فیلمفارسی هستند که نه‌تنها به فرهنگ جامعه کمکی نمی‌کنند بلکه همه چیز را رو به زوال کشانده‌اند. بازیگر سریال «پرستاران» تصریح کرد: خانواده‌های ایرانی بدون شک با وجود چنین آثاری در سینما به همه چیز بدبین شده و باز هم از سینما گریزان می‌شوند. در دهه 70 هم این نوع از فیلم‌ها به یکباره به وجود آمد اما تاریخ ثابت کرد که این نوع کمدی مبتذل محکوم به شکست است. عبدلی با اشاره به حضور خود در سریال «سر دلبران» خاطرنشان کرد: چند ماهی است که در یزد مشغول فیلمبرداری سریال سر دلبران هستیم. این سریال از آثاری است که از حضور در آن بسیار راضی هستم چون با وسواس و کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شود. در این اثر نقشی متفاوت را ایفا می‌کنم، نقشی که برای همه مخاطبان کاملاً تازه است. شخصیتی ساده و پاک که تا به حال در کارنامه من نبوده است.

جشنواره تئاتر سوره آغاز شد
بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره از روز گذشته  ۱۵ مرداد با اجرای 4 نمایش صحنه‌ای و 7 نمایش خیابانی در تهران کار خود را آغاز کرد. در روز نخست این جشنواره نمایش‌های «من آنجا نیستم»، «پیرمرد، بقچه، ‌دوچرخه» «تراژدی پارک» و «قصه ظهر جمعه» در تالارهای مختلف نمایش روی صحنه رفتند.  همچنین نمایش‌های خیابانی «گزارش یک تابوت»، «سیاه وُردارو»، «فرکانس»، «حکایت خنده‌دار خنده‌ای که نبود»، «صددرصد خارجی»، «ردپایی در آسمان» و «هفت پله تا آواز خورشید» در محوطه‌های تئاتر شهر، حوزه هنری و ایوان انتظار میدان ولیعصر اجرا شدند. بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره از روز 15 مردادماه به مدت 5 روز در حال برگزاری است. مراسم اختتامیه این جشنواره 20 مردادماه با حضور هنرمندان و مدیران هنری در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

جنگ از نگاه کودکان در «شب‌های بمباران»
«شب‌های بمباران» عنوان اثری است بازنوشته داوود غفارزادگان و محمدرضا بایرامی که جلدهای اول و دوم آن برای گروه سنی کودکان و نوجوانان روانه بازار کتاب شد. به گزارش فارس، 2 نویسنده شناخته شده برای گردآوری خاطرات و اتفاقات روزهای دفاع می‌خواهند آنچه بچه‌ها دیده و شنیده‌اند روایت کنند و نتیجه می‌شود کتاب حاضر که شامل 250 خاطره از کودکان و نوجوانان ایرانی از حمله‌های هوایی عراق به آسمان شهر‌های ایران و موشکباران و بمباران ارتش متجاوز صدام است.


Page Generated in 0/0142 sec