printlogo


کد خبر: 179374تاریخ: 1396/5/16 00:00
اخبار

آیت‌الله جنتی: انقلاب اسلامی از مرزها گذر کرده است
رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران در درون کشور متوقف نمانده، بلکه از مرزها گذر کرده است. به گزارش صداوسیما، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری، در دیدار رئیس مجلس سنای پاکستان افزود: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشور دیگری در دنیا قابل قیاس نیست و ویژگی‌هایی دارد که برای همه دنیا قابل بهره‌برداری است.  وی گفت: انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید در تاریخ و در جهان بی‌سابقه است. آیت‌الله جنتی افزود: این در حالی است که کشورهای دنیا یا با ما دشمنی کردند یا بی‌طرف ماندند و حمایت نکردند اما ملت ایران توانست حکومت ۲۵۰۰ ساله پادشاهی را به لطف خداوند شکست دهد. رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی ایران با وجود همه دشمنی‌ها ۳9 سال با عزت باقی مانده و فلسفه ماندگاری و پیروزی آن در عرصه‌های مختلف اسلامی بودن آن و وحدت کلمه ملت ماست. رضا ربانی و آیت‌الله جنتی  همچنین در این دیدار درباره همکاری‌های 2 کشور در عرصه‌های مختلف و نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

سلامت، امنیت و احترام حجاج از شروط اصلی ایران است
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص، حفظ امنیت حجاج را از وظایف اصلی عربستان دانست و گفت: در توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان سلامت، امنیت و احترام حجاج ما جزو شروط اصلی بوده است. به گزارش مهر، علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار جوناس برینگ لیسبرگ، معاون وزیر خارجه دانمارک در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر از طرف عربستان نسبت به حجاج ایرانی تخطی صورت گیرد واکنش ایران چه خواهد بود؟ گفت: ما بسیار امیدواریم و از این موضوع قویا دفاع می‌کنیم که حجاج ما در امنیت کامل بوده و احترام آنها محفوظ باشد تا بتوانند اعمال خود را محترمانه و بدون هرگونه فشاری انجام دهند. وی ادامه داد: بدون تردید در توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان سلامت، امنیت و احترام حجاج ما جزو شروط اصلی ما بوده است. این وظیفه سنگین اسلامی حکومتی است که تولیت حرمین شریفین را بر عهده دارد. ولایتی با تاکید بر اینکه حفظ امنیت حرمین شریفین و حجاج جزو وظایف اصلی عربستان است، خاطرنشان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم، تا به حال مشکلی پیش نیامده است.

روحانی سه‌شنبه کابینه دوازدهم را به مجلس معرفی می‌کند
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از معرفی کابینه پیشنهادی دوازدهم از سوی رئیس‌جمهور به پارلمان در روز سه‌شنبه این هفته خبر داد. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با تسنیم، از معرفی کابینه پیشنهادی دوازدهم
از سوی رئیس‌جمهور در روز سه‌شنبه (17 مرداد) به مجلس خبر داد و گفت: طبق آنچه پس از مراسم تحلیف شنیدیم، رئیس‌جمهور کابینه پیشنهادی دوازدهم را روز سه‌شنبه این هفته به مجلس معرفی می‌کند. وی افزود: نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌ها، بلافاصله بعد از معرفی کابینه پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس، سوابق و برنامه‌های آنها را جهت رأی اعتماد مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند.

انهدام تیم تروریستی در شمال‌غرب کشور توسط سپاه
تیم تروریستی ضدانقلاب که با هدف خرابکاری و اقدامات تروریستی قصد ورود به کشور را داشت، توسط رزمندگان نیروی زمینی سپاه در منطقه مرزی آذربایجان غربی منهدم شد. سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: تیم تروریستی ضدانقلاب که با هدف خرابکاری و اقدامات تروریستی قصد ورود به کشور را داشت، توسط رزمندگان نیروی زمینی سپاه در منطقه مرزی آذربایجان غربی منهدم شد. وی افزود: رزمندگان نیروی زمینی سپاه در این درگیری با اقدام بموقع ۲ تن از اشرار مسلح را به هلاکت رساندند. پاکپور تاکید کرد: در این عملیات همچنین ۴ تن از اشرار مسلح زخمی شدند و مقادیری مهمات، تجهیزات و جنگ‌افزار نظامی به دست آمد.
 


Page Generated in 0/0052 sec