printlogo


کد خبر: 179376تاریخ: 1396/5/16 00:00
دیپلماسی

اقدامات آمریکا برای تثبیت تروریسم در منطقه مشکوک  است
دبیر شورایعالی امنیت ملی با اشاره به ضرورت تداوم مبارزه بی‌امان علیه تروریسم تکفیری گفت: متاسفانه کشورهای غربی و آمریکا به جای مبارزه با عناصر تروریستی، اقدامات مشکوکی را در مسیر تثبیت تروریسم و ناامنی در منطقه صورت می‌دهند. علی شمخانی در دیدار عماد خمیس، نخست‌وزیر سوریه با اشاره به تداوم تلاش همه‌جانبه برای آزادسازی مناطق تحت‌اشغال تروریست‌ها به منظور بازگرداندن امنیت و آرامش به سوریه، بر پیگیری همزمان مسیر گفت‌وگوهای سوری - سوری برای دستیابی به وفاق ملی تاکید کرد. مقام عالی هماهنگ‌کننده اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی میان ایران، روسیه و سوریه با اشاره به ضرورت تداوم مبارزه بی‌امان علیه تروریسم تکفیری گفت: متاسفانه کشورهای غربی و آمریکا به جای مبارزه با عناصر تروریست،  اقدامات مشکوکی را در مسیر تثبیت تروریسم و ناامنی در منطقه صورت می‌دهند که آثار زیانبار آن موجب گسترش تروریسم در جهان خواهد شد. دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار سوریه ایستاده است و به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود تا پایان یافتن بحران امنیتی در این کشور ادامه خواهد داد. عماد خمیس، نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار با ارائه توضیحاتی از آخرین تحولات و پیشرفت‌های این کشور در عرصه‌های مختلف از حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه، قدردانی کرد. وی دستیابی به راه‌حل پایدار و ایجاد صلح و امنیت را منوط به تغییر رویکرد برخی کشورها در حمایت از تروریسم و مقابله واقعی و غیر تبلیغاتی با داعش، جبهه‌النصره و سایر گروه‌های مرتبط با آنان دانست.

به تخلفات در خلیج‌فارس پاسخ می‌دهیم
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: رزمندگان اسلام به هر خلاف خارج از ضوابط بین‌المللی در خلیج‌فارس پاسخ می‌دهند. به گزارش تسنیم، سردار سیدمسعود جزایری در حاشیه مراسم سی‌امین سالگرد شهادت شهید عباس بابایی که صبح روز یکشنبه 15 مرداد در مرکز آموزش هوایی شهید خضرایی نهاجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به رفتارهای آمریکا در خلیج‌فارس گفت: رفتار ما در خلیج‌فارس یک رفتار کاملاً حرفه‌ای و در چارچوب مقررات بین‌المللی است. وی افزود: بدیهی است چنانچه در چارچوب قوانین بین‌المللی و قوانین جمهوری اسلامی ایران که در زمینه عبور مسالمت‌آمیز نفتکش‌ها در منطقه اعلام شده، خلافی صورت گیرد رزمندگان اسلام به آن پاسخ خواهند داد. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادامه داد: آنچه آمریکایی‌ها به آن دامن می‌زدند بیشتر یک مساله تبلیغاتی و پروپاگاندای رسانه‌ای بود و در وقت خودش ما آن را تکذیب کردیم.

دیدار نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در تهران
وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه بعد از دیدار با همتای آمریکایی خود گفت نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه روزهای ۸ و ۹ آگوست (17و 18 مرداد) در تهران دیدار می‌کنند. به گزارش تسنیم، «سرگئی لاوروف» بعد از دیدار با  «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا در شهر «مانیل» فیلیپین گفت: «با همتای خود از ترکیه درباره اجرای توافق‌های مربوط به آستانه رایزنی کردیم». وزیر خارجه روسیه پیش از دیدار با رکس تیلرسون با «مولود چاوش‌اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه دیدار کرده بود. لاوروف درباره دیدار با همتای ترک خود گفت: «درباره مقدمات نشست بعدی نمایندگان روسیه، ترکیه و ایران که در روزهای 8 و 9 آگوست در تهران برگزار می‌شود نیز گفت‌وگو کردیم».دیپلمات بلندپایه روسیه تصریح کرد: قرار است در نشست تهران درباره تقویت سازوکار مربوط به مناطق کاهش تنش در سوریه بحث و تبادل شود. ترکیه، روسیه و ایران در ماه مه در نشست آستانه به عنوان ضمانت‌کنندگان نظام آتش‌بس در سوریه یادداشت تفاهمی امضا کردند. یک سخنگوی سفارت روسیه در ایران پیش از این از احتمال برگزاری یک نشست با حضور کارشناسان نظامی سه کشور روسیه، ترکیه و ایران در روزهای 8 و 9 آگوست (برابر با 17 و 18 مردادماه)  در تهران خبر داده بود.


Page Generated in 0/0047 sec